LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge meterstand/jaarafrekening NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
han59

hoge meterstand/jaarafrekening NUON

Ongelezen bericht door han59 »

In april 2007 de jaarafrekening ontvangen: €700,00 bijbetalen.
Nadat wij in februari 2006 gemeld hadden, dat onze oude meter defect was, werd er binnen 10 dagen een nieuwe "digitale"meter geplaatst.
Prima en zeer correct afgehandeld door NUON.

Wij wonen al bijna twintig jaar op hetzelfde adres en hebben altijd een gemiddeld verbruik gehad van ongeveer 3600 kwh.
Nu de nieuwe digitale meter is geplaatst, hebben we een verbruik van 6100 kwh.

In onze woonsituatie en andere relevante zaken aangaande energieverbruik, hebben er geen enkele wijzigingen voorgedaan.

Dus NUON gebeld en medegedeeld: ER KLOPT HIER IETS NIET

Antwoord: Aan de meter kan het niet liggen ( is nieuw en geijkt), dus U bent meer gaan verbruiken. Wacht maar tot de volgende jaarafrekening dan zult U zien dat deze afrekening juist is!!!!

Ja aan mijn hoela ..... Dan meet toch dezelfde meter !!!!!
IJking kan wel worden uitgevoerd tegen betaling mijnerzijds!!!
Maar volgens mij, ligt toch het probleem bij de meter van de nuon.
(Volgens de voorwaarden is en blijft de meter eigendom van NUON en verhuurt men tegen betaling (meetdienst) de meter)

Wie kan mij adviseren: "Hoe nu verder !!!!!!)

Bij voorbaat dank
Han

Ron58

Re: hoge meterstand/jaarafrekening NUON

Ongelezen bericht door Ron58 »

Misschien heeft de oude meter al jaren te weinig aangegeven?

Hoe groot is jullie gezinssamenstelling? Voor een gezin met volwassen kinderen die elk een eigen tv en pc hebben ga je al die kant op.

Wij zijn in 20 jaar door het opgroeien van de kinderen en de toename van stroomverbruikers zoals waterbed, vaatwasser, diepvriezer, extra koelkast, meerdere televisie's, pc's, video's etc. etc. gestegen van 3800 naar bijna 6000, toen we het waterbed wegdeden en wat meer aan besparing gingen denken zakten we uiteindelijk naar 4700. We hadden die 6100 van jullie dus vrijwel benaderd.

Kloppen de meterstanden op de factuur en bij de meterwissel?
Is de periode waarover berekend wordt wel 12 maanden of wijkt deze af door de wissel? Dan moet je eerst terugrekenen naar 12 maanden.

Wie kan mij adviseren: "Hoe nu verder !!!!!!)
Als je al het bovenstaande hebt bekeken kun je nog met een verbruiksmeter kijken of er misschien een apparaat is wat er uitspringt, misschien een oudere koelkast of vriezer die defect is??

De meter ijken kan m.i. altijd, alleen zul je het eerst vooraf moeten betalen en ben je je geld kwijt als de meter toch in orde blijkt, een ijking aan huis kost een paar honderd euro (de klantenservice probeert je soms af te schrikken door een veel hoger bedrag te noemen).
Maar volgens mij, ligt toch het probleem bij de meter van de nuon.
Als dat zo is dan krijg je je geld terug, maar ik zou eerst even de andere mogelijkheden uitsluiten.

marnix

Re: hoge meterstand/jaarafrekening NUON

Ongelezen bericht door marnix »

Kan het niet zijn dat de oude (defecte) meter te weinig aangaf? Dan heeft u jaren te weinig betaald...

Gesloten