LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge nuon rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Marieke 100

hoge nuon rekening

Ongelezen bericht door Marieke 100 »

Ik wil graag advies.
half febr. werd ontdekt dat de warmte meter stuk was.
9 maart is de meter vervangen
De eerste jaarafrekening op 23 februari was normaal zoals al 15 jaar ongeveer € 90.00
15 maart kwam een nieuwe jaarafrekening, nu €168.99 per maand en een betaling over het jaar 2004 van € 1312.24.
Gebeld met NUON. reactie van Nuon: ik moest zelf een installateur laten komen en die moest aantonen dat er niets aan de hand was.
Inastallateur kwam, heeft een verwarmingsknop vervangen alle verwarmingsknoppen bijgesteld, stonden volgens hem verkeerd afgesteld. Aangezien een knop het niet meer deed heb ik enkele maanden de verwarming 's avonds centraal uitgezet. Ik woon in een zeer zonnige woning. Mijn huis koelt nooit helemaal af.
De installateur suggereerde dat mijn rekening zo hoog was omdat ik de verwarming centraal uitzet. Dan moet er ineens te hard gestookt worden.
Oh, ja dat kwam omdat ik stadsverwarming heb.
De installateur wilde geen rapport schrijven, ik moest de rekening indienen.
Hij adviseerde mij alle knoppen te vervangen. In mijn aangeslagenheid heb ik dat gedaan. De rekening die ik moest betalen was € 328.23

Mijn vraag kan Nuon aan de hand van een kapotte meter mijn stand berekenen?
Kan het dat ik in februari een schatting krijg zoals al die andere jaren en dat ik vervolgens nadat de meter gemaakt is zoveel moet gaan betalen en bijbetalen.
Inmiddels is mijn verbruik sinds 9 maart tot vandaag 17 april 2.155, in mijn visie niet hoger per maand dan vorige jaren.

Wat kan ik hiertegen doen.
Ik moet voor mei betalen anders....

Olan

Re: hoge nuon rekening

Ongelezen bericht door Olan »

Probeer via de rechtsbijstand je gelijk te krijgen.
Wij hebben precies hetzelfde maar dan met het warme water, ineens gingen wij van een jaarverbruik van 35 naar de 160 toe (in één jaar)
Nuon zegt dat wij moeten betalen omdat de meter het aangeeft en verder geen discussie mogelijk.
Ze hebben zelfs het bedrag van onze rekening afgeschreven, wat ondertussen weer terug is.
Afgelopen week kregen wij een excuus van de Nuon betr. de afschrijving maar nog steeds geen antwoord op onze vraag of de meter misschien kapot was.
Vreemd voorgaande jaren hebben wij steeds een zelfde verbruik gehad en nu ineens hoog en de Nuon gaat GEEN berekening maken voor een gemiddelde.
Geef het maar gewoon uit handen daar zijn deze mensen voor.

nuonmedewerker

Re: hoge nuon rekening

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

ik zie het probleem niet

u geeft duidelijk aan dat de verwarmingsknoppen niet goed werken
deze zijn ook vervangen
aangezien u zelf heeft betaald ga ik uit van een koopwoning (anders is de verhuurder verantwoordelijk)

nuon levert u energie is een bepaalde vorm (gas, electra, stadwarmte)
dit levert nuon u tot en met de meter
deze meter heeft dus ook een hoger verbruik waargenomen.
alle instalatie na de meter valt onder de verantwoording van de huis eigenaar of de verhuurder

het is heel vervelend maar u heeft een hoger verbruik door een defect aan uw thuis instalatie
en dat maakt uw nota correct
wat nuon wel kan doen is het maand termijn aanpassen naar een normaal bedrag
het defect is tenslotte gerepareerd

Gesloten