LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Nuon terwijl ik er al 2 jaar niet meer woon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Appie3x

Incasso Nuon terwijl ik er al 2 jaar niet meer woon

Ongelezen bericht door Appie3x »

Hallo,

Ik kreeg van een incasso bureau een rekening van 1200 euro dat betrekking had op levering van energie door de Nuon in het jaar 2004 en 2005 (2 jaar dus). Echter is het huis verkocht en opgeleverd in de 1ste week van januari 2004.

Hoe is zoiets mogelijk. De huidige bewoners zullen toch niet al jaren zonder gas en licht zitten?

Of is het logisch dat op 1 gas- en electriciteitmeter 2 leveranties plaatsvinden?
Commercieel gezien wel interessant voor de leverancier maar logisch gezien een hachelijke situatie.

Maar ja...

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Gr Appie

dds

Re: Incasso Nuon terwijl ik er al 2 jaar niet meer woon

Ongelezen bericht door dds »

Heeft U de verhuizing destijds wel doorgegeven aan Nuon, heeft U een eindafrekening voor dat adres gekregen!?!?

De nieuwe bewoners hebben gewoon gas-licht-water, die kan of van een andere leverancier komen, of inderdaad nog steeds op uw naam, waarbij ze de post op uw naam gewoon steeds hebben weggegooid!

Appie3x

Ik was niet bij de overdracht dit keer.
Een afrekening heb ik eerlijk gezegd ook nooit gezien maar dat lijkt me logisch omdat ik er niet meer woonde, wel heb ik mijn post laten doorsturen
Bij mijn eerdere verhuizingen heeft mijn makelaar dat altijd gedaan.
Met het water is wel alles goedgegaan.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit lijkt mij een zaak voor de medewerker.
Of toch niet??

Chanmaster

Stiertje

Ongelezen bericht door Stiertje »

Normaal gesproken geeft u uw verhuizing door en noteert u, of uw makelaar, bij de overdracht de meterstanden. Dit papier moet door beide partijen ondertekend zijn. Daarna geeft u uw meterstanden door aan Nuon (of de makelaar doet dat soms ook). Maar de rekening heeft u al ontvangen dus waar het verkeerd is gegaan maakt eigenlijk al niet meer uit. Dat u de rekening heeft ontvangen betekend waarschijnlijk dat de nieuwe bewoners zich niet hebben aangemeld (en dus ook niet betaald hebben). Wat u het beste kunt doen is contact opnemen met Nuon en hen laten weten per wanneer u daar niet meer woont. (maar dat heeft u vast al gedaan). Met het getekende formulier (dat u hopelijk wel heeft) staat u altijd in uw recht!
Wellicht dat medewerker eea voor u na kan kijken. Succes! Hopelijk is het snel opgelost!

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Appie,

Uit uw bericht maak ik op dat uw verhuizing in 2004 wellicht niet correct in onze administratie is verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u een en ander uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Chanmaster

De medewerker
Eigenlijk niet eens zo slecht wat U doet! U bent door op deze wijze te handelen goed bezig ofschoon wij niets over de afloop vernemen.
Dat hoeft ook niet! Ik ben bekend met de wijze waarop klachten als regel worden afgewerkt. Het systeem waarvan daarbij gebruik wordt gemaakt is discutabel. Door mensen met klachten over Uw dienstbaarheid juist hier als ontevreden klant aan te sporen om hun contractnummer te verstrekken zodat U daaraan kunt relateren is een goede en betrouwbare methode.
Het resulteert uiteindelijk in een tevreden klant en wellicht ook een opgelost probleem en dat is juist precies wat wij wensen.
Ik betuig in deze mijn respect voor Uw wijze van aanpak en inzet.

Chanmaster

dds

@Appie3x,

precies waar ik bang voor was! U heeft de verhuizing niet doorgegeven bij de Nuon, hierdoor stond U nog steeds ingeschreven als afnemer op dat adres!

Even los van wat "de mederwerker" zegt, ik ben bang dat U zal moeten betalen. Tenzij U kunt bewijzen dat U heeft doorgegeven dat U verhuist bent en U de eindafrekening heeft betaald!!

Appie3x

Hi,

Ik heb wel bewijzen dat mijn huis is verkocht en dat ik er niet meer woonde in die periode.

Maar goed ik zal wel kijken.

Even bellen maandag met alle instanties.

Bedankt in iedergeval

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@dds

Waaop baseert uw deze, overigens compleet onzinnige bijdrage? Bent u een van die mensen die beschikken over een kristallen bol? Die kom ik namelijk hier wel vaker tegen.
@Appie3x,

precies waar ik bang voor was! U heeft de verhuizing niet doorgegeven bij de Nuon, hierdoor stond U nog steeds ingeschreven als afnemer op dat adres!

Even los van wat "de mederwerker" zegt, ik ben bang dat U zal moeten betalen. Tenzij U kunt bewijzen dat U heeft doorgegeven dat U verhuist bent en U de eindafrekening heeft betaald!!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@Appie3x,

Ik zou gewoon je contractnummer hier neerzetten voor de medewerker.
Heeft hier al vaker uitkomst gebracht.

Chanmaster

U hebt geen eindafrekening van Uw oude adres ontvangen.
U hebt Uw verhuizing aan de leverancier doorgegeven.
Wellicht is Uw verhuizing niet juist verwerkt en was U vanaf dat moment voor de energieleverancier onvindbaar.
De energieleverancier heeft vanaf dat moment een vordering op U.
Wanneer U geen eindafrekening hebt ontvangen dan is deze te laat door de leverancier verzonden omdat U Uw post hebt laten na sturen.

Conclusie.
U hoeft geen incassokosten te betalen, die komen voorrekening van de leverancier.
Maar verbruikte energie of geleverde diensten moet U wel betalen.

Wat doen?
Schrijf een brief aan Uw vorige leverancier, aangetekend met bericht van ontvangst en maak bezwaar. Geef aan dat U Uw verhuizing tijdig hebt doorgegeven en dat U geen enkele nota hebt mogen ontvangen alsmede dat U zich niet bereid verklaart de incassokosten te betalen.

Indien Uw vorige energieleverancier NUON was dan kunt U Uw klantnummer ook hier vermelden zodat de medewerker U aan de hand van dat nummer kan benaderen.

Chanmaster

dds

@Appie3x

Helaas, aan een bewijs dat U er niet meer woonde heeft U niets! Dus ook niet aan het bewijs dat U het huis verkocht heeft!!

Lees de voorwaarden van alle Energiebedrijven; U moet zelf uw verhuizing doorgeven (dus meterstanden doorsturen van de dag van de overdracht), vervolgens zal het energiebedrijf U een afrekening sturen.

Met deze afrekening is de verhuizing afgesloten.

Ik heb al vaker dit probleem bij de hand gehad (voor anderen), keer op keer bleek dat men dacht "het energiebedrijf weet toch dat we verhuist zijn?!?!", en dit dacht men steeds als ze zelf niets hadden doorgegeven!

U moet bij een verhuizing zelf alles doorgeven. Doet U dat niet, dan heeft U daadwerkelijk een probleem. Aannemende dat mijn geschetste situatie klopt (dus dat U niets heeft doorgegeven), zal U de Nuon gewoon moeten gaan betalen. Als vervolgens blijkt dat de mensen in uw ex-huis al die tijd al op uw rekening producten afnemen zal U de claim bij hun neer moeten leggen. U zal het energiebedrijf dus moeten betalen en dat geld dus bij de nieuwe bewoners moeten terughalen.

dds

@Poesje

ik negeerde je net ook al, met opzet!!

Met dat nietszeggende gezwets van jou komen we niet verder.

Aannemende (dat zet ik ook in het topic) dat de topicstarter niet heeft aangegeven dat hij verhuist is (en daar lijkt het wel op) is hij het bokje!!

Zolang jij niet doorgeeft aan het energiebedrijf dat je bent verhuist, zullen zij jou altijd blijven belasten!

Geloof je dat niet, nou jammer voor jou en leef lekker verder!!

Chanmaster

Hallo beste mesen.

dds mag gelijk hebben, de verhuizing moet je zelf doorgeven maar dat heb ik al gemeld.
Het kan overigens wel met wat meer respect jegens elkaar in dit forum.
Niet elkaar afkatten, daar heeft niemand iets aan.

Chanmaster

Nathalie_T

Ongelezen bericht door Nathalie_T »

Ik kreeg van een incasso bureau een rekening van 1200 euro dat betrekking had op levering van energie door de Nuon in het jaar 2004 en 2005 (2 jaar dus). Echter is het huis verkocht en opgeleverd in de 1ste week van januari 2004.

Hoe is zoiets mogelijk. De huidige bewoners zullen toch niet al jaren zonder gas en licht zitten?
hi appiew je moet weten dat met nuon niks in onmogelijk!

ben er al meer dan een jaar van af,wat een opluchtig
nu agis en upc nog 8)

Appie3x

Bij wie ligt de verantwoordelijkheid. (in het geval van een executieverkoop van je huis)

Bij de makelaar
Bij de notaris
Bij jezelf

(De hypotheek verstrekker noemde de notaris als verantwoordelijke)

longlegs

Ongelezen bericht door longlegs »

Even voor de duidelijkheid:

Er wordt hier gezegd dat je niks hebt aan een koopcontract of huurcontract voor een opzegging. Dit is niet het geval.

Als klant aan kan tonen dat hij op een bepaalde datum een pand verlaten heeft, zal dit gewoon gecorrigeerd worden.

De datum van verhuizing zal dan aangepast worden en de eindafrekening gecorrigeerd.

blackie70

Ongelezen bericht door blackie70 »

Ik zit hier met hetzelfde probleem.
Mijn ex heeft mij in dec.2003 uit de gezamelijke woning laten zetten.(via een gerechtelijk bevel)
Ik kon toen de energie niet af laten sluiten want één belletje van haar en hij was weer aangesloten. En aangezien wij toen nog getrouwd waren zijn wij ieder hoofdelijk aansprakelijk.
Ik heb toen ook tot aan mijn scheidingsdatum alle opgelopen kosten aan essent voldaan.
Dat was augustus 2004 want mijn toen nog vrouw betaalde niets.
Aangezien ik al bijna een jaar de woning niet meer mocht betreden via een gerechtelijk bevel en de woning ook op de scheidingsdatum aan haar is toegewezen via de rechter, neem ik aan dat ik dus niet meer voor de kosten op hoefde te draaien na de scheiding.
Maar tot mijn verbazing .....Essent stuurde nu nota's naar mijn MOEDERS adres.

Leuk hoe komen ze aan dat adres???????

Mijn ex heeft nooit de energie af laten sluiten en is met de noorderzon vertrokken in oktober 2004.
Ook is er een uitspraak geweest in dec 2004 dat de huurwoning ontruimd zou worden.
In dec. 2004 zijn dan ook de nieuwe bewoners in dat pand in getrokken.
Ik kreeg dus ineens op mei 2005 de nota's van de voorschotten die gewoon doorlopen op mijn moeders adres in de bus.
Heb al een keer gereageerd hoe ze erbij kwamen die op mij te verhalen, aangetekende brief gestuurd met uitleg ...scheidingspapieren enz...erbij.

In augustus 2005 hebben ze de boel maar afgesloten.....en toen ineens reageerden de nieuwe bewoners.

Deze staan nu als betaler ingeschreven sinds sept.2005 terwijl essent aangeeft dat ze wisten dat die nieuwe bewoner er al sinds dec.2004 wonen.

Maar IK mag betalen van essent vanaf dec 2004 (maanden sept, okt,nov. zijn niet terug te vinden en door wie ze zijn betaald geen id) t/m aug. 2005.
Ook de maand maart ontbreekt.
Maandelijkse termijnen zijn verschillend ...nooit een vast bedrag.

En essent zal het dan gaan verrekenen met de meterstanden van feb.2005 die wel zijn opgenomen.
ik moet de rest maar gaan verhalen op de nieuwe bewoner.
En essent zal mij ook nog wel een poot uitdraaien met de eindafrekening.

Voorlopig gaat er weer een brandbrief aangetekend naar essent en van mij part gaat dit voor het gerecht uitgevochten worden.

Kijk dat ik voor mijn ex.... die niets betaalde al 4000 euro heb moeten betalen is al erg genoeg.
Maar dat ik ook nog eens op moet draaien voor een nieuwe bewoner die zich stiekum niet aanmeld......NO WAY

Groetjes

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Heb je jezelf wel afgemeld per de datum dat de nieuwe bewoners er wonen? Zo nee, dan heb je vrees ik geen poot om op te staan. De situatie waarin jij je bevond is helaas niet een probleem dat je bij essent neer kunt leggen.

De enige mogelijkheid die je hebt (buiten netjes vragen aan de nieuwe bewoners) is een civiele procedure bij de kantonrechter richting de nieuwe bewoners.

Gesloten