LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amarige

Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Ongelezen bericht door amarige »

wat een feest heb de eindafrekening ff 815 euro dokke.
heb niks niet meer als normaal gebruikt.
tjaaaaa en we gaan maar door met die ........ energiebedrijven en dan in mijn geval de essent. :twisted: :evil:

pgverhaag

Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Ongelezen bericht door pgverhaag »

Na 6 maanden heb ik ondanks verschillende kontakten, telefonisch en per e-mail nog steeds geen rekening gekregen van Essent. Ik vind het intriest, temeer daar ik niet weet wat ik hier kwijt zal zijn en omdat ik na 15 jaar leven in een slotklooster ook nog alles moet opbouwen en dus nog niet zoveel heb om aaan te pakken. :cry:

scandall

Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Ongelezen bericht door scandall »

:evil: Ik ken het probleem bij Essent maar al te goed. Ik ben in september verhuisd en ik weet nog steeds niet wat mijn voorschot per maand is op mijn nieuwe adres. Ook heb ik nog steeds geen eindafrekening ontvangen. Als ik Essent bel krijg ik allerlei vage antwoorden, t.w. drukte ivm aanmelden nieuwe klanten, foutmeldingen e.d. Wel moet je het voorschot van het oude adres door blijven betalen totdat de eindafrekening er is. Het zijn gewoon gangsterpraktijken. Als je als consument niet op tijd betaalt dan zijn ze er wel als de kippen bij.
Zeer ergelijk allemaal en ook zeer klantonvriendelijk.

kenan
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2004 11:42

Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Ongelezen bericht door kenan »

Ik ben in sept 2004 in een nieuwbouwwoning komen wonen, netjes aanmelding doorgegeven. Na paar maanden ben ik toch eens gaan bellen wat voorschot werd. Aantal keren gehoord, komt eraan mevrouw, we hebben achterstand. Eind dec. nog maar eens gebeld dat ik anders zelf wel een bedrag overmaakte als hun niks konden verzinnen. Nee,dat was niet de bedoeling. En opeens blijkt dat ze mijn verhuizing nooit hebben doorgekregen! Ik zou gelijk die week een nieuw formulier krijgen en opgestuurd krijgen (waar ik nu nog op zit te wachten!!!) Lang leve het kopieerapparaat, dus ik weer mijn kopieen opgestuurd. Klachtenbrief gestuurd en gemaild, nooit antwoord op gekregen. toen ben ik maar elke week gaan mailen wat mijn voorschot zou worden. En toen eindelijk eind januari dat ik per 1 maart 230,- moet gaan betalen. Eind april komt de afrekening dus dan krijg ik het officele bedrag te horen. (zal wel bijbetalen worden!)
Wel weer een pluspunt (de enige), van het oude huis hebben ze alles netjes afhandeld!!
Maar ze kunnen het nog gekker maken. Ze hebben mijn schoonbroer een deurwaarder op z'n dak gestuurd dat hij 130,- aansluitkosten voor de kabel moet betalen! Het mooiste is..... hij heeft geen kabel, maar kijkt via de schotel. Na tig keren bellen zouden ze de deurwaarder schrappen, en ze gaven het advies omdat hij volgens Essent wel de kabel zou hebben, om toch maar te betalen. Fijn he zo een kabel die je niet hebt...

Hahaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2005 15:37

Re: ik betaal (nog steeds geen gas) na mijn verhuizing

Ongelezen bericht door Hahaatje »

Ook ik heb problemen met Eneco Rotterdam.
Op 28 januari ben ik met mijn vriend gaan samenwonen. We hebben beide ons “oude” huis verlaten en zijn in een “nieuw” huis gaan samenwonen.
Ik heb mijn Eneco aansluiting opgezegd zoals dat moet, binnen 5 dagen het daarvoor bestemde formulier aan de Eneco geretourneerd.
Mijn vriend heeft zijn Eneco aansluiting verhuist naar ons nieuwe adres en ook daarvoor de formuliertjes binnen 5 dagen opgestuurd naar Eneco.
Wachten op de afrekening van de oude aansluitingen dus maar…
Die van mijn vriend viel binnen 3 weken in de bus, hij moest een klein bedrag bijbetalen voor de oude aansluiting en voor het verhuizen van het een en ander bij elkaar zo’n € 100,- aan administratiekosten.
Maar mijn eindafrekening liet op zich wachten… Tot ik begin maart een aan mij geadresseerde envelop (de aansluiting op het nieuwe adres staat op naam van mijn vriend) op mijn NIEUW adres kreeg. Wat schetst mijn verbazing??? Een acceptgiro voor de maand februari 2005 van mijn oude adres…!!! Snappen jullie het nog? Ik was nota bene 28 januari al verhuist!!
Ik dus meteen het dure 0900 nummer van de Eneco gebeld(en ja, daar verdient de Eneco ook geld mee, de helft van de kosten per minuut zijn voor de Eneco, de andere helft voor de provider van dit nummer)en na ongeveer 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn gekregen… Of ik op een later tijdstip even terug kon bellen want het klantensysteem “lag plat” (wat op de een of andere manier altijd schijnt te gebeuren als ik de Eneco probeer te bellen). Er zat dus niks anders op dan op een later tijdstip nog maar eens terug te bellen.
Zo gezegd, zo gedaan. Mijn verhaal uitgelegd aan de dame van Eneco die mij doodleuk vertelde dat het regelen van een verhuizing minimaal 6 tot 8 weken duurt. Zoveel tijd had de Eneco niet nodig om mijn oude adres te veranderen op de acceptgiro want die is we gewoon naar het nieuwe adres gestuurd. Of ik dus toch maar even dat termijn wilde betalen, dan zou dat later wel verrekend worden met de eindafrekening?!? Ja zeg, ik ga toch geen termijn betalen voor een maand dat ik al helemaal niet meer in dat huis woonde?? Dat heb ik die dame dus ook verteld, maar zij zei toen dat ik dan zelf verantwoordelijk was voor de consequenties… Heb gezegd dat ze de boel dan maar gewoon maar moesten afsluiten, ik woon toch niet meer op het oude adres!
De dame aan de telefoon was allerminst behulpzaam en soms gewoon ronduit onbeschoft tegen me. Klachten moest ik maar schriftelijk indienen, het adres kon ik op internet opzoeken en toen ik vroeg met wie ik nu eigenlijk gesproken had, kreeg ik zo’n onduidelijk naam door, die ik na 5 x nog niet juist had verstaan. Toen heb ik het maar opgegeven.
De rekening heb ik natuurlijk niet betaald maar ik heb tot op heden ook nog geen eindafrekening gehad.
Bij mijn vriend was wel alles binnen 3 weken geregeld, dus blijkbaar kunnen ze dat wel. Waarschijnlijk heeft een aansluiting die “meeverhuist” meer prioriteit dan een aansluiting die wordt afgezegd na een verhuizing, ik weet het niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad met de Eneco en wat waren de gevolgen?? Ik hoor het graag!

Gesloten