JAARAFREKENING ESSENT:
Ik was het niet eens met de tarieven voor electra en heb gebeld.... probleem mijn tarieven met de zogenaamde voordeelgarantie zijn duurder dan de normale electriciteits tarieven. De verklaring van de klantenservice: prijzen zijn duurder geworden na september 2003. Voor mij betekent dit: meer dan een verdubbeling van de eenheidprijs voor electra in nachttarief en meer dan 30% prijsstijging per eenheidprijs voor dag tarief. Tevens heb ik gevraagd waarom deze forse prijsverhogingen niet naar klanten toe gecommuniceerd worden...antwoord: Essent communiceerd daar inderdaad niet over. Kortom: als klant krijg je geen terugkoppeling over energieprijzen van je eigen leverancier en kunnen de prijsstijgingen wel oplopen naar meer dan 100%!!! De kreet voordeelgarantie kan ik niet geheel plaatsen (in ieder geval niet voor klanten... lijkt meer op voordeel voor Essent.
Ik heb tevens mijn electra tarieven vergeleken met diverse buren; resultaat iedereen betaald een ander tarief... weer gebeld met Essent. Verklaring: De uiteindelijke electra tarieven is een optelsom van de gespecificeerde tarieven en de energiebelasting voor electra van de belastingdienst...... en inderdaad als je alles bij elkaar opteld kom je bijna gelijk uit. Mijn vraag is: hoe kan het dat de belastingdienst verschillende tarieven gebruikt voor energie heffing en hoe kan het dat essent met allle getalen 'speelt' en iedereen een ander tarief heeft zelfs als je naast elkaar woont.
Worden we nu bedrogen? Ik heb in ieder geval wel een vreemd gevoel over deze nieuwe afrekening van Essent.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoogte energietarieven....abracadabra...
Re: Hoogte energietarieven....abracadabra...
is erg fors.
Voor een 2persoonshuishouden onder een 2 onder 1 kap van na 1998 gaat Nuon uit van 27 GJ p/j en mensen in de buurt zitten allemaal zo rond die waarde (zeggen ze )
Je houd bij je berekening er wel rekening mee dat ze uitgaan van een rendement van zo'n 85 %!?
Verklaart nog niet de dubbele hoeveelheid warmte t.o.v. gas.....
Voor een 2persoonshuishouden onder een 2 onder 1 kap van na 1998 gaat Nuon uit van 27 GJ p/j en mensen in de buurt zitten allemaal zo rond die waarde (zeggen ze )
Je houd bij je berekening er wel rekening mee dat ze uitgaan van een rendement van zo'n 85 %!?
Verklaart nog niet de dubbele hoeveelheid warmte t.o.v. gas.....
Re: Hoogte energietarieven....abracadabra...
aan de uitleg van bovenstaand persoon heb je weinig want die heeft het over GJ, dat staat voor gigajoule, dat is stadsverwarming.
Jij hebt het over voordeelgarantie.
Je zult waarschijnlijk piek/dal tarief hebben. Voordeel garantie houdt in dat nav je meterstanden voor je jaarafrekening wordt gekeken naar de verhouding verbruik in piek uren en daluren. Mocht blijken dat je eigenlijk meer in de piekuren hebt verbruikt (dus duurder) krijg je enkel tarief berekent wat goedkoper voor je uitvalt. (enkel tarief is wat de mensen hebben zonder 2 telwerken, dus 24 uur per dag hetzelfde tarief)
Die prijsverhoging van 30% kan ik niet plaatsen. (prijs is lang niet zoveel gestegen) Je moet nu rekening houden dat alles op de nota gesplitst is. a. Levering b. Netwerk c. belasting. Je moet ze alle bijelkaar optellen om op het tarief van vorig jaar te komen. En ja, de belasting per kwh en m3 is erg hoog. Bij elektra bv net zoveel als de prijs die je aan je energiebedrijf voor een kwh betaalt.
alles staat gesplitst op de nota ivm liberalisering. Alleen levering is vrij, netwerk en belasting blijven vast staan. (netwerkbeheerder)
En ja, ik werk bij Essent.....op de klantenservice.
Jij hebt het over voordeelgarantie.
Je zult waarschijnlijk piek/dal tarief hebben. Voordeel garantie houdt in dat nav je meterstanden voor je jaarafrekening wordt gekeken naar de verhouding verbruik in piek uren en daluren. Mocht blijken dat je eigenlijk meer in de piekuren hebt verbruikt (dus duurder) krijg je enkel tarief berekent wat goedkoper voor je uitvalt. (enkel tarief is wat de mensen hebben zonder 2 telwerken, dus 24 uur per dag hetzelfde tarief)
Die prijsverhoging van 30% kan ik niet plaatsen. (prijs is lang niet zoveel gestegen) Je moet nu rekening houden dat alles op de nota gesplitst is. a. Levering b. Netwerk c. belasting. Je moet ze alle bijelkaar optellen om op het tarief van vorig jaar te komen. En ja, de belasting per kwh en m3 is erg hoog. Bij elektra bv net zoveel als de prijs die je aan je energiebedrijf voor een kwh betaalt.
alles staat gesplitst op de nota ivm liberalisering. Alleen levering is vrij, netwerk en belasting blijven vast staan. (netwerkbeheerder)
En ja, ik werk bij Essent.....op de klantenservice.