LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inhome - Naberekening Serviceabonnement

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ChrsMst

Inhome - Naberekening Serviceabonnement

Ongelezen bericht door ChrsMst »

Afgelopen week heb ik een brief gekregen van InHome, met daarin de mededeling dat ik vanaf januari 2003 niet blijk te betalen voor het Serviceabonnement van InHome. Dit wordt normaal via de energienota van Essent verrekend, maar dit blijkt door een fout bij hetzij InHome, hetzij Essent, niet gebeurd te zijn. Ik heb dit in de wirwar van coderingen op de Essent-nota nooit gemist, de onderhoudsmonteurs zijn keurig elk jaar geweest, er is zelfs twee maal een extra reparatie uitgevoerd.

Nu wil men dat ik bijna 400 euro ga betalen :twisted: . Het liefst ineens, maar er is ook een betalingsregeling mogelijk :? .

Kan dit zomaar? Ik begrijp niet dat deze situatie bijna 3 jaar kan bestaan... Is er geen sprake van verjaring oid. :?:

ChrsMst

gerland

Re: Inhome - Naberekening Serviceabonnement

Ongelezen bericht door gerland »

Ja dit is mogelijk.
Van verjaring is geen sprake.

Bovendien: u heeft die 400 euro dus geruime tijd in uw portemonnee kunnen houden.
En nu vraagt men pas om betaling.

Dat lijkt mij een fantastische betalingsregeling. Ook de klanten de wel iedere periode betaald hebben, hadden ongetwijfeld liever zo'n riante betalingsregeling gehad.

Voelt u zich écht benadeeld?

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Gerland heeft wel eens een wat minder subtiele manier van dingen vertellen, maar hij heeft wel gelijk voor wat betreft de verjaring.

Wanneer een bedrijf om wat voor reden dan ook er achter komt dat er geen rekening gestuurd is, mogen ze alsnog de rekening sturen. De verjaringstermijn voor dit geval is vijf jaar. Zie de volgende site voor uitgebreidere informatie:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

ChrsMst

Ongelezen bericht door ChrsMst »

Tnx, dit was wat ik wilde weten.

Gesloten