Huisbeveiliging Nuon
Nuon doet tegenwoordig ook in 'Huisbeveiliging'. Zonder afspraak meldt zich een meneer met een wat vage legitimatie aan de deur. 'Nuon biedt een gratis huisalarminstallatie aan ter waarde van € 780'. Even opzoeken op de site: abonnementen lopen vanaf 29.95 per maand, installatie is € 125. Hoezo gratis?
Ergerlijk en wat misleidend dus. Maar het meest ergert de verkooptactiek van Nuon. De 'colporteur' geeft een kaartje af waarop 'Nuon Beveiliging' staat voorgedrukt, 'uw adviseur' en 'telefoonnummer'. De gegevens daarachter vult hij zelf met de hand in.
Het liefst maakt hij meteen een afspraak om het huis 'door te lopen'.
Met gezonde argwaan (voor hetzelfde geld is het een charlatan die die kaartjes heeft nagemaakt) overweeg ik eerst de wijkagent te bellen. Nee, toch maar eerst de Nuon.
Ja, het klopt dat er mensen van deur tot deur gaan. Ja, die meneer kennen we, dat is vertrouwd hoor. En nee, u hoeft hem natuurlijk niet binnen te laten. En ja, ik begrijp uw argumenten wel uit een oogpunt van communicatie. Waarom stuurt u geen mail naar de Nuon.
De Nuon zit formeel niet fout, maar dit optreden is toch niet meer van deze tijd en tamelijk agressief. Iedereen roept immers: voorzichtig met onbekenden binnenlaten! Zouden bijvoorbeeld bejaarden meteen met een 'welkom' de deur opengooien?
Zo'n bewakingsbranche is toch al een tak van sport waarbij je extra reserves moet inbouwen: je laat iemand je hele huis doorlopen!
Waarom niet eerst de bewoners een brief gestuurd in plaats van een wildvreemde van deur tot deur te laten gaan (ouderwetse colportagetechnieken!)? In die brief kun je op z'n minst attenderen op de komst van de 'verkoper' of iemand zelf laten bellen voor een afspraak. Dat kan ook natuurlijk via de site.
Dat is allemaal een stuk klantvriendelijker. Je voorkomt argwaan en problemen voor de verkoper: voor hetzelfde geld wordt hij van een erf afgeschopt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huisbeveiliging Nuon
Re: Huisbeveiliging Nuon
Doen ze al jaren, de installatie van 780 euro krijg je ook gratis, alleen moet je wel dat contract per maand er bij nemen (en betalen)'Nuon biedt een gratis huisalarminstallatie aan ter waarde van € 780'
Zie het maar als een gratis GSM, die betaal je ook zelf (en stevig ook) door een een of tweejarig contract.
Dit wordt niet beschouwd als misleiding.
Re: Huisbeveiliging Nuon
ik heb ook een iemand van de nuon huisbeveiliging aan de deur gehad,
dat was een beveiligingsadviseur van nuon,( na zich gelegitimeerd te hebben) verder een aardige kerel maar die vertelde precies hoe de vork in de steel zat.
dat je 125 euro moet betalen voor de installatie dat is waar ja,
maar niet als je via hem een afspraak maakt met de monteur,
maar alleen als je via nuon.nl een afspraak maakt of belt naar nuon.
maar als de adviseur aan de deur komt, is dat een promotie van nuon, waarbij ze die €125 installatiekosten mogen weg krassen.
misschien heeft die persoon je dat niet verteld.
ik ben wel blij dat ze naar me deur komen, hoef jij er niet heen, was ook een goeie deal dus ja, en als je er niets van moet hebben doe je toch gewoon de deur dicht!
ik ga ook veel naar het buitenland en heb het nu in huis hangen en het is de 1 euro per dag zeker waard
maar je moet idd altijd opassen wie je binnenlaat en om een identiteitpas vragen voor dat iemand binnen komt. er lopen ook neppers rond met allerlei aanbiedingen e.d om maar een blik naar binnen te werpen om vervolgens 3 dagen later je huis leeg te trekken!!
maar hier was verder alles goed, legale pas en hij maakt meteen een afspraak met de monteur waar ik bij zat. dus dat zit wel snor
groet!
dat was een beveiligingsadviseur van nuon,( na zich gelegitimeerd te hebben) verder een aardige kerel maar die vertelde precies hoe de vork in de steel zat.
dat je 125 euro moet betalen voor de installatie dat is waar ja,
maar niet als je via hem een afspraak maakt met de monteur,
maar alleen als je via nuon.nl een afspraak maakt of belt naar nuon.
maar als de adviseur aan de deur komt, is dat een promotie van nuon, waarbij ze die €125 installatiekosten mogen weg krassen.
misschien heeft die persoon je dat niet verteld.
ik ben wel blij dat ze naar me deur komen, hoef jij er niet heen, was ook een goeie deal dus ja, en als je er niets van moet hebben doe je toch gewoon de deur dicht!
ik ga ook veel naar het buitenland en heb het nu in huis hangen en het is de 1 euro per dag zeker waard
maar je moet idd altijd opassen wie je binnenlaat en om een identiteitpas vragen voor dat iemand binnen komt. er lopen ook neppers rond met allerlei aanbiedingen e.d om maar een blik naar binnen te werpen om vervolgens 3 dagen later je huis leeg te trekken!!
maar hier was verder alles goed, legale pas en hij maakt meteen een afspraak met de monteur waar ik bij zat. dus dat zit wel snor
groet!