LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik snap het niet meer NUON vs. OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
paultje84

ik snap het niet meer NUON vs. OXXIO

Ongelezen bericht door paultje84 »

Goedemorgen/middag/avond (doorstrepen wat niet van toepassing is),

ik snap er niets meer van en hoop hier iets van een antwoord te vinden op de vraag: Kan dit zomaar?

Ik heb vorig jaar Juli een huis gekocht, hier hing al een meter van OXXIO. Ik even het eea uitgezocht en oxxio zou voor mij goedkoop zijn, dus even een belletje en alles geregeld.

Werkte prima totdat er afgelopen Maart niet meer afgeschreven werd. Ik gebeld, zou allemaal geregeld en uitgezocht worden. nu heb ik pas weer gebeld met Oxxio en toen kwam de opmerking dat ik daar niets meer afneem. Ze kunnen niet zien waarom dit zo is en kunnen het niet oplossen voor me.

Ik word doorverwezen naar mijn net aanbieder, deze geven mij aan dat afgelopen maar de NUON mij als klant opgenomen heeft, echter diezelfde dag hebben ze me ook weer afgemeld in hun systeem.

Hierdoor zit ik dus kennelijk sinds maart zonder een aanbieder van gas electra.
Kan dit zomaar?
ik heb toch een contract met oxxio (voor 2 jaar)? en helemaal niets te maken met nuon? (waar ik tot op heden nog geen brief/rekening van gehad heb) of zie ik dit allemaal verkeerd?

mvgr Paul

stofzuigertje

Re: ik snap het niet meer NUON vs. OXXIO

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de Nuon U fout overzetten stopt Oxxio en bij te vroeg weg gaan kunt U op de boete rekenen omdat de 2 jaren niet vol gemaakt zijn.

U mag alle kosten die U extra krijgt bij Nuon indienen en meestal wil Oxxio het contract graag herstellen.

Wel heeft U bij Oxxio hoewel ze goedkoper leveren hogere vaste kosten dus alleen mensen die veel gebruiken hebben voordeel.

Ook maken ze veel fouten die vaak erg traag en lastig opgelost worden maar U mag terug...
De kans bestaat dat U een nieuw 2 jarig contract krijgt tegen de huidige voorwaarden dus voor U ja zegt eerst online even lezen en uitprinten.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het beste is om contact op te nemen met Nuon. Per slot is bij en in hun systeem iets met uw levering geweest. Zij kunnen zien wat. Ook kunnen ze u dan informeren wat ze gedaan hebben.
Mocht er sprake zijn geweest van een onterechte switch, dan zouden uw contracten bij Oxxio weer heractiveerd moeten worden. Oxxio moet een verzoek bij Nuon indienen van een onterechte switch.
Het verbaasd mij wel dat Oxxio u vertelt niet te kunnen zien wat er is gebeurd. Dat zouden ze namelijk wel moeten en kunnen zien. Immers, uw contracten zijn op gegeven moment beeindigd. Zij moeten en kunnen zien of dit ten gevolge van een switch of verhuizing is.
Maar nogmaals, neem contact op met Nuon en laat u informeren wat er bij hun is gebeurd mbt levering op uw naam en uw adres. Indien Nuon te kennen geeft een fout te hebben gemaakt, moet Nuon die fout ook herstellen.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Paultje84,

Uw forumbericht van 30 september jl. maakt duidelijk dat u onterecht bent overgestapt naar Nuon. Indien u nog vragen heeft over de te volgens stappen verzoek ik u vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

paultje84

Ongelezen bericht door paultje84 »

"Ook maken ze veel fouten die vaak erg traag en lastig opgelost worden maar U mag terug..."

Dit is een van de redenen dat ik niet eens meer terug wil eigenlijk. Er zijn al meerdere van dit soort " misverstanden" geweest en ik ben er pas 1 jaar bij aangesloten...
Ik (zelf werkzaam als support medewerker in de serviceverlening) kan niet begrijpen/snappen hoe dit zomaar kan gebeuren en hoe het kan dat bedrijven dit met gemak afschuiven en mij de halve wereld rond laten bellen...

Toch maar een mailtje naar die oxxiomedewerker gestuurd, aangezien ik niet wil dat hier achteraf nog een hoop gemekker van komt...

bedankt voor de responses in ieder geval.

Gesloten