LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Durion goedkoper?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast1806

Is Durion goedkoper?

Ongelezen bericht door Gast1806 »

Ik lees op dit forum veel over de onoorbare verkooppraktijken van Durion. Offertes zijn contracten, slechte afmeldingsmogelijkheid, leugens over de concurrent etc.

Mij hebben ze beloofd aanzienlijk goedkoper te zijn dan hun concurrent waaronder mijn huidige aanbieder.
Nergens op dit forum zie ik een reactie waarin staat dat zij hun toezegging ( goedkoper stroom leveren ) niet nakomen.

Mag ik concluderen dat het boeven zijn qua verkooptechniek maar dat zij wel tegen betere prijzen leveren als de huidige aanbieders?
Gaarne een reactie want dan kan ik besluiten om met deze boeven in zee te gaan, of niet.

Bij voorbaat dank!

Mij

Re: Is Durion goedkoper?

Ongelezen bericht door Mij »

Hallo,

Een energiebedrijf zoals Durion kan alleen "goedkoper" de energieLEVERING aanbieden. De netwerkkosten komen er dus nog overheen. Voor de energielevering zal het je gemiddeld 1.50 euro per maand schelen, voor gas ligt dat wat hoger.
Maar vergeet dan niet dat als je ze nodig hebt dan je dan het 0900 nummer moet bellen, je altijd te maken hebt met de netbeheerder van jouw regio. Dat eventuele meeliftende contracten zoals bijvoorbeeld het huren van een ketel of iets dergelijks via je huidige energieleverancier loopt.
Daarnaast moet je ook uitzoeken welk model Durion hanteert. Nemen zij de netwerkkosten iedere maand mee en betalen zij dat door aan de netbeheerder of krijg je van je netbeheerder een apparte nota voor de netwerkkosten per maand en dus ook per jaar voor de jaarnota.
Doen zij dit laatste dan krijg je dus ook per product een jaarnota voor de levering en daarnaast een jaarnota voor het netwerk.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groetjes,

Mij :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt checken op http://www.energiebond.nlof durion goedkoop voor je is

czegers

Ongelezen bericht door czegers »

De consumenten website www.boycot.nu ontvangt net als alle andere consumenten websites en organisaties heel veel klachten over de energie leveranciers.

Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,

8 juli 2004

Aan de redactie van Boycot.nu

“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected]

Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.

Met vriendelijke groet
Boycot.nu

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

hoi gast 1806,ik kan je pertinent aanraden niet met durion in zee te gaan vanwege loze beloftes die niet nagekomen worden tot manipulaties van voicelogs(de bandopnames die ze hebben over je eventuele aanmeldgesprek....tuin er aub niet in want je krijgt er groot gezeik mee...ik ben na 6mnd streiden onder het contract uit gekomen dat ze mij onbewust hadden aangesmeerd maar wacht nu al 8,5 wek o truggave van mijn betaalde voorschotten....dusdoende heb ik er nu een advocaat op gezet om durion aan te pakken en ook mij schadeloos te stellen voor geleden financiele en emotionele schade die tevens mijn gezinssituatie benadeeld heeft....

Gesloten