LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening&eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dladano
Contacteer:

Jaarafrekening&eindafrekening

Ongelezen bericht door dladano »

In augustus zijn we overgestapt naar een nieuwe leverancier. Graag wil ik dan ook alle ins en outs weten dus zit ik erop "bovenop". Na wat miscommunicatie kwam ik bij essent(toen huidige leverancier) terecht voor opheldering. Hier bleek ten eerste de meterstanden niet zijn doorgegeven, maar dat had ik al 2 weken eerder gedaan online. Maakt niet uit foutje of tijdgebrek kan voorkomen. Dus 2 weken later bel ik hoe het staat met de gang van zaken. De medewerker verteld me dat de jaarafrekening onderweg is en de eindafrekening over 6-8 weken is.
Een week later een brief van essent laatste aanmaning betalingsachterstand €283,10 dus weer bellen. Sorry meneer maar ik kan hier niets van terug vinden enkel een bedrag van €23,10 beschouw de brief maar onverstuurd en verscheur die maar, en de jaarafrekening zal ik opnieuw versturen. U snapt het al een week later maar weer eens bellen en de medewerker kon niet concreets iets melden.
Deze week opnieuw een aanmaning, uw betalingsachterstand bedraag €73,10 met hetzelfde kenmerk als de voorgaande. Dus weer bellen. Medewerker essent meld niets voor me te kunnen doen ze kan niets inzien en de jaarafrekening ach ja meneer er zitten mensen al vanaf mei te wachten. U raad het ik werd geiriteerd, dus kwam zij met een voorstel €25,00 administratiekosten in mindering te brengen maar dan moest ik wel direct betalen.
Sorry hoor essent maar een klant krijgt in nederland eerst een factuur daarna pas een herinnering en als jullie de zaakjes niet op orde hebben mag de klant daar niet voor boeten.
Naast dit hele euvel is ons verbruik sterk gedaalt en het voorschot omhooggegaan en nog moeten we bijbetalen? Vreemd volgens mij €400,00 terug krijgen
voorschot 2008-2009 €200,00 en verbruik 8602kWh 1365m3
voorschot 2009-2010 €235,00 en verbruik 5562kWh 1498m3
Sorry hoor Essent maar jullie bakken er weing van.

dladano
Contacteer:

Re: Jaarafrekening&eindafrekening

Ongelezen bericht door dladano »

Vandaag 3 keer contact gehad met essent.
De eerste medewerker was zeer duidelijk en meegaand en zou de zaak doorzetten naar technische afdeling omdat niet alle gegevens opvraagbaar zijn. En dat ik daar een bevestegingmail van zou krijgen.
De tweede medewerker had mijn inziens een humeur. Ze bleef maar erop hameren dat de jaarafrekening niet verstuurd kon worden ivm problemen. Waarop ik reageerde hoe moet ik dan de jaarafrekening betalen. Het balletje is rond.
De derde medewerker had heel veel begrip voor mijn zaak een maakte gelijk een klacht aan en vertelde me dat het niet binnen 2 of 3 recht zou staan maar dat ik maandag of dinsdag wel een antwoord moest hebben. Zoniet moest ik terug bellen met het verzoek of de desbetreffende persoon me terug kan bellen.
ze heeft me netjes alle gegevens verstrekt en me vriendelijk te woord gestaan.

Gesloten