LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoog/laag tarief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jin1

hoog/laag tarief

Ongelezen bericht door jin1 »

in augustus kregen we een brief van oxxio met de mededeling dat we een jaarafrekening kregen van de afgelopen 2,5 jaar,ze waren het vergeten vandaar dat het nu pas kwam ,met een rek van 1700 euro,dit was wel erg hoog dus gelijk gebeld,want er stond ook op vermeld dat wij hoog en laag tarief zouden hebben,dit willen wij niet en hebben het nooit aangevraagd,er werd ons een betalingsregeling op gelegd die we niet eens kunnen betalen,nar vele telefoontjes heb ik contact opgenomen met consuwijzzer,die attendeerde ons op het contract,hier staat ook duidelijk in enkel tarief,heb oxxio weer gebeld met de vraag wat er in hun systeem staat van ons contract,welnu daar staat dus in ENKEL tarief,ik werd doorverbonden heb weer het verhaal verteld en gezegd dat we de rekening niet betalen omdat we de afgelopen 3,5 jaar overdag dus onwetend dure stroom hebben gehad,dit was niet hun probleem en zijn niet verantwoordelijk zeiden ze en gaven de schuld weer eens aan de netbeheerder,dit is heen en weer aan het slingeren en wij staan er tussen in,
op advies van consuwijzer hebben we een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om een oplossing .hadden wij de jaarlijkse afrekening op tijd gehad dan waren we hier al eerder achter gekomen,
kortom ons contract zegt enkel tarief ook het systeem van oxxio zegt dat maar er word een berekening gemaakt van hoog en laag tarief,
de vorige bewoner had wel dubbel tarief misschien dat daar de fout zit maar ons contract is meeverhuisd naar het huidige adres .

we hebben nog nooit problemen gehad met oxxio ,maar als je eenmaal een probleem hebt is het ook gelijk een hele grote.

Shine

Re: hoog/laag tarief

Ongelezen bericht door Shine »

Uw contract van het oude dres neemt u weliswaar mee, maar.......... indien op uw nieuwe adres hoog en laag tarief actief is neemt u dat automatisch over!
Uw netbeheerder kan u informeren of er op uw adres sprake is van een actief hoog&laag verbruik.
Had u geen hoog/laag op uw nieuwe adres willen hebben, dan had u terstond de netbeheerder moeten contacteren en hun vragen om dit te deactiveren.
Leveranciers hebben geen inzicht in de gegevens van de netbeheerder en weten daardoor ook niet of er op een adres sprake is van een actief hoog/laag tarief. Aangezien de meerderheid enkel tarief (dus een enkel telwerk actief heeft) gaan leveranciers van deze standaard situatie uit.
Zo ook bij u. Uzelf had moeten weten of er op uw nieuwe adres sprake is van een actief zijn van 2 telwerken dus hoog/laag. De fout ligt in deze dus niet bij de leverancier, alswel,.. bij uzelf. Hoe bot dit ook mag klinken.

U zegt dat u nu overdag dure stroom hebt gehad. Dar staat tegenover dat u 's avonds en in de weekenden steeds goedkopere stroom hebt gehad. Het prijskaartje snijdt dus aan 2 kanten.

Wel valt Oxxio aan te rekenen dat ze u nu pas een 'jaar'afrekening sturen over de afgelopen 2,5 of is het 3,5 jaar (????, want u benoemt deze twee termijnen).
Volgens mij overschrijden ze hiermee ook de wetgeving.
Kijk even bij consuwijzer inzake jaarafrekeningen en verlooptermijn.

Succes

jin1

bij de verhuizing hebben we ook doorgegeven dat we enkel tarief wilden behouden aan zowel de netbeheerder als de energie leverancier,hoe duidelijk moet je dan zijn,als je iets doorgeeft dan ga je er toch vanuit dat het geregeld word.

en ja het mes snijdt aan 2 kanten daar heb je gelijk in maar als je weet dat je s,nachts en in het weekend goedkopere stroom hebt dan ga je de dingen daar ook op aanpassen zoals bijvoorbeeld de wasmachine,ons gezin telt 5 personen en ik doe mijn was door de week overdag,en niet s,nachts en in het weekend

wat de jaar termijnen betreft,
we wonen hier nu 3,5 jaar en de jaarafrekening is van de afgelopen 2,5 jaar.
wat er met het andere jaar gebeurd???????zal nog wel een rekening komen lijkt me.

als de meterstand bekend is dan ga je er vanuit dat de afrekening komt,hoe moeilijk kan het zijn,het is toch hun werk?

het is ook nog eens zo dat we al geruime tijd onze meterstand niet kunnen lezen op de slimme meter ,hij geeft halve letters en cijfers heb daar over gebeld ,nu maar wachten tot er iemand komt,via de website kan ik het ook niet lezen want als ik wil inloggen zijn onze gegevens niet bekend,geen klantnummer,geen e-mail adres,helemaal niets ,
als je geen code hebt ontvangen kun je een link indrukken daarvoor,die vraagt om het klantnummer maar die is niet bekend

en nogmaals :als je alles goed hebt doorgegeven ga je er vanuit dat het geregeld word ,tenminste ik wel.
en ja misschien hebben we zelf ook wel schuld wil ik best toegeven,maar als ik weet dat ik alles goed heb doorgegeven en daar op vertrouw wat doe ik dan fout,we hebben nog nooit problemen met dergelijke dingen gehad zelfs niet met verhuizen,dan ga je er ook niet van uit dat er iets mis zou kunnen gaan.

jin1

wat de late jaarafrekening betreft ben ik weer wat wijzer geworden,
omdat wij een slimme meter van oxxio hebben die op afstand te lezen is bij oxxio ,dit staat ook geregistreerd bij de netbeheerder,moet oxxio de standen doorgeven aan de netbeheerder,
hadden wij een meter van bijvoorbeeld enexis dan was die verantwoordelijk voor de meetstanden,en had de netbeerder het door moeten geven aan oxxio,
dus oxxio is hier fout,wat de betreft het vergeten van de jaarafrekening ,
en hier kunnen en gaan we dan ook werk van maken.

Gesloten