LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge electro rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dehaas32

hoge electro rekening

Ongelezen bericht door dehaas32 »

Ik heb ook hetzelfde probleem..Ik kreeg een eindafrekening van Oxxio of ik graag ff 2000 euro extra wil betalen.

Ik heb volgens Oxxio in 20 maanden tijd bijna 15000 KWh verbruikt!

Ik woon samen en wij doen geen gekke dingen qua stroomverbruik!

Ik heb idd al mijn apparaten uitgeschakeld en de meter stopte.
met draaien.

All zou ik ergens een apparaat hebben staan die veel verbruikt dan alsnog kan ik me niet voorstellen dat ik bijna 750 KWh per maandverbruik?

Ik ben ten einde raad want ik weet niet wat ik moet doen? Een meter ijken kost veel geld en ben bang dat het vaak niet aan de meter light?

Nuon en Oxxio vinden allebij dat het verbruik enorm hoog is maar ik moet mijn onschuld zien te bewijzen? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt..

Dennis

pebbie

Re: hoge electro rekening

Ongelezen bericht door pebbie »

checks eens wat je vorige gebruiken waren, check eens bij je buren etc etc. misschien wordt je afgetapt zonder dat je het weet. 15.000 is wel heel errug veel, kun je mooie wiet kwekerij mee planten haha.

Green69

Ongelezen bericht door Green69 »

De verbruiken worden berekend door de meterstanden die jij opgeeft. Blijkbaar heb je (per ongeluk) een veel te hoge meterstand opgegeven. Of 20 maanden geleden een te lage meterstand.

Je kan het proberen om bij ECH (EnergieClearingHouse) je meterstanden of standaard jaarverbruik te achterhalen (ook historisch). ECH regelt het verkeer tussen de leveranciers en netwerkbedrijven.

Als het verschil tussen de meterstanden inderdaad 15000 is, valt er weinig te doen, vrees ik.

:idea: Vaak worden meterstanden geschat door de netwerkbedrijven (hier, NUON). Daar kunnen ze ook fouten maken.

dehaas32

Ongelezen bericht door dehaas32 »

Bedankt voor het advies...Heb iig een begin punt!

Dennis

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.

TROS Radar Internetredactie

Gesloten