sinds 25-01-04 zijn wij klant bij greenchoice, de beloofde lagere maandlasten vielen al tegen. (het scheelde uiteindelijk 30 cent in maandlasten) maar wat ik ons nu is overkomen schrik ik toch wel van en een verklaring heb ik niet, wellicht dat jullie mij kunnen helpen:
in de jaren voordat we overstapten op greenchoice waren we klant bij nuon. ons verbruik zag er als volgt uit:
let op: zelf opgenomen en niet geschat!
2001-2002: 1616 Kwh (nuon)
2002-2003: 1983 Kwh (nuon)
2003-2004: 1490 Kwh (nuon)
2004-2005: 4570 Kwh (greenchoice)
Je kan je voorstellen dat ik geschrokken ben van het verbruik van het afgelopen jaar! ruim 3 keer zoveel als het jaar daarvoor. en dat sinds de overstap op greenchoice... het zijn natuurlijk speculaties, maar er is werkelijk niets veranderd bij ons in huis wat kan duiden op een hoger verbruik, geen nieuwe apparaten (alleen een dvd-recorder, als die zoveel verbruikt gaat ie vandaag nog terug naar de winkel!!)
is het technisch mogelijk dat mijn meter 3 keer zo hard is gaan lopen sinds ik ben overgestapt?? ik vind het zelf ook gek klinken, maar het lijkt de enige logische verklaring.
gaarne hulp!
gr. Bart
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoog verbruik elektriciteit sinds overstap op greenchoice
Re: hoog verbruik elektriciteit sinds overstap op greenchoice
Zou wel mooi zijn, maar onmogelijk omdat greenchoice alleen maar "dozenschuiver" is oftewel ze doen alleen maar administratie.
Je moet het toch zoeken in je eigen verbruik. Als je 4570 kwh verbruikt zul je ca 90kwh per week verbruiken, dat is gemakkelijker te controleren dan éénmaal per jaar. doe desnoods eens per dag de stand noteren en probeer te achterhalen waar die 12.5 kwh per dag vandaan komen.
Als ik het zo inschat lijkt het wel of je electrisch bent gaan koken, of misschien heeft je buurman een wietkamertje gemaakt met een tap naar jouw stopcontact, ik bedoel maar, kijk even goed naar je apparaten en schakel ze bij toerbeurt uit of desnoods één dag al je apparaten uit om te zien of het verbruik door blijft lopen (buurman)
Succes
Je moet het toch zoeken in je eigen verbruik. Als je 4570 kwh verbruikt zul je ca 90kwh per week verbruiken, dat is gemakkelijker te controleren dan éénmaal per jaar. doe desnoods eens per dag de stand noteren en probeer te achterhalen waar die 12.5 kwh per dag vandaan komen.
Als ik het zo inschat lijkt het wel of je electrisch bent gaan koken, of misschien heeft je buurman een wietkamertje gemaakt met een tap naar jouw stopcontact, ik bedoel maar, kijk even goed naar je apparaten en schakel ze bij toerbeurt uit of desnoods één dag al je apparaten uit om te zien of het verbruik door blijft lopen (buurman)
Succes
bedankt voor je reactie.
ik ben inmiddels al bezig met dagelijks de meter controleren. komt gemiddeld neer op 6 kwh per dag, vaak minder. ik heb ook gekeken naar het verbruik tijdens een wasbeurt (wasmachine+droger). dit kwam neer op 4 kwh per wasbeurt. zou ik elke dag een was draaien (komen we lang niet aan) dan wordt het verbruik 10 kwh per dag. kom ik nog steeds niet aan 4570 kwh...
we zijn zeker niet elektrisch gaan koken, dat is het ergste wat je je voedsel aan kan doen, klinkt ouderwets: voor mij niets anders dan koken op gas!
ik weet natuurlijk niet wat mijn buurman allemaal voor kamertjes heeft, maar ik heb voor de veiligheid wel even de groep van de tuin uitgezet. kijken wat er gebeurt met het verbruik...
ik ben inmiddels al bezig met dagelijks de meter controleren. komt gemiddeld neer op 6 kwh per dag, vaak minder. ik heb ook gekeken naar het verbruik tijdens een wasbeurt (wasmachine+droger). dit kwam neer op 4 kwh per wasbeurt. zou ik elke dag een was draaien (komen we lang niet aan) dan wordt het verbruik 10 kwh per dag. kom ik nog steeds niet aan 4570 kwh...
we zijn zeker niet elektrisch gaan koken, dat is het ergste wat je je voedsel aan kan doen, klinkt ouderwets: voor mij niets anders dan koken op gas!
ik weet natuurlijk niet wat mijn buurman allemaal voor kamertjes heeft, maar ik heb voor de veiligheid wel even de groep van de tuin uitgezet. kijken wat er gebeurt met het verbruik...
Ziet er goed uit
houd dit een paar dagen/weken vol
Als dit zo blijft kun je vragen of je meter geijkt kan worden, want dan is er zeker iets mis mee geweest
houd dit een paar dagen/weken vol
Als dit zo blijft kun je vragen of je meter geijkt kan worden, want dan is er zeker iets mis mee geweest
Als er al wat mis is geweest dan gaat een meter - over het algemeen - niet echt in 1 keer weer goed functioneren.Als dit zo blijft kun je vragen of je meter geijkt kan worden, want dan is er zeker iets mis mee geweest
Misschien toch ergens een stiekeme verbruiker gehad of een oude koelkast die in de zomer erg hard heeft moeten zwoegen.
Gewoon elke week de meterstanden op blijven nemen en bewust energie gebruiken.
99 van de honderd keer dat een meter geijkt wordt blijkt de meter goed te functioneren. Toch zonde van die 600 euro die je dan op tafel moet leggen.
het kan ook zijn dat NUON een paar jaar verkeerd geschat heeft, en dat dat nu aan het licht komt, maar je kan dit ook zelf controleren op de jaarnota, je kan zien of de meterstanden wel kloppen die zij gebruikt hebben voor je laatste jaarnota. Hiermee bedoel ik de jaarnota van Greenchoice.. Succes!!
Zou wel eens handig zijn om eerst te lezen voor je reageert:
ons verbruik zag er als volgt uit:
let op: zelf opgenomen en niet geschat!