LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
JohannaMartina

Jaarafrekening Energie Direct

Ongelezen bericht door JohannaMartina »

Ruim een jaar geleden ben ik van mijn toenmalige energieleverancier overgestapt naar Energie Direct met name omdat het maandbedrag wat deze maatschappij mij voorrekende lager was dan mijn toenmalige maandbedrag. Ik heb vorige maand de afrekening ontvangen en Energie Direct laat me weten dat ik een bijbetaling moet doen van ruim € 1.000,- en mijn maandbedrag wordt verhoogd met € 100,--(mijn totale energieverbruik was iets hoger dan het jaar ervoor dus een kleine bijbetaling en verhoging zou redelijk zijn). Ze hebben mij, in mijn ogen, bij de 1e berekening van het maandbedrag een lokkertje voorgehouden met als doel mij als klant binnen te halen en vervolgens straffen ze mijn overstap af met deze forse rekeningen!! Ik heb hierover met Energie Direct gemaild en zij laten doodleuk weten dat zij inderdaad een fout hebben gemaakt in de 1e berekening en dat ik toch maar snel moet betalen anders volgen er incassokosten.

Bob Schurkjens

Re: Jaarafrekening Energie Direct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maandbedragen zeggen niets. Je zal zelf even moeten uitvissen wat je exacte verbruik is. Vervolgens even invullen op sites als www.energieleveranciers.nl en je weet ongeveer of je rekening klopt of niet.

Vervolgens je leverancier per e-mail twee weken de tijd geven de fout op te lossen. Geef aan dat je een geschil aanspant bij de Geschillencommissie als ze dat nalaten.

www.sgc.nl > Energie en Water

Gesloten