LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge meterstanden Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gothiclady

Hoge meterstanden Oxxio

Ongelezen bericht door gothiclady »

Hoi Ik heb giga problemen heb nu voor het 3e jaar meterstanden doorgegeven. Wat mij nu is opgevallen is het volgende.
Ik heb altijd bij essent gezeten en mijn jaarafrekeningen waren redelijk hetzelfde zo rond de 3500kwt (energie) voor mijn gas ben ik bij essent gebleven en dat gaat nog steeds goed ik verbruik alleen maar minder omdat we heel bewust bezig zijn met alles te minderen.Voor energie ben ik overgestapt naar evolta(helaas overgenomen door oxxio) het eerste jaar heb ik 4500kwt verbruikt en moest ik bijbetalen het 2e jaar heb ik 7500kwt verbruikt en moest ik bijbetalen en nu ga ik een jaarafrekening krijgen van 12500kwt ja je leest het goed er zit geen typefout in.Ik heb contact gehad met oxxio hoe dit in godsnaam mogelijk is ik ben geen bedrijf ik doe exact hetzelfde als vorig jaar met dat verschil dat we nieuwere apperatuur hebben aangeschaft omdat dat energie zuiniger is en we gaan bewuster om met bv lichten uitdoen etc.Hun zeggen niets te kunnen doen essent moest ik bellen heb ik gedaan wordt ik doorgezet naar storingen en wordt mij verteld we kunnen niets doe alleen u meter laten ijken op gelijkheid en de kosten komen dan meestal voor de klant omdat er in 99% niets mis is met de meter en die kosten zijn een dikke 350 euro.
Weet iemand wat ik verder nog kan doen? het is mijn woord tegen die van hun ik zeg ik doe niets anders als vorig jaar heb geen extra apperatuur gebruikt en als antwoord krijg ik wij kunnen niet zien wat u daar doet, ik gaf nog als antwoord ik heb hier geen wietplantage draaien ofzo waarop de dame zei ja dat kan ik vanaf hier niet zien grr.
Ik hoop dat iemand weet wat ik nog kan doen want ook dit jaar komt er een dikke vette bijbetaling op de jaarafrekening en we gaan een maandbedrag van een dikke 200 euro per maand betalen dit moet toch niet kunnen zonder dat ze iets komen nakijken?

Sjors_B

Re: Hoge meterstanden Oxxio

Ongelezen bericht door Sjors_B »

12500 kwh hmm dat is ca 34kwh per dag? Heeft u een wietkwekerij?
Hou uw meter eens in de gaten neem bv een week lang elke dag op dezelfde tijd uw meterstand op.
34kwh dag is veel voor een huishouden, schakel al uw groepen eens 1 voor 1 uit. Toevallig ook een kabeltje/snoertje door de grond naar de schuur gelegd ?

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@ gothiclady:

Kloppen die afrekeningen wel met je meterstanden?

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Controleer de factuur van oxxio met de factuur welke je van de netbeheerder hebt ontvangen. Op de factuur van netbeheer zie je of de standen berekend zijn (=geschat). Valt de schatting boven de 25% van je standaard jaarverbruik uit dan heb je recht op een correctie van de netbeheerder. De netbeheerder zal ook de standen doorgeven aan de leverancier. Betekend dus dat je ook voor 12.500 kwh voor transportkosten moet betalen.

gothiclady

Ongelezen bericht door gothiclady »

helaas kloppen de rekeningen met mijn standen mijn standen zijn echt zo hoog!!
Een kabel naar het schuurtje heb ik inderdaad er staat alleen geen lamp op aangesloten en die ligt er ook al zeker 15 jaar dus daar kan het niet vandaan komen. De meterstanden ben ik op dit moment dagelijks aan het bij houden en kijken waneer er dan zoveel gebruikt wordt we snappen er echt helemaal niets van hadden we nou ineens heel andere dingen gedaan dan vorig jaar maar dat is niet zo en oxxio is niet echt hulpvaardig waar je het dan wel moet zoeken.
Ik heb wel al al mijn stoppen eruit gehad en dan staat me meter stil dus er wordt niet afgetapt (denk ik )

Ennuh Sjors werk jij toevallig bij oxxio die vroegen mij exact hetzelfde hihi nee ik heb geen wietkwekerij!! :lol:

chat

Ongelezen bericht door chat »

Het ijken is zelf ook wel te doen, je moet dan de gegevens van de meter hebben, die staan voor op.

Aan de hand daarvan zet je er 1 verbruiker op waarvan je weet wat het verbruik is bv. een lamp van 100 watt, deze laat je voor een bepaalde tijd branden.

Vervolgens bereken je het gebruikte vermogen en vergelijkt dit met de meterstand.

overtuig je zelf dat dit de enige verbruiker is die dan op dat moment aan gesloten zit.

Mocht de afwijking groot zijn, kan je beslissen om een echte ijking te laten verichten.

Gesloten