In de komende maanden hoop ik volledig op mezelf te kunnen gaan wonen. Ik probeer alvast een indicatief kostenplaatje in elkaar te draaien, zodat ik verstandige beslissingen kan nemen
Ik zit alleen een klein beetje met de kosten die ik voor energie (gas en elektra) moet incalculeren. Als alles volgens plan verloopt, kom ik in een rijtjeshuis (eengezinswoning) met dubbelglas te wonen. Ik kom daar alleen te wonen, tenzij je m'n kat wilt meerekenen. Ik werk 32 uur per week en zal voornamelijk 's avonds thuis zijn. Daarom denk ik dat het voor mij verstandig is om piek/dal tarief te gaan gebruiken. Ik gebruik natuurlijk de standaard energie-slurpers zoals een koelkast, wasmachine, magnetron, tv, computer en stereoinstallatie, maar ik gebruik GEEN droger en vaatwasmachine. De koelkast, en wasmachine zullen constant aangesloten zijn, maar verder ben ik het type dat niets op standby laat staan als ik er geen gebruik van maak. Ook zet ik de thermostaat omlaag als ik niet thuis ben.
Ben van plan om energie en gas van Essent af te gaan nemen.
Is er iemand die hier enig inzicht in heeft en kan zeggen op wat voor voorschotbedrag ik dan moet rekenen? Is 100 euro een reele inschatting? Of moet ik hoger/lager denken?