Goedemiddag,
Heeft iemand ervaring met het onderstaande.
Ik heb van Delta een eindnota van mijn gasverbruik gekregen over 2014/2015 met een totaal gas verbruik 2,250 m3. Delta heeft mijn laatst gemeten meterstand gebruikt van juni 2014 terwijl ik de meterstand in nov/dec 2014 digitaal had doorgegeven, maar dit kunnen ze niet terug vinden in hun systeem en ik kan het ook niet aantonen dat ik dit heb doorgegeven.
In 2013/2014 hadden ze helemaal geen gas berekend door een fout in hun systeem.
Dit ging om een bedrag van €645 die over dat jaar moest terug betalen. Delta heeft dus van 2013/2014 geen gegevens van mijn verbruik.
In 2014/2015 is Wolter&Dross gemiddeld 8 a 10 keer langs geweest omdat mijn CV Ketel niet naar behoren werkte. De CV sloeg niet aan koud water etc. Zover ik weet bouwde mijn CV geen druk op en bleef maar opnieuw opstarten om aan te slaan.
Verbruik gemiddeld :
Flat/Appartement woning 1000m3 per jaar.
Mijn Verbruik (Huurwoning):
beginstand 19,630 juni 2014
eindstand 22,180 november 2015
Totaal 2,250 m3 verbruikt
Dus dan zou ik volgens het gemiddelde 1,500 m3 moeten verbruiken das dan is het nog steeds 750 m3 teveel hebben verbruikt. Wat bijna een jaar verbruik is. Ik woonde in die periode alleen en mijn verbruik ligt al wat lager.
En mijn geschatte verbruik aan gas waren de kosten €645 in 2013/2014 dus in vergelijking met nu €1600 vind ik wel erg veel. En goede vriend me samenwonend in een tussenwoning heeft zijn verbuik nog nagekeken en dat is 900m3 per jaar.
Alvast dank voor de info en wat ik hiermee kan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge gas rekening
-
Slobberbone
Re: Hoge gas rekening
Blijft altijd gissen achteraf, was beter om wekelijks een kijkje te nemen in de meterkast. En meterstanden van derden erbij halen zijn niet relevant in uw casus.
Weet niet hoe lang u daar al woont en of u nog andere jaarafrekeningen heeft. Verder kan het zijn dat de meterstanden niet zijn opgenomen maar een schatting zijn. Dit staat dan wel vermeld op de jaarafrekening. Verder is het ene jaar veel kouder geweest dan het andere. Hierdoor is makkelijk een verschil van 200 m3 te verklaren.
Dat je vriend 900 per jaar verbruikt zegt niet zo veel. Hangt namelijk sterk af van de woning, zowel de grootte als de isolatie. Er zijn ook mensen die 3000 verbruiken. Voor de verwarming maakt het ook weinig uit dat je alleen woont, tenzij dat betekent dat je bijna nooit thuis bent én daarom de verwarming vaak uit hebt staan.
Het gros van het gasverbruik gaat op aan verwarming en dat wordt dus voornamelijk in de winter verbruikt. Als je in één winter en een stukje (zeer zachte) herfst 2250 verbruikt, dan zou ik denken dat je normale jaarverbruik zo'n 2000 zou zijn.
Het gros van het gasverbruik gaat op aan verwarming en dat wordt dus voornamelijk in de winter verbruikt. Als je in één winter en een stukje (zeer zachte) herfst 2250 verbruikt, dan zou ik denken dat je normale jaarverbruik zo'n 2000 zou zijn.
Een niet goed functionerende CV kan natuurlijk ook resulteren in een hoger gasverbruik
Maar uw nota's moeten toch op elkaar aansluiten. Dus de beginstand van de laatste nota, moet de eindstand zijn van de vorige nota. Als het gasverbruik van 2013/2014 per abuis niet in rekening is gebracht, dus niet op de nota staat, is het logisch dat u dat nu moet betalen. En dan is 2250 m3. Niet zo bijzonder veel voor twee jaar.
Dat ze nu de meterstand van juni 2014 als beginstand gebruiken is dus raar, want u schrijft net dat 2013/2014 vorig jaar niet in rekening is gebracht. Leg de jaarnota's naast elkaar en ga het controleren.
Dat ze nu de meterstand van juni 2014 als beginstand gebruiken is dus raar, want u schrijft net dat 2013/2014 vorig jaar niet in rekening is gebracht. Leg de jaarnota's naast elkaar en ga het controleren.