| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inhoofdzaak luist schoonvader erin
-
KristaIsraelGlas
Inhoofdzaak luist schoonvader erin
Dank voor de adviezen!
Laatst gewijzigd door KristaIsraelGlas op 10 nov 2017 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Inhoofdzaak luist schoonvader erin
Zeer lastig inderdaad, zover ik weet zijn je schoonouders niet tekenbevoegd. Vaak staat bij de KvK aangegeven wie wel/niet tekenbevoegd zijn. U als eigenaar van het bedrijf bent dus wel tekenbevoegd, maar zolang u uw schoonouders niet heeft aangegeven als gemachtigde dan zouden zij geen contracten kunnen afsluiten. Deze zijn dan ongeldig, de machtigen zijn niet voor niets namelijk.
Ik zou dus aangeven bij Inhoofdzaak dat de persoon in kwestie niet tekenbevoegd is en dat je hierbij het contract niet honoreert. Wanneer zij vinden dat getekende wel gemachtigd is, dan zouden zij dat ook moeten kunnen aantonen. Voor u zou het vrij simpel moeten zijn, aangezien alleen u geregistreerd staat (hoogstwaarschijnlijk). Dat zij op hetzelfde adres wonen zou niets uit moeten maken.
Succes
#edit
https://www.kvk.nl/over-de-kvk/over-het ... enbevoegd/
Op deze pagina van de KvK staat percies hoe het zit.
Ik zou dus aangeven bij Inhoofdzaak dat de persoon in kwestie niet tekenbevoegd is en dat je hierbij het contract niet honoreert. Wanneer zij vinden dat getekende wel gemachtigd is, dan zouden zij dat ook moeten kunnen aantonen. Voor u zou het vrij simpel moeten zijn, aangezien alleen u geregistreerd staat (hoogstwaarschijnlijk). Dat zij op hetzelfde adres wonen zou niets uit moeten maken.
Succes
#edit
https://www.kvk.nl/over-de-kvk/over-het ... enbevoegd/
Op deze pagina van de KvK staat percies hoe het zit.
-
NeoDutchio
Heel simpel, er is door een niet bevoegd persoon die geen deel uitmaakt van uw bedrijf een overeenkomst afgesloten. De overeenkomst staat op een andere naam dan het bedrijf en er is een kvk nummer gebruikt door een persoon die daar niets mee te maken heeft.
Er is geen rechtsgeldige overeenkomst.
Mocht dat nog geen geldige reden zijn om te ontbinden, uw schoonvader is een consument. Ook al zou er een zakelijke overeenkomst zijn, dan nog gelden er consumentenregels. Na een jaar is er dan kosteloos op te zeggen.
Er is geen rechtsgeldige overeenkomst.
Mocht dat nog geen geldige reden zijn om te ontbinden, uw schoonvader is een consument. Ook al zou er een zakelijke overeenkomst zijn, dan nog gelden er consumentenregels. Na een jaar is er dan kosteloos op te zeggen.
Heel simpel dus:
Bericht (via mail, en - evt aangetekende - brief ) sturen dat het contract niet door u of een bevoegd persoon is afgesloten en het daarom dus niet geldig is en u er geen gebruik van wenst te maken.
.
automatische incasso's van Inhoofdzaak annuleren en verder niet meer op hun berichten in gaan.
Bericht (via mail, en - evt aangetekende - brief ) sturen dat het contract niet door u of een bevoegd persoon is afgesloten en het daarom dus niet geldig is en u er geen gebruik van wenst te maken.
.
automatische incasso's van Inhoofdzaak annuleren en verder niet meer op hun berichten in gaan.
-
KristaIsraelGlas
Dank voor het meedenken! Ik ga een brief opstellen en posten!
Groet
Groet
Adviseer uw schoonvader nooit meer iets aan de deur, of via de telefoon of op straat af te sluiten. Dan wordt hij nergens ingeluisd.
-
KristaIsraelGlas
Ook gedaan!
-
Bob Schurkjens
Stuur gewoon een mail. Van brieven kan men beweren dat ze niet ontvangen zijn.KristaIsraelGlas schreef:Dank voor het meedenken! Ik ga een brief opstellen en posten!
Groet
Ik vind het niet netjes jegens de forumleden om je bericht te verwijderen zodra je je adviezen hebt.KristaIsraelGlas schreef:Dank voor de adviezen!