LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening gas

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nita

Jaarafrekening gas

Ongelezen bericht door Nita »

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die nog steeds geen jaarafrekening hebben gekregen van Dong voorheen Intergas.
Normaal heb ik deze rond 10 maart ,bovendien is er vanaf eind febr.geen voorschot meer van de rekening afgehouden zodat dit eind mei al drie maanden is.Na div. telefoongesprekken blijkt dat deze niet kunnen worden afgehouden omdat ze het nieuwe verbruik nog niet weten en dat de fout zit in de nieuw geplaatste meter 2005 (dit zou niet doorgegeven zijn).De afrekening die ik vorig jaar wel heb gekregen zou dus ook niet kloppen.Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.Heeft iemand dezelfde ervaring.????????????????????

dijkmans

Re: Jaarafrekening gas

Ongelezen bericht door dijkmans »

nou bij mij is het net zo, ik heb al 3 x een mail gestuurd met de vraag hoe het zit met de jaarafrekening maar geen reactie
snap niet dat na zveel klachten dit allemaal zomaar kan

Nita

Beste mr Dijkmans,
Je kunt bij Dong E-mailen tot de computer het begeeft,heeft geen nut Je kan tot treurens toe bellen,vergeefse moeite.De kletskoek dat je geen voorschot kan betalen omdat ze je verbruik niet weten,slaat nergens op.De "vriendelijke"dame raakt hevig geiriteert als ik voor de zoveelste keer aan de bel trek en haar zeg dat ik blijf bellen tot dit is opgelost.
Als antwoord krijg je dan, dat het mijn eigen keuze is als ik naar een ander overstap.Maandag trek ik dus gewoon (voor de zoveelste keer aan de bel).Vorige week had ik een mevrouw van ***** aan de lijn die ( ) wel vriendelijk was en deze had het licht gezien ...het was de nieuw geplaatste meter (2004)dat was niet doorgegeven.Vreemd want vorig jaar liep alles nog goed zeg ik.Nou U raad het al.....de eindafrekening van vorig jaar klopte dus ook niet.Inmiddels moet ik eind Mei drie maanden betalen.Mijnheer Dijkmans ,het is met Dong huilen met de pet op.
Vriendelijke groeten en uh zuinig met het gas.
Laatst gewijzigd door Nita op 25 mei 2007 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

dijkmans

ik hoop toch dat ik wel reactie krijg op mijn mail, er is bij mij ook al 2 mnd niets afgeschreven (gaat autom) maar ik ben net als velen, heel erg benieuwd naar de jaar afrekening. ik heb op 1-3-07, toen was er een jaar om, de stand hoewel er niet om gevraagd was brutaalweg per mail doorgegeven mijn verbruik was niet veel 806 m3.
maar nu ben ik toch wel ERG benieuwd naar de JAARafrekening
ik dacht dat ik ooit ergens gelzen had dat ze een jaarafrekening binnen 8 weken na afloop van het betreffende jaar moeten hebben afgehandeld
weet je wat het is, je kan wel lid worden van een of andere belangen organisatie maar als die, hoe toepasselijk, te veel tegengas krijgen stoppen ze met het opkomen voor de consument

Nita

Hallo Dijkmans,
Inderdaad hebben consumenten het recht binnen twee maanden de eindafrekening te ontvangen,dit heb ik ook naar voren gebracht tijdens het laatste telefoongesprek met ene mevr.van *****.Deze heeft mij beloofd er zelf achteraan te gaan en dan zou het met twee weken in orde komen.Tot op heden nog nada ,niks dus.Vandaar dat ik morgen maar weer eens contact op neem met de "klantenservice"en eens kijk of ik de mevr.******** te pakken kan krijgen.Dat van de nieuwe meter ,daar geloof ik dus niet in want ik heb vorig jaar zelf (zoals ieder jaar) de meterstand doorgegeven en volgens mij klopt die rekening echt wel.Ik betaal altijd een bedrag meer p.mnd.zodat ik altijd gem.300 euro terug kreeg (spaarpotje).Ik vrees dat dit nu andersom is.Met een beetje pech nog een beetje meer bijbetalen.
Als dit alles niet zo triest was zouden we er waarschijnlijk om kunnen lachen.Mocht ik morgen over deze belachelijke zaak iets meer weten ,leest u het hier.Voor nu of later welterusten en voor morgen................gezond en vrolijk weer op.
Laatst gewijzigd door Nita op 31 mei 2007 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik betaal altijd een bedrag meer p.mnd.zodat ik altijd gem.300 euro terug kreeg (spaarpotje).
Altijd zo'n vreemde redenatie gevonden.
Wat heb je dan voor rendement over dat sparen?
Zelfs met inflatiecorrectie wordt je geld bijna 1,5 procent meer waard (bij de huidige rentestanden en na belastingen) als je het op een internetspaarekening zet terwijl anders het energiebedrijf de rente opstrijkt en jouw rendement negatief is!?
(die 300 euro is na een jaar minder waard geworden door de inflatie).
Gaat mischien om dubbeltjes en centen maar toch..............

Nita

Nou, Ali Bensalah,die redenatie is niet zo vreemd als jij denkt.Met de huidige energiemarkt weet je nooit waar je aan toe bent ,Als je twee keer zucht is de prijs van gas drie keer zo duur dus....kom je nooit voor verrassingen te staan.Bovendien,ieder doet het op zijn eigen manier. Ja toch?
Groetjes en bedankt voor je reactie.

Ali Bensalah

Als je niet oplet (meterstanden regelmatig opnemen; halfjaarlijkse - erg lange zucht :P - tariefsverhogingen in de gaten houden) kom je al gauw voor verassingen te staan. Maar misschien levert het inderdaad te weinig op om er een beetje moeite voor te doen.

Ik dwaal echter af van het onderwerp van deze draad; veel succes met je probleem met Dong Nita!

Nita

Hallo Ali Bensalah,
Fijn dat er nog mensen zijn die met je meedenken.
Da ge bedankt zeit,da witte.
Groetjes..............Nita

Nita

Nou,beste Dijkmans,
Zoals ik al had verwacht,nog geen oplossing .Het advies........maandelijkse voorschotten maar apart zetten(of we debiel zijn)kunnen we zelf ook bedenken.Een troost.....ze zijn er nog steeds mee bezig.Hoe lang nog?????????????.Op de site van Dong lees ik,de klant is bij hun geen nummer maar nummer 1.Ze gaan dan wel heel vreemd met hun nummers 1 (lees klant)om.
P.S.Heb ook nog een mail verzonden met de vraag: stuur aub een mail terug met het antw.eindafrekening onderweg naar u.
Groeten .............Nita.

Nita

Hallo Ali Bensalah,
Dit heeft niets met de jr.afr.te maken,maar zou je nog een keer met me mee kunnen denken.Het valt me nl.steeds op dat als ik een bericht stuur de tijd niet strookt met het uur dat ik het verzend.Mijn vraag.......zou dit aan mijn comp.kunnen liggen.B.V.B.dank.

Ali Bensalah

Heb ik ook Nita. Net even op een ander forum geprobeerd en daar neemt hij wel de actuele tijd. Lijkt me toch bij de servers van de tros te liggen.

Over je probleem gesproken; misschien heb je hier wat aan?:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=322
het genoemde klachtengeld is 25 euro
(zie ook www.sgc.nl)
De sgc schijnt ook best goed benaderbaar te zijn dus daar zou je bijvoorbeeld al telefonisch mee kunnen overleggen.
Zorg in ieder geval voor een schriftelijke klacht richting Dong en zorg dat je zoveel mogelijk zwart op wit hebt.

dijkmans

er is enkel maanden geleden een actiegroep opgericht die de klachten van DONG zou gaan bundelen, na het laatse bericht van de actiegroep, in het brabants dagblad, heb ik niets meer van hun gelezen.
hetgeen de actiegroep liet weten was, DONG zou alles heel goed gaan bekijken en de klanten een kaart toe zenden waarin/op de stand ingevuld zou moeten worden en die eindstand zou dan verwerkt worden in de jaarafrekening en dan zou alles netjes naar tevredenheid afhandelen worden
ik vraag mij toch wel af waar de actiegroep gebleven is, op mijn mail is door de actiegroep tot op heden niet gereageerd
adres >[email protected]<

Nita

Inderdaad heeft een kennis van mij de kaart om de meterstand te noteren ook ontvangen.Twee weken geleden werd mij tijdens een telefoongesprek gevraagd naar de meterstand,die hadden ze dan al. In dat gesprek werd mij beloofd ,dat ik binnen twee weken de einafrekening zou hebben .Het resultaat vandaag heeft u denkelijk al gelezen.

Nita

Hallo mr. Dijkman, is er bij u inmiddels de eindafrekenig op de mat gevallen ,of heeft u inmiddels nog ander nieuws?.Nog steeds reageren ze niet op E-mail .Heb vandaag de geschillencom. proberen te bereiken maar die zijn met vakantie.Wacht deze week maar weer af (niets ontvangen) maandag maar weer bellen.O ja,op mijn vraag of ik de voorschotten zelf kon storten,antwoord ,kan niet want dan sturen ze het terug.Leuk bedrijf .Maar je staat wel machteloos.GROETEN.

dijkmans

ik heb inderdaad een reactie ontvangen van dong op mijn mail, hier het bericht

Wij begrijpen goed dat u niet tevreden bent over de manier waarop wij u benaderd hebben. Daarom zouden wij u graag alsnog onze verontschuldigingen willen aanbieden voor het feit, dat u de jaarafrekening nog niet ontvangen heeft.

Normaliter ontvangt u in de maand april de jaarafrekening. Doordat wij zijn overgestapt op een ander computersysteem heeft het opmaken van de afrekeningen helaas vertraging opgelopen. DONG Energy streeft ernaar deze problemen zo snel mogelijk op te lossen, zodat u alsnog op korte termijn uw jaarafrekening tegemoet kunt zien. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Uiteraard ontvangt u volgend jaar de jaarafrekening weer gewoon in de maand april.

DONG Energy streeft uiteraard naar een optimale dienstverlening. Reacties van onze klanten zijn van groot belang voor de verdere ontwikkeling van onze bedrijfsprocessen. Wij nemen aanmerkingen dan ook serieus en zullen deze doorspelen aan de betreffende afdelingen, zodat dit soort vervelende kwesties in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en bieden u onze excuses aan voor het ontstane ongemak. Als u nog vragen heeft, kunt u ook contact opnemen met onze Klantenservice. Onze deskundige medewerkers zijn bereikbaar via 0900-0655 en staan u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
DONG Energy

Mevrouw D. de Vos
Medewerker Klantenservice
Tel: 0900-0655
E-mail: [email protected]

dijkmans

ik heb trouwens net op de tv een reclamespotje van DONG gezien, dus ik denk dat mijn jaarafrekening wel meer zal worden dan hij behoort te zijn, want het moet toch uit de lengte of breedte komen, afwachten dus maar

Nita

Dijkmans ,ik lees dat u in normaal in April de eindafrekening ontvangt.Mijn jaarverbruik loopt van Febr. t/m febr.Wat heeft u in uw mail geschreven ?.Misschien ben ik wel te beleefd geweest.Ben nu al maanden bezig met Dong ,en ik word het zolangzamerhand echt spuug zat. Groeten ................Nita. :twisted: :evil:

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

Heb vandaag de Dong ook maar eens gebeld, omdat ik geen accept heb gehad deze maand had ik het maandbedrag o.v.v. klantnr. overgemaakt, kreeg het 2 dagen geleden teruggestort. De dame wist mij te vertellen dat de jaarafrekening ivm nieuw computer systeem langer uitbleef, en de reden dat ik het teruggestort kreeg: er stond niets open in het systeem en het nieuwe computer systeem zegt: oh, staat niets open , wordt terug gestort......

Volgens deze dame zou de jaarafrekening eind deze maand verstuurd worden. Ik wacht het wel af....

dijkmans

het enigste wat ik in mijn mail gezet heb is,,,, er is al 3 x geen afschrijving geweest aangaande mijn betaling aan u, ook zou ik mijn jaarlijkse afrekening in april ontvangen maar tot nog toe heb ik niets van u vernomen kunt u mij laten weten wanneer de afschrijvingen plaats vinden en ik de jaarafrekening wel ontvangt,,,,

dus waarom ik nu wel een reactie krijg zou ik ook niet weten maar na zo'n 5 mailtjes dachten ze misschien, laten we nu maar eens reageren
maar ik blijf net als u altijd (nou ja bijna altijd) netjes, dat is opvoeding he

Gesloten