LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulp bij keuze! Nuon, Essent, Oxxio, Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kooppie

hulp bij keuze! Nuon, Essent, Oxxio, Eneco

Ongelezen bericht door kooppie »

Wie adviseert me?
Ik heb nu stroom en gas van Essent en wil misschien overstappen naar een ander.
Nu gaat het in eerste instantie over de prijs natuurlijk...er zijn goedkoperen dan essent. Maar ja, als ik zo lees over de ervaringen met anderen vraag ik me af of ik wel over moet stappen?
Nu heb ik een aanbeding van Essent om een jarcontract aan te gaan voor 7,53 cent per KwH en voor gas 38,44 cent per m3. Natuurlijk komt er nog vaste kosten en belasting enzo bij, maar gaat even om de eenheids-prijs.
Wat vinden jullie? Ik woon overigens in Noord-Limburg en weet niet of het uberhaupt ALTIJD mogelijk is zomaar te wisselen....
:?:

wicher

Re: hulp bij keuze! Nuon, Essent, Oxxio, Eneco

Ongelezen bericht door wicher »

Als je tevreden bent met je huidige leverancier zou ik NOOIT overstappen, en ZEKER niet voor een lagere prijs, want dat blijkt meestal niet waargemaakt te worden.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Contract voor x jaar zou ik afraden. Het blijft een gok wat de energieprijs gaat doen, maar bedenk wel dat dit aanbod in ieder geval duurder is dan de huidige prijs (je moet betalen voor de verzekering dat hij niet verder stijgt).

Verder: overstappen van leverancier gaat in de meeste gevallen prima, maar levert in een flink aantal gevallen toch problemen op. Het minieme prijsverschil is de overstap vaak niet waard.

kooppie

Ongelezen bericht door kooppie »

Bedankt voor de reactie....daar heb ik wat aan!
Omdat ik in principe liever niet overstap, dacht ik dat het aangaan van een jaarcontract i.p.v. flexibele regeling een flinke korting krijg aangeboden, maar nu heb ik het berekend en als ik stroom en gas van essent afneem met het jaarcontract dan bespaar ik ca. 25 euro per jaar.
Het enige nadeel is dat ik niet direct kan opzeggen.
Tja....ik denk dat ik er toch maar niet voor ga en fijn bij essent blijf, want ik heb geen slechte ervaringen met hun. Het zou alleen een centenkwestie zijn.
Ik heb nog eens zitten lezen op het forum maar ik vind erg veel postings over Nuon, Oxxio, Eneco e.d.
Hmmmm...ben er nog niet 100% uit.

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

De opmerking over de contracten was vooral voor contracten waarbij je voor langere tijd de prijs vastzet. Dat zou ik afraden.

Je kunt bij essent inderdaad ook een jaarcontract nemen met variabele prijzen, dan ben je een heel klein beetje goedkoper uit. Als je toch bij essent blijft kun je dat prima doen, aan de andere kant levert het ook niet erg veel op.

snorkel

Ongelezen bericht door snorkel »

:!: ik kan iedereen Greenchoice aanbevelen. ben al een aantal jaren klant en het bevalt me uitstekend. goede service aan de telefoon( mocht je ze nodig hebben) en gegarandeerd goedkoper door middel van korting t.o.v. regio leverancier van minimaal 0.25 eurocent per kWh en m³. je wordt er niet rijk van maar het scheelt wel. en natuurlijk ook heel belangrijk, het is de enige 100% groene energie leverancier. de rest zegt het wel maar is het niet. Oh sorry het lijkt wel of ik er werk. hahahaha nee ik zit in de bouw. heel iets anders :D

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Zo hee. 0,25 Eurocent goedkoper? :D

Even voorrekenen: ik verbruik ongeveer 2000 KWh per jaar en 1400 M3 gas per jaar.

Voor elektra zou ik dus 2000 * 0,25ct = 500ct = € 5,- goedkoper uit zijn.
Voor gas zou ik dus 1400 * 0,25ct = 350ct = € 3,50 goedkoper uit zijn.

Let wel, ik bespaar me dus 8,50 op jaarbasis. Dat is nog geen euro per maand. Nee, dan blijf ik wel gewoon waar ik zit. Ik heb gewoon groenstroom bij een leverancier en dat is wel degelijk 100% natuurvriendelijke stroom (biomassa etc). Alleen de gasaansluiting is nog niet natuurvriendelijk, maar dat komt ook nog wel.

lammertc

Ongelezen bericht door lammertc »

Als je dan toch wilt overstappen, stap dan niet in Oxxio of Caplare
Hebben hun administratie niet op orde, geven geen of te late jaarafrekening en komen beloftes niet waar

Ik houd nu al meer bijna twee jaar een "dagboek" bij
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm

Sterkte

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Als ik jou was bleef ik zitten bij Essent, maar laat je niet vastleggen voor een aantal jaren. Oxxio, Energie Direct etc beloven je gouden bergen (gratis stroom etc...) maar laat ze dat maar eens waar maken. Wij hebben er niets dan problemen mee gehad in het verleden. De administratie klopt bij de meeste energieleveranciers niet, maar nu hou je tenminste een leverancier en een nota. Ik hoor wel goede verhalen over kleinere energieleveranciers (bij Eindhoven schijnt er een te zitten) die regionaal leveren. Ga tenminste in zee met een maatschappij die een eigen loket heeft waar je met je vragen terecht kan.

Gesloten