LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening Eneco Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Richard26

Jaarafrekening Eneco Energie

Ongelezen bericht door Richard26 »

Ik heb een vraag.
Vorige wee kreeg ik de jaarafrekening.
EUR 825.00 bij betalen.
Ik heb vorig jaar al 1x het maandbedrag iets verhoogd,
terwijl ik dat ik vorig jaar met de jaarafrekening maar 5 eurocent hoefde bij te betalen.
Wie zijn schuld is dit nu!
Bij Eneco zeggen ze dat ik gewoon moet betalen en dat mijn termijnbedrag al die tijd veel te laag was.
Er is mij nooit iets gezegd en het is de eerste keer dat ik een neigen huisje heb! Dus heb ik er ook geen benuk van.
Terwijl ik geregeld contact heb met ze!
Wie o wie kan mij hierover meer zeggen.

Groeten Richard

jimmie

Re: Jaarafrekening Eneco Energie

Ongelezen bericht door jimmie »

Het antwoord op dit soort vragen zit hem altijd in de meterstanden. Dat je moet bijbetalen is altijd rechtstreeks een gevolg van het feit dat de schatting van eneco niet klopte.

Begin eens met goed de meterstanden naar de meterstanden te kijken: zijn ze misschien op de afrekening van vorig jaar geschat? Zo ja, dan was die schatting waarschijnlijk te laag, met als gevolg dat je nu dus betaalt voor wat je vorig jaar al meer hebt betaald, plus nog eens dat dit jaar je maandbedrag te laag is vastgesteld.

Wat waren je maandbedragen van de afgelopen twee jaar? En welke verbruiken zie je op je rekeningen staan?

Kijk ook eens naar de standen van dit jaar, en vergelijk die eens met de meterstanden van nu. Misschien is er ergens een typefout gemaakt.

En om je vraag of dit allemaal de schuld van Eneco is te beantwoorden: misschien wel. Heb je daar iets aan? Nee, verbruikt is verbruikt en dus zul je gewoon moeten betalen. Probeer snel een betalingsregeling te treffen, want hoe langer je het laat liggen hoe moeilijker het wordt.

Richard26

Ongelezen bericht door Richard26 »

De meterstand heb ik opgemeten, en het is inderdaad wel ietsje meer dan dat jaar ervoor.
Het termijnbedrag is nu verhoogd met 70 EURO
Maar ik blijf erbij dat het ook van hun kant fout is.
Waarom hebben ze mij niet eerder ingelicht over het veel te lage maandbedrag.
Ik heb per aangetekende brief een betalingsvoorstel gedaan
Ik zie het wel.
Ik vindt niet dat ik voor alle kosten hoef op te draaien

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Je hebt het verbruikt, dus waarom zou je dan niet alles moeten betalen?

Gesloten