| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INTERGAS
-
Maurice Bertjens
INTERGAS
Ik ben vorige week gebeld door Intergas. Deze leverancier van gas was voor mij onbekend. Ze hebben blijkbaar achteraf dezelfde handelswijze als oxio want ik had heden een contract in de bus liggen terwijl ik aan de telefoon tot 3x toe gewijgerd heb mijn bankrekeningnummer te geven. Ik kreeg een welkomsbonus van EUR 50,-! Ik zeg laat maar zitten. Op de vraag of ze mij informatie mochten toesturen heb ik ja gezegd! Nu ligt er dus een contract in de bus! Mijn vragen: ik heb heden reeds telefonisch Intergas laten weten niet accoord te gaan! Ze zouden het contract annuleren! Moet ik nu de bescheiden nog aangetekend retourneren? Verder de vraag gezien de vele mensen die van zulke praktijken de dupe worden: is tegen deze praktijken niets te doen? Ik heb toch niks getekend en duidelijk aangegeven dat ik eerst schriftelijke info wilde? Ik hoor het wel!
Re: INTERGAS
dit is een vorm van tele colpoltage en dit mag.
U kunt uw gegevens achterlaten bij infofilter.nl
Dan kunt u aangeven dat u geen reclame of telemarketing wenst per post, mail, huistelefoon of mobiele telefoon.
Heeft bij mij goed gewerkt moet ik zeggen.
Succes!
ps zorg voor een bevestiging van annulering bij intergas. Dat is een normale gang van zaken.
Dan kunt u aangeven dat u geen reclame of telemarketing wenst per post, mail, huistelefoon of mobiele telefoon.
Heeft bij mij goed gewerkt moet ik zeggen.
Succes!
ps zorg voor een bevestiging van annulering bij intergas. Dat is een normale gang van zaken.
Zoals u het verhaal schetst hier noem in het meer telefonische afpersing.
Beste Maurice,
Ik ben half september overgestapt van Nuon naar Intergas.
Ik had GEEN problemen met Nuon, dat voorop, maar een bonus van 70 euro bij Intergas leek mij wel wat. Ik ben vrijwillig overgestapt,
maar nu heb ik problemen.
De meterstanden voor gas en elektra kloppen niet van Intergas!!
Ik heb andere beginwaarden opgegeven aan Intergas.
Intergas heeft Nuon afgemeld met TE LAGE meterstanden.
Nu krijg ik geld terug van Nuon, wat onterecht is. Nuon betaalt nu die bonus van 70 euro zogezegd.
Maar nu mijn contract met Intergas begint met te lage meterstanden, moet ik volgend jaar MEER betalen omdat zij dan zeggen, dat ik veel heb verbruikt. Dat verschil is 500kWh = 60 euro
Nu heb ik Intergas vandaag op de foute meterstanden gewezen, dus wellicht dat ze het aanpassen...
Het probleem kan nog groter worden, omdat de Nuon zelf 4 dagen eerder bij mij thuis de meterstanden heeft opgenomen. Als zij de meterstanden naast die van Intergas leggen zien ze ook, dat ze voor 500kWh benadeeld zijn. Ken ik alsnog betalen. En dat moet ik ook, want Nuon heeft geleverd. In het ergste geval betaal ik dus 2 keer voor de 500Kwh, dus weg bonus!!
Mijn advies: Heb je geen problemen met je leverancier, ga er dan niet weg!!
groeten,
Robert
Ik ben half september overgestapt van Nuon naar Intergas.
Ik had GEEN problemen met Nuon, dat voorop, maar een bonus van 70 euro bij Intergas leek mij wel wat. Ik ben vrijwillig overgestapt,
maar nu heb ik problemen.
De meterstanden voor gas en elektra kloppen niet van Intergas!!
Ik heb andere beginwaarden opgegeven aan Intergas.
Intergas heeft Nuon afgemeld met TE LAGE meterstanden.
Nu krijg ik geld terug van Nuon, wat onterecht is. Nuon betaalt nu die bonus van 70 euro zogezegd.
Maar nu mijn contract met Intergas begint met te lage meterstanden, moet ik volgend jaar MEER betalen omdat zij dan zeggen, dat ik veel heb verbruikt. Dat verschil is 500kWh = 60 euro
Nu heb ik Intergas vandaag op de foute meterstanden gewezen, dus wellicht dat ze het aanpassen...
Het probleem kan nog groter worden, omdat de Nuon zelf 4 dagen eerder bij mij thuis de meterstanden heeft opgenomen. Als zij de meterstanden naast die van Intergas leggen zien ze ook, dat ze voor 500kWh benadeeld zijn. Ken ik alsnog betalen. En dat moet ik ook, want Nuon heeft geleverd. In het ergste geval betaal ik dus 2 keer voor de 500Kwh, dus weg bonus!!
Mijn advies: Heb je geen problemen met je leverancier, ga er dan niet weg!!
groeten,
Robert
-
medewerker
u betaalt geen 2x 500 kwh... Immers de standen bij Nuon zijn gecorrigeerd. Het verbruik wordt nu alleen door Intergas in rekening gebracht...
Nuon betaalt u deze bonus niet... Verbruik overlapt elkaar niet,
maar er zit ook geen gat tussen de standen.
U heeft echter geen bonus ontvangen. Hier kunt u hen op wijzen... Daarbij zijn de tarieven van dit jaar mogelijk hoger dan vorig jaar... Dus de 500 kwh zijn duurder...
Nuon betaalt u deze bonus niet... Verbruik overlapt elkaar niet,
maar er zit ook geen gat tussen de standen.
U heeft echter geen bonus ontvangen. Hier kunt u hen op wijzen... Daarbij zijn de tarieven van dit jaar mogelijk hoger dan vorig jaar... Dus de 500 kwh zijn duurder...
Beste medewerker,
Ik vind het vreemd, dat wanneer de Nuon persoonlijk langs komt om de meterstanden op te nemen, dat Nuon niets met die meterstanden gedaan heeft.
Ik geef 4 dagen later de meterstanden door aan Intergas en zij geven
dan onjuiste meterstanden door aan Nuon.
Als jullie de goede meterstanden in de computer hebben gezet, dan had het systeem een foutmelding moeten geven bij die van Intergas...
Dan had het verschil van 500kWh wel opgevallen.
Ik heb bijna het idee, dat er 2 afdelingen binnen Nuon langs elkaar heen werken. De afdelingen "meterstanden opnemen" en de afdeling "opzeggingen" of zoiets ??? Dat de laatste sneller werkt dan de eerste, snap je.
Ik heb een eindafrekening gekregen van Nuon, maar straks voeren ze nog een correctie door...
dat is mijn probleem.
Of kan de Nuon niet meer terugkomen op een eindafrekening ?
Alvast bedankt voor je reactie
Met vr. gr.,
Robert
Ik vind het vreemd, dat wanneer de Nuon persoonlijk langs komt om de meterstanden op te nemen, dat Nuon niets met die meterstanden gedaan heeft.
Ik geef 4 dagen later de meterstanden door aan Intergas en zij geven
dan onjuiste meterstanden door aan Nuon.
Als jullie de goede meterstanden in de computer hebben gezet, dan had het systeem een foutmelding moeten geven bij die van Intergas...
Dan had het verschil van 500kWh wel opgevallen.
Ik heb bijna het idee, dat er 2 afdelingen binnen Nuon langs elkaar heen werken. De afdelingen "meterstanden opnemen" en de afdeling "opzeggingen" of zoiets ??? Dat de laatste sneller werkt dan de eerste, snap je.
Ik heb een eindafrekening gekregen van Nuon, maar straks voeren ze nog een correctie door...
dat is mijn probleem.
Of kan de Nuon niet meer terugkomen op een eindafrekening ?
Alvast bedankt voor je reactie
Met vr. gr.,
Robert
-
medewerker
robert,
je bent opgestapt bij leverancier Nuon. Het opnemen van de meterstanden worden opgenomen door Continuon... Dit zijn dus sowieso twee partijen (energieleverancier en een netbeheerder) en niet 1 bedrijf...
het kan inderdaad zijn dat de meterstanden voor de jaaropname net iets later zijn verwerkt dan de opzegging...
Corrigeren mag inderdaad als blijkt dat er een fout in de standen zit...
Immers, anders zou er uiteindelijk "een gat" in de meterstanden zitten. De eindstand van de een is de beginstand van de ander...
De bonus zou los van meterstanden moeten worden gegeven, in de vorm van een tegoedbon of een bedrag op uw rekening... Geen geknoei in de meterstanden...
mvg..
je bent opgestapt bij leverancier Nuon. Het opnemen van de meterstanden worden opgenomen door Continuon... Dit zijn dus sowieso twee partijen (energieleverancier en een netbeheerder) en niet 1 bedrijf...
het kan inderdaad zijn dat de meterstanden voor de jaaropname net iets later zijn verwerkt dan de opzegging...
Corrigeren mag inderdaad als blijkt dat er een fout in de standen zit...
Immers, anders zou er uiteindelijk "een gat" in de meterstanden zitten. De eindstand van de een is de beginstand van de ander...
De bonus zou los van meterstanden moeten worden gegeven, in de vorm van een tegoedbon of een bedrag op uw rekening... Geen geknoei in de meterstanden...
mvg..
Beste medewerker,
Intergas heeft gereageerd op mijn mail aan hun gericht over de onjuiste meterstanden. De telefoon-medewerkster heeft de juiste meterstanden alsnog ingevoerd.
Zij zal deze gegevens ook doorgeven aan Nuon en de netbeheerder.
Krijg ik wel een correctie op de eindafrekening van Nuon, maar dat is correct.
Die overstappremie van 70 euro gaat ook op rekening.
Medewerker bedankt! Ik zie en vind dat je goed bezig bent op deze site om mensen met raad bij te staan. Ga zo door !!'
Van mij krijg je een warme douche!! (figuurlijk dan)
Groeten,
Robert
Intergas heeft gereageerd op mijn mail aan hun gericht over de onjuiste meterstanden. De telefoon-medewerkster heeft de juiste meterstanden alsnog ingevoerd.
Zij zal deze gegevens ook doorgeven aan Nuon en de netbeheerder.
Krijg ik wel een correctie op de eindafrekening van Nuon, maar dat is correct.
Die overstappremie van 70 euro gaat ook op rekening.
Medewerker bedankt! Ik zie en vind dat je goed bezig bent op deze site om mensen met raad bij te staan. Ga zo door !!'
Van mij krijg je een warme douche!! (figuurlijk dan)
Groeten,
Robert
-
medewerker
Robert,
blij dat het je gelukt is...
Ik denk dat het vraagstuk rond die meterstanden door Intergas ook niet opzettelijk is gedaan. Immers bijna iedereen komt daar vroeger of later achter en dan zouden ze aardig wat klachten oplopen..
Ik denk dat er in uw geval een twee fouten zijn gemaakt.
de eerste met betrekking tot de meterstanden en de tweede door de premie te vergeten...
Bedankt voor de douche (ik denk dat ik ze maar eens ga sparen, heb er nu twee
)
blij dat het je gelukt is...
Ik denk dat het vraagstuk rond die meterstanden door Intergas ook niet opzettelijk is gedaan. Immers bijna iedereen komt daar vroeger of later achter en dan zouden ze aardig wat klachten oplopen..
Ik denk dat er in uw geval een twee fouten zijn gemaakt.
de eerste met betrekking tot de meterstanden en de tweede door de premie te vergeten...
Bedankt voor de douche (ik denk dat ik ze maar eens ga sparen, heb er nu twee