LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hout in de allesbrander

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
handdoekindering

Hout in de allesbrander

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Het begint nu echt kout te worden en wegens omstandigheden kan ik al een tijdje geen gebruik meer maken van de centrale verwarming op gas. Gelukkig is in mijn huis een allesbrander aanwezig en kan ik regelmatig goedkoop een partijtje hout op de kop tikken.

Nu heb ik een partijtje oud geschilderd hout van een woningrenovatie op de kop getikt. Een kennis van mij zegt dat het om loodverf gaat en dat ik problemen met de gemeente zou kunnen krijgen als ik dit zou opstoken. Echter, ik ben bijna door het gewone hout heen en bovendien heb ik een allesbrander, dus het zou toch geen probleem moeten zijn denk ik. Weet iemand hoe de gemeente zou kunnen constateren dat ik hout met loodhoudende verf opstook. Ik wil geen problemen met de gemeente. Ik woon in Leidschendam.

GJvdZ

Re: Hout in de allesbrander

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewoon fors stoken. Dan verbrand het lood misschien wel. Zal wel een paar duizend graden moeten worden dan. Anders wordt het gewoon de buurt vergiftigen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Gewoon fors stoken. Dan verbrand het lood misschien wel. Zal wel een paar duizend graden moeten worden dan.
Lood in verf is al een (giftige!) lood-oxide verbinding, dat is dus al een vorm van verbrand lood.

Bedenk: De trek van de schoorsteen is nooit volledig, je krijgt dus altijd wel iets van verbrandingsgassen in je kamer.
Succes!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar als je cv hebt, is je schoorsteen dan wel geschikt voor een allesbrander?

Maar goed, ik zou dat loodhoudende niet doen, je kunt desnoods op zoek gaan naar pallets als er ergens aan de weg wordt gewerkt of wordt gebouwd. Meestal mag je dat voor niks meenemen.

handdoekindering

witte angora schreef:Ik wil niet veel zeggen, maar als je cv hebt, is je schoorsteen dan wel geschikt voor een allesbrander?

Maar goed, ik zou dat loodhoudende niet doen, je kunt desnoods op zoek gaan naar pallets als er ergens aan de weg wordt gewerkt of wordt gebouwd. Meestal mag je dat voor niks meenemen.
Ik heb een aparte schoorsteen voor de allesbrander. En dat van die pallets heb ik al geprobeerd, met matig succes. Dus ik was wel blij met deze laatste partij. Ik denk dat ik de kachel het beste kan aanmaken met gewoon hout, en als ie hard brandt gooi ik dat sloophout met die oude verf erop.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Je kunt gewoon een fikkie stoken in de woonkamer. Raampjes open tegen de rook. Lood en arseen geven de vlammetjes een leuke kleur. Koper en ijzer ook, maar dat zul je waarschijnlijk inleveren op de schroot omdat het ook wat oplevert...

handdoekindering

Mijn huisbaar vind het best, zolang ik de huur maar op tijd betaal. Een krant heb ik niet, veel te duur. En ik kan het inderdaad niet zien of het er wel of niet inzit, vandaar ook mijn vraag.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Gewoon opstoken die handel. Het milieu gaat toch wel kapot. Waarom zou je je daar druk over maken...?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

handdoekindering schreef:Het begint nu echt kout te worden en wegens omstandigheden kan ik al een tijdje geen gebruik meer maken van de centrale verwarming op gas. Gelukkig is in mijn huis een allesbrander aanwezig en kan ik regelmatig goedkoop een partijtje hout op de kop tikken.

Nu heb ik een partijtje oud geschilderd hout van een woningrenovatie op de kop getikt. Een kennis van mij zegt dat het om loodverf gaat en dat ik problemen met de gemeente zou kunnen krijgen als ik dit zou opstoken. Echter, ik ben bijna door het gewone hout heen en bovendien heb ik een allesbrander, dus het zou toch geen probleem moeten zijn denk ik. Weet iemand hoe de gemeente zou kunnen constateren dat ik hout met loodhoudende verf opstook. Ik wil geen problemen met de gemeente. Ik woon in Leidschendam.
Dat is met emissiemetingen in de straat aan te tonen, ook kan je wel ruiken of iemand gewoon hout of geverfd hout aan het stoken is buiten, zeker als het wat langer brand. Dus een belletje naar de gemeente van 1 verontruste buur is genoeg.

Het feit dat je een allesbrander hébt, betekend niet dat je er ook alles in mag verbranden. Net zoals je ook niet met een auto 200 km/h mag op de openbare weg, ondanks het feit dat deze dat misschien prima kan.

Gesloten