LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing
ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing
ik ben in september 2004 verhuisd en heb mijn gas en elektra afgemeld bij energie-direct(mijn energie leverancier)
het elektrisch is inmiddels geregeld maar het gas nog steeds niet.
ik heb hier meerdere mails en telefoontjes aan besteed maar helaas er gebeurd niets wie weet raad ????
het is hier heerlijk warm in huis en het kost (nog) niets
het elektrisch is inmiddels geregeld maar het gas nog steeds niet.
ik heb hier meerdere mails en telefoontjes aan besteed maar helaas er gebeurd niets wie weet raad ????
het is hier heerlijk warm in huis en het kost (nog) niets
Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing
hallo,
het probleem dat jij hier beschrijft ken ik maar al te goed.
ik was verhuisd had alles met essent geregeld automatische incasso etc.
maar essent incasseerde niet.
na eindeloze brieven en telefoontjes te hebben aangegeven dat er niet werd geincasseerd werd er nog niks aan gedaan.
vervolgens werd er 250 euro na 6 maand van mijn rekening geboekt en dat werd mijn nieuwe voorschot bedrag.
na 2 maand werd ik zo maar van kabel afgesloten met daarop de reactie van essent u heeft een half jaar niet betaald of ik gelijk 900 euro over wil boeken.
dit is gewoon te gek voor woorden in heb eindeloos aangegeven dat er niet werd geincasseerd etc.
dus hier mee wil ik zeggen kijk uit vervolgens sluiten ze jou af terwijl het niet jouw schuld is.
succes.
jessica
het probleem dat jij hier beschrijft ken ik maar al te goed.
ik was verhuisd had alles met essent geregeld automatische incasso etc.
maar essent incasseerde niet.
na eindeloze brieven en telefoontjes te hebben aangegeven dat er niet werd geincasseerd werd er nog niks aan gedaan.
vervolgens werd er 250 euro na 6 maand van mijn rekening geboekt en dat werd mijn nieuwe voorschot bedrag.
na 2 maand werd ik zo maar van kabel afgesloten met daarop de reactie van essent u heeft een half jaar niet betaald of ik gelijk 900 euro over wil boeken.
dit is gewoon te gek voor woorden in heb eindeloos aangegeven dat er niet werd geincasseerd etc.
dus hier mee wil ik zeggen kijk uit vervolgens sluiten ze jou af terwijl het niet jouw schuld is.
succes.
jessica
same here.
ben aug 2004 verhuisd.
Sindsdien betaal ik geen voorschotten meer aan Essent.
Ik heb er nu meerde malen achteraan gebelt en gemailt.
Ik wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb Essent nu een termijn gesteld van een aantal weken.
Komen ze voor die tijd niet met een (passende) oplossing dan
ga ik er van uit de ze mij de voorschotten van aug 2004 tot heden
(08 feb 2005) kwijtschelden.
Ik ben erg benieuw of en hoe ze hier op gaan reageren.
Succes allen. Hou organisaties met dit soort monopolie posities goed in
de gaten.
ben aug 2004 verhuisd.
Sindsdien betaal ik geen voorschotten meer aan Essent.
Ik heb er nu meerde malen achteraan gebelt en gemailt.
Ik wordt constant van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb Essent nu een termijn gesteld van een aantal weken.
Komen ze voor die tijd niet met een (passende) oplossing dan
ga ik er van uit de ze mij de voorschotten van aug 2004 tot heden
(08 feb 2005) kwijtschelden.
Ik ben erg benieuw of en hoe ze hier op gaan reageren.
Succes allen. Hou organisaties met dit soort monopolie posities goed in
de gaten.
Pas op hoor want als ze er achter komen moet je in ene dat bedrag betalen, of na lang zeuren in termijnen maar betalen moet je.
Leg aalvast een spaarpotje aan want voor niets gaat de zon op, u verbruikt energie dus u gaat daar voor betalen.
Leg aalvast een spaarpotje aan want voor niets gaat de zon op, u verbruikt energie dus u gaat daar voor betalen.
ik weet het.
uiteraard ben ik niet zo dom om er van uit te gaan dat ik niet
hoef te betalen. Maar mijn doel hiermee is kijken of ik nu wat vaart
achter de zaak kan zetten.
Misschien dat het helpt.
uiteraard ben ik niet zo dom om er van uit te gaan dat ik niet
hoef te betalen. Maar mijn doel hiermee is kijken of ik nu wat vaart
achter de zaak kan zetten.
Misschien dat het helpt.
ik heb precies hetzelfde probleem(gehad)....
ik ben in november 2003 verhuisd naar een andere stad, en ik heb toen na veel telefoontjes en 5 maanden later pas een rekening gekregen van essent... ik vroeg toen of ik het in termijnen kon betalen en dat was goed... maar toen kreeg ik de rekening met de mededeling dat het om een afrekening ging, omdat ik bij een ander bedrijf aangemeld stond! ze hadden het in 1 keer van mijn rekening afgehaald!! gelukkig had ik die maand een meevallertje, dus liet ik het maar zo. maar ik belde hun omdat ik me helemaal nergens had aangemeld, en vroeg om welk bedrijf dat dan ging, en dat konden ze me niet vertellen.. na veel gedoe kreeg ik te horen welk bedrijf het was, en toen ik daar belde wisten die mensen van niks!!! dit was dus gewoon een grote leugen om mij die rekening in 1 keer te laten betalen. nou, na veel gedoe betaalde ik elke maand gewoon een voorschot, maar toen kreeg ik weer een rekening van €114,- vanwege de onterechte switch... er was namelijk nog wat achterstand. ik vroeg toen wederom of ik het in termijnen kon betalen en dat kon alleen in 2 keer. ik zei dat de achterstand niet mijn schuld was, en dat ik niet zoveel kwijt kon, maar hun hielden stug vol dat ik niet minder dan €50,- kon betalen voor die achterstand. een paar dagen later viel mijn afschrift in de bus en zag ik dat ze alsnog het bedrag in 1 keer hadden afgeschreven!!!!
ik pikte dit niet en heb het gelijk laten storneren en heb ze opgebeld dat ik mijn automatische betaling stop zette. dat hebben z gedaan, maar toen werd het december en januari, en ik ging weer bellen omdat ik de eindafrekening nog steeds niet had gehad en omdat ik geen acceptgiro's had gekregen.. de afrekening kon 4 weken duren en daarom kreeg ik ook geen acceptgiro... beetje raar maar goed, ik betaalde mijn maandelijkse voorschot en €25,- voor de achterstand. nu heb ik deze maand weer telefonisch mijn voorschot en weer €25,- voor de achterstand betaald. en weer belde ik omdat ik geen acceptgiro of afrekening heb gekregen... de eindafrekening is nog steeds niets aan gedaan omdat er geen beginstand was!!!! als ik dus niet telefonisch betaald had, dan zou ik nu dus weer een achterstand hebben!!! en de eindafrekening??? die wilde ze wel even gaan schatten!!! ja mooi niet dus!! de achterstand was volgens hun nog iets meer dan €10,-, terwijl ik weet dat het iets meer dan €60,- moet zijn. mijn voorschot van februari hebben hun dus daarvan af gehaald, maar ja... waar is dan het voorschotsgeld van januari??? en nu.... zit ik nog steeds te wachten op mn eindafrekening.. wie weet hoe hoog die nu is..
groetjes,
natasja
ik ben in november 2003 verhuisd naar een andere stad, en ik heb toen na veel telefoontjes en 5 maanden later pas een rekening gekregen van essent... ik vroeg toen of ik het in termijnen kon betalen en dat was goed... maar toen kreeg ik de rekening met de mededeling dat het om een afrekening ging, omdat ik bij een ander bedrijf aangemeld stond! ze hadden het in 1 keer van mijn rekening afgehaald!! gelukkig had ik die maand een meevallertje, dus liet ik het maar zo. maar ik belde hun omdat ik me helemaal nergens had aangemeld, en vroeg om welk bedrijf dat dan ging, en dat konden ze me niet vertellen.. na veel gedoe kreeg ik te horen welk bedrijf het was, en toen ik daar belde wisten die mensen van niks!!! dit was dus gewoon een grote leugen om mij die rekening in 1 keer te laten betalen. nou, na veel gedoe betaalde ik elke maand gewoon een voorschot, maar toen kreeg ik weer een rekening van €114,- vanwege de onterechte switch... er was namelijk nog wat achterstand. ik vroeg toen wederom of ik het in termijnen kon betalen en dat kon alleen in 2 keer. ik zei dat de achterstand niet mijn schuld was, en dat ik niet zoveel kwijt kon, maar hun hielden stug vol dat ik niet minder dan €50,- kon betalen voor die achterstand. een paar dagen later viel mijn afschrift in de bus en zag ik dat ze alsnog het bedrag in 1 keer hadden afgeschreven!!!!
ik pikte dit niet en heb het gelijk laten storneren en heb ze opgebeld dat ik mijn automatische betaling stop zette. dat hebben z gedaan, maar toen werd het december en januari, en ik ging weer bellen omdat ik de eindafrekening nog steeds niet had gehad en omdat ik geen acceptgiro's had gekregen.. de afrekening kon 4 weken duren en daarom kreeg ik ook geen acceptgiro... beetje raar maar goed, ik betaalde mijn maandelijkse voorschot en €25,- voor de achterstand. nu heb ik deze maand weer telefonisch mijn voorschot en weer €25,- voor de achterstand betaald. en weer belde ik omdat ik geen acceptgiro of afrekening heb gekregen... de eindafrekening is nog steeds niets aan gedaan omdat er geen beginstand was!!!! als ik dus niet telefonisch betaald had, dan zou ik nu dus weer een achterstand hebben!!! en de eindafrekening??? die wilde ze wel even gaan schatten!!! ja mooi niet dus!! de achterstand was volgens hun nog iets meer dan €10,-, terwijl ik weet dat het iets meer dan €60,- moet zijn. mijn voorschot van februari hebben hun dus daarvan af gehaald, maar ja... waar is dan het voorschotsgeld van januari??? en nu.... zit ik nog steeds te wachten op mn eindafrekening.. wie weet hoe hoog die nu is..
groetjes,
natasja
mijn vriendin heeft jaren geen eneco (hoeven) te betalen en daar kwamen ze laatst achter, 3000 euro even betalen...
Hallo,
Ook ik ben in juni 2004 verhuist, maar ondanks een aantal telefoontjes en toezeggingen van Nuon, is er nog steeds niets van dit alles terecht gekomen. Voor mijn verhuizing heb ik 3 maanden bij mijn broer ingewoond en hij heeft nu ook constant een conflict met Nuon. Kennelijk verwisselen zij ons, want mijn broer heeft in het begin van mijn verhuizing bericht gekregen, dat hij verhuisd was. Ondanks, dat dit aan Nuon kenbaar gemaakt is, hebben wij nog steeds problemen met Nuon. Ik krijg geen maandelijkse elektranota's en mijn broer krijgt torenhoge gasrekeningen. Je wordt er wanhopig van..........
Ook ik ben in juni 2004 verhuist, maar ondanks een aantal telefoontjes en toezeggingen van Nuon, is er nog steeds niets van dit alles terecht gekomen. Voor mijn verhuizing heb ik 3 maanden bij mijn broer ingewoond en hij heeft nu ook constant een conflict met Nuon. Kennelijk verwisselen zij ons, want mijn broer heeft in het begin van mijn verhuizing bericht gekregen, dat hij verhuisd was. Ondanks, dat dit aan Nuon kenbaar gemaakt is, hebben wij nog steeds problemen met Nuon. Ik krijg geen maandelijkse elektranota's en mijn broer krijgt torenhoge gasrekeningen. Je wordt er wanhopig van..........
dat wanhopige ken ik.... tis dat ik energie nodig heb, maar anders had ik gezegd... bekijk het maar!!!
elke maand weer dat gevecht of ik alsjeblieft mag betalen...ZUCHT!!
enneh... ik heb nog steeds mn eindafrekening niet, terwijl ik weet dat ik geld terug ga krijgen...
elke maand weer dat gevecht of ik alsjeblieft mag betalen...ZUCHT!!
enneh... ik heb nog steeds mn eindafrekening niet, terwijl ik weet dat ik geld terug ga krijgen...
Het wordt cliche. Wij zijn 10 oktober 2003 verhuisd. De makalaar heeft de meterstand van ons huidige huis doorgegeven aan Essent en zei dat dat voldoende was. Nee dus. Na 4 maanden hebben wij de meterstanden nog eens doorgegeven en vervolgens niets gehoord. Na ettelijke tel. kregen we steeds hetzelfde verhaal te horen: het moet over zoveel schijven, U moet nog even geduld hebben, die ene maand maakt ook niets meer uit. Juni 2004 weer gebeld of ze wilden nakijken wie er op ons huidige adres woonde. Nou wij niet, wij bestonden niet en kregen toch keurig gas en licht geleverd. In augustus 2004 heb ik een brief geschreven, waarop weer GEEN reactie. Weer gebeld. "De brief was in behandeling" zei men. Nu is het februari 2005 en tot nu toe NIETS . Het bedrag van de rekening loopt zo lekker op of kan je uiteindelijk weigeren te betalen???????????
nee... je kan niet weigeren om te betalen, en ik zou je dus ten zeerste aanraden om elke maand een flink bedrag aan de kant te zetten, en vooral de automatische betaling stopzetten(voor als je dat had gevraagd), want essent heeft ook de neiging om de achterstand in 1 keer af te schrijven.
groetjes,
natasja
groetjes,
natasja
-
Je denkt dat je niet hoeft te betalen, maar wat er echt gebeurt is, dat bij de vorige bewoner gewoon geincasseerd wordt, totdat die er een keer achterkomt. In dat geval kun je door de vorige bewoner alsnog gesommeerd worden de teveel door hem betaalde termijnen terug te betalen. Ik ben zelf op deze manier gedupeerd door de nieuwe bewoners van mijn oude huis. Zij hebben zich nooit aangemeld en de Eneco beweert nooit onze ondertekende meterstanden te hebben ontvangen. Ik heb 750 Euro te veel betaald en heb mijn rekeningnummer veranderd om te incasso's te laten ophouden. Ben nu via mijn advocaat bezig de te veel betaalde termijnen terug te vorderen van de nieuwe bewoner. Ik vind het wel behoorlijk asociaal en naief om te denken dat je nooit hoeft te betalen als je je niet aanmeldt en vervolgens de vorige bewoner te duperen.
zorg in ieder geval dat je de meterstanden opneemt en bewaard
oktober vorig jaar ben ik verhuisd binnen dezelfde gemeente nog wel.
Ik neem altijd gas en electra af van de Nuon.
Na mijn verhuizing krijg ik nu bijna een half jaar na dato en tig telefoontjes naar de Nuon nog steeds geen maandbedrag door van de Nuon voor de electriciteitslevering.
Ze zeggen dat ze achterstand hebben vanaf april vorig jaar ivm blablabla.
Als compensatie hoef ik nu geen administratiekosten te betalen voor de verhuizing en hebben ze hun 0900 goedkoper gemaakt van 10 cent per minuut naar lokaal tarief.
Leuk allemaal maar ondertussen zit ik er maar mooi mee.
De wintermaanden zijn altijd duur dus ik ben ook bang dat ik straks ineens een hoge rekening krijg.
Ben wel meer gaan betalen in overleg met hun voor gas en hoop dat daar wat overblijft voor mijn electra...
wie heeft ervaring hier met Nuon hierover?
Ik neem altijd gas en electra af van de Nuon.
Na mijn verhuizing krijg ik nu bijna een half jaar na dato en tig telefoontjes naar de Nuon nog steeds geen maandbedrag door van de Nuon voor de electriciteitslevering.
Ze zeggen dat ze achterstand hebben vanaf april vorig jaar ivm blablabla.
Als compensatie hoef ik nu geen administratiekosten te betalen voor de verhuizing en hebben ze hun 0900 goedkoper gemaakt van 10 cent per minuut naar lokaal tarief.
Leuk allemaal maar ondertussen zit ik er maar mooi mee.
De wintermaanden zijn altijd duur dus ik ben ook bang dat ik straks ineens een hoge rekening krijg.
Ben wel meer gaan betalen in overleg met hun voor gas en hoop dat daar wat overblijft voor mijn electra...
wie heeft ervaring hier met Nuon hierover?
Nou, ook bij de Delta (energiebedrijf in Zeeland) kunnen ze er wat van, of beter, ze kunnen er niets van. Al meer dan een jaar gaat er vanallles fout en vorig maand heb ik na aandringen van een paar (!!!) maanden eindelijk een aantal maandelijkse bedragen kunnen betalen. Er staat alleen nog een bedrag van ruim 700 euro open, en dat wil ik pas betalen als ik weet waarvoor dat bedrag is, maar na maanden telefoontjes richting de Delta, kan niemand dat mij vertellen, al vele malen is beloofd dat ik een overzicht van de kosten krijg (die kreeg ik eindelijk na 3 maanden en vele telefoontjes verder, bovendien is dat rekeningoverzicht erg summier, er staan alleen bedragen en factuurnummers op, dus geen specificatie, die ze wel hadden beloofd in oktober. Ook hebben ze tot 2 keer toe ruim 1200 euro zonder het tevoren te melden van mijn rekening afgeschreven (leuk als je in de supermarkt staat met je volle kar!), om een derde keer te voorkomen, heb ik de automatische incasso ingetrokken, en vervolgens zijn ze erg verbaasd daarover (ik heb ze het wel vantevoren gemeld). Ze konden destijds niet zeggen waar die ruim 1200 euro uit bestond, maar ik mocht geen x aantal maanden ervan betalen, het was alles of niets. Nou, voorlopig niets dan maar. In december 2003 begon de ellende, en het is nog steeds ellende!
Sinds 20-10-2004 weten wij nog steeds niet ons voorschotbedrag voor ons nieuwe huis voor gas/elektra/kabel en ook wordt er geld van de kabeltv van een andere adres van onze rekening weggezogen
De eindafrekening is al wel rond en ook betaald. Echter tot op heden hebben wij nog geen voorschotbedrag doorgekregen van ESSENT voor het gas/elektra en kabel.
Wel wordt er iedere maand 14 euro van onze rekening afgeschreven voor de kabeltv van een heel ander adres in ons dorp! Nu heb ik dat terug laten boeken, maar vandaag kregen we hiervoor een acceptgirokaart met jawel HET ANDERE ADRES IN ONS DORP!!!
Een puinhoop is het bij ESSENT! We zijn al vele telefoontjes verder. Ook werd hierbij nogmaals aangegeven dat wanneer we de nota van het andere adres niet betaalden er extra kosten bijkomen!! Waar is de hoogste boom?
EEN SUPER KOUDE DOUCHE ZOU ZE OOK WEL GOED DOEN VOOR HET CALLCENTER!!!
De eindafrekening is al wel rond en ook betaald. Echter tot op heden hebben wij nog geen voorschotbedrag doorgekregen van ESSENT voor het gas/elektra en kabel.
Wel wordt er iedere maand 14 euro van onze rekening afgeschreven voor de kabeltv van een heel ander adres in ons dorp! Nu heb ik dat terug laten boeken, maar vandaag kregen we hiervoor een acceptgirokaart met jawel HET ANDERE ADRES IN ONS DORP!!!
Een puinhoop is het bij ESSENT! We zijn al vele telefoontjes verder. Ook werd hierbij nogmaals aangegeven dat wanneer we de nota van het andere adres niet betaalden er extra kosten bijkomen!! Waar is de hoogste boom?
EEN SUPER KOUDE DOUCHE ZOU ZE OOK WEL GOED DOEN VOOR HET CALLCENTER!!!
Ook wij zijn verhuisd .....
Juli 2004 de sleutel van onze nieuwe woning gekregen. Alle meterstanden doorgegeven aan NUON en alles zou geregeld worden... Dit kennen we inmiddels wel Nu 8 maanden verder en mijn verhuizing is nog niet doorgevoerd. Het klantnummer is verbonden met het oude adres. Vanaf juli heben wij geen enkele rekening (of ander bericht) mogen ontvangen van de NUON. Ook wij hebben ontelbare telefoontjes, brieven, mailtjes en faxen hier aan gespendeerd maar tevergeefs; Je ontvangt brieven dat jouw bericht in behandeling is genomen en dat je binnen een maand een reactie ontvangt .... je moet reageren per mail want zo kan NUON veel sneller alles in behandeling nemen .... Wil je bellen dan hang je gerust 20 minuten in de wacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken .... Hoeveel vrije dagen wij hier al aan gespendeerd hebben? Verschrikkelijk! Wat nu te doen met ons probleem? Inderdaad, veeeeeel geld wegzetten en rustig afwachten op de maandrekeningen en eind afrekening van 2004. Om niet goed van te worden!
Juli 2004 de sleutel van onze nieuwe woning gekregen. Alle meterstanden doorgegeven aan NUON en alles zou geregeld worden... Dit kennen we inmiddels wel Nu 8 maanden verder en mijn verhuizing is nog niet doorgevoerd. Het klantnummer is verbonden met het oude adres. Vanaf juli heben wij geen enkele rekening (of ander bericht) mogen ontvangen van de NUON. Ook wij hebben ontelbare telefoontjes, brieven, mailtjes en faxen hier aan gespendeerd maar tevergeefs; Je ontvangt brieven dat jouw bericht in behandeling is genomen en dat je binnen een maand een reactie ontvangt .... je moet reageren per mail want zo kan NUON veel sneller alles in behandeling nemen .... Wil je bellen dan hang je gerust 20 minuten in de wacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken .... Hoeveel vrije dagen wij hier al aan gespendeerd hebben? Verschrikkelijk! Wat nu te doen met ons probleem? Inderdaad, veeeeeel geld wegzetten en rustig afwachten op de maandrekeningen en eind afrekening van 2004. Om niet goed van te worden!
nou... het wordt hier met de dag mooier!!! ik kreeg een brief van de essent of dat ik mn restant schuld van €10,41 even binnen 7 dagen wilde betalen... ik heb gebeld met de mededeling dat ze in de computer moest zetten dat ik het pas met mn maandelijkse voorschot(waar ik nog steeds geen acceptgiro voor heb gekregen) betaal. toen zei de telefoniste dat het wel zonde zou zijn als er extra kosten bij komen.. en ik heb toch even vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik dan een schadevergoeding voor alles ga aanvragen..(ik heb immers een heleboel gedoe gehad door hun.) toen vroeg ik ook hoe ze aan het bedrag kwamen van €10,41, want dit hoort eigenlijk €64,41 te zijn, dus waar komen die €4,- vandaan die ik er niet voor heb betaald..... tja, dat hadden ze van november(mn voorschot) gebruikt....
ja, zo kan ik het ook wel!!! heeft iemand achterstand, dan gebruik je toch de voorschotten van vorig jaar??? dit geeft weer aan hoe slordig hun administratie is!!
en mn jaarafrekening??? die hadden ze nog steeds niet! maar ik blijf erachteraan bellen, want mij krijgen ze echt niet klein(ben ik al.. hahahahahaa!!)
ik heb ook gezegd dat als hun geen zin hebben om hun benen uit hun lijf te rennen voor mij, om mijn jaarafrekening te geven(ik weet dat ik geld van hun krijg), dat ik dat dan ook absoluut niet doe voor hun om die tien euro te betalen.. net of ik een of andere wanbetaler ben ofzo!!
groetjes,
natasja
ja, zo kan ik het ook wel!!! heeft iemand achterstand, dan gebruik je toch de voorschotten van vorig jaar??? dit geeft weer aan hoe slordig hun administratie is!!
en mn jaarafrekening??? die hadden ze nog steeds niet! maar ik blijf erachteraan bellen, want mij krijgen ze echt niet klein(ben ik al.. hahahahahaa!!)
ik heb ook gezegd dat als hun geen zin hebben om hun benen uit hun lijf te rennen voor mij, om mijn jaarafrekening te geven(ik weet dat ik geld van hun krijg), dat ik dat dan ook absoluut niet doe voor hun om die tien euro te betalen.. net of ik een of andere wanbetaler ben ofzo!!
groetjes,
natasja
€4,- moet natuurlijk €45,- zijn......
groetjes,
natasja
groetjes,
natasja
ik geloof dt ik er echt niet bij ben vandaag.... sorry voor de vouten....
€45,- moet natuurlijk €54,- zijn......
groetjes,
natasja
€45,- moet natuurlijk €54,- zijn......
groetjes,
natasja