Normaal krijgen wij een jaarafrekenning met een verbruik tussen de 6000 KWH en de 7000KWH en dan moeten we soms bijbetalen en soms krijgen we terug.Nu een eindafrekening dat we 1395 euro moeten bijbetalen, want ons verbruik is ineens naar 11245 KWH gegaan Dit is onmogelijk zeiden we en hebben iemand van de NUON langs laten komen.Deze man was van het E-team van de NUON.
Heeft situatie thuis bekeken en wij moesten meterstanden bij houden van 2 maanden, want vertelde deze man meter is goed (niet gestest, maar konden deze wel laten ijken maar dit koste ons een hoop geld)
Deze heer vertelde dat wij gezien situatie thuis ongeveer een verbruik moesten hebben van tussen de 6000KWH en de 7000KWH.
Na twee maanden de meterstanden te hebben bijgehouden kwam daar een stand uit die wij maal 12 deden en inderdaad dan zaten we binnen de geschatte waarde.
Dit doorgegeven aan de afdeling van deze heer en daar zal men over dit gaan brainstormen.
Daar kwam uit dat wat wij gedaan hadden meterstanden maal 12 dat dit niet klopte want daar zat een bepaalde formule achter
Na maanden wachten was men eruit het lag niet aan de meter maar men kwam erachter dat wij al zins 1997 geen meterstanden hadden doorgegeven, terwijl wij dat altijd doen en als de eindrekening dan binnenkomt kijken we of dit klopt.
Nu werd ons een voorstel gedaan om een correctie nota vanaf 1997 aan te vragen met de toen geldende prijzen.Dit hebben we gedaan een nu kregen we een rekening van 696 euro, wij blij want dit scheelt een hoop.Maar de blijdschap was van korte duur want de volgende dag kregen we u raad het al het restand 699 dus met elkaar toch weer het bedrag van 1395 euro.Weer gebeld en we begrepen het verkeerd die 699 was kwijtgescholden. Mooi niet betalen met extra boete Dus nu werden we afgesloten als we die 1395 niet meteen zouden betalen, dus wat doe je dan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarafrekening NUON
Re: jaarafrekening NUON
Hallo,
Wij maken op dit moment precies hetzelfde mee als wat jullie meemaken of mee gemaakt hebben.
Wij moeten nu voor 9 maart a.s. een bedrag van 3.997,89 euro betalen om afsluiting te voorkomen. Dit is een bedrag wat wij gepresenteerd kregen op onze jaarafrekening 2003. Dit moet opgebouwd zijn in de voorgaande 3 jaar, wat de NUON te kort heeft gehad, omdat volgens de NUON wij geen meterstanden hebben doorgegeven of dat door hun de meterstanden niet zijn opgenomen. Dit is niet waar want wij geven dit elk jaar door en er is elke keer een persoon van de Nuon geweest om de meterstanden op te nemen! Wij zijn nu al meer dan een jaar bezig met de NUON om het feit op te lossen. Wij zijn tussentijds nog afgesloten geweest en waarschijnlijk binnenkort weer. Alleen kunnen wij niet op korte termijn weer aangesloten worden, omdat we dit bedrag never nooit kunnen betalen!!! Ons maandbedrag is 310, euro en nog wat, dus bijna net zoveel als onze hypotheek. De Nuon zegt dat we maar contact moeten opnemen met een instantie voor onze schuld te kunnen betalen. Dit is voor ons helaas niet mogelijk, omdat wij een eigen huis hebben.
Dus ja de enige oplossing wat de Nuon heeft is betalen en zoniet dan afsluiten.
Bedankt Nuon voor jullie begrip en medewerking!!!
Hoe hebben jullie dit eigenlijk aangepakt??
Nou ik wens jullie verder sterkte.
Met vriendelijke groet,
Patty
Wij maken op dit moment precies hetzelfde mee als wat jullie meemaken of mee gemaakt hebben.
Wij moeten nu voor 9 maart a.s. een bedrag van 3.997,89 euro betalen om afsluiting te voorkomen. Dit is een bedrag wat wij gepresenteerd kregen op onze jaarafrekening 2003. Dit moet opgebouwd zijn in de voorgaande 3 jaar, wat de NUON te kort heeft gehad, omdat volgens de NUON wij geen meterstanden hebben doorgegeven of dat door hun de meterstanden niet zijn opgenomen. Dit is niet waar want wij geven dit elk jaar door en er is elke keer een persoon van de Nuon geweest om de meterstanden op te nemen! Wij zijn nu al meer dan een jaar bezig met de NUON om het feit op te lossen. Wij zijn tussentijds nog afgesloten geweest en waarschijnlijk binnenkort weer. Alleen kunnen wij niet op korte termijn weer aangesloten worden, omdat we dit bedrag never nooit kunnen betalen!!! Ons maandbedrag is 310, euro en nog wat, dus bijna net zoveel als onze hypotheek. De Nuon zegt dat we maar contact moeten opnemen met een instantie voor onze schuld te kunnen betalen. Dit is voor ons helaas niet mogelijk, omdat wij een eigen huis hebben.
Dus ja de enige oplossing wat de Nuon heeft is betalen en zoniet dan afsluiten.
Bedankt Nuon voor jullie begrip en medewerking!!!
Hoe hebben jullie dit eigenlijk aangepakt??
Nou ik wens jullie verder sterkte.
Met vriendelijke groet,
Patty
hallo Patty
de nuon maakt er een sport van gas of water 3 jaar niet te berekenen, maar op de jaarafrekening staat opgenomen door nuon, of jezelf, wanneer er nuon staat, is het hun eigen fout, en moeten ze een nette betalingsregeling voorstellen.
bij ons was dit hetzelfde, eerst 3 jaar geen water berekend, en nu weer 3 jaar geen gas, gelukkig heeft de nuon altijd zelf de standen opgenomen, en ben ik er een half jaar geleden zelf achter gekomen, dat er geen gas op mijn afrekening stond, ik heb dit meteen doorgegeven, maar aangezien ik al 6 foute afrekeningen heb gehad ben ik er ook nog lang niet klaar mee, het wordt tijd, dat er bij de NOUN eens een lichtje gaat branden
de nuon maakt er een sport van gas of water 3 jaar niet te berekenen, maar op de jaarafrekening staat opgenomen door nuon, of jezelf, wanneer er nuon staat, is het hun eigen fout, en moeten ze een nette betalingsregeling voorstellen.
bij ons was dit hetzelfde, eerst 3 jaar geen water berekend, en nu weer 3 jaar geen gas, gelukkig heeft de nuon altijd zelf de standen opgenomen, en ben ik er een half jaar geleden zelf achter gekomen, dat er geen gas op mijn afrekening stond, ik heb dit meteen doorgegeven, maar aangezien ik al 6 foute afrekeningen heb gehad ben ik er ook nog lang niet klaar mee, het wordt tijd, dat er bij de NOUN eens een lichtje gaat branden
Op de jaarafrekening van 2002 zijn de netbeheerkosten voor Gas opgenomen in de totale kostprijs.
Op de jaarafrekening van 2003 zijn deze punten vanuit overhiedsoverwegingen gesplitst.
Helaas kost dit de consument weer eens geld.
Zo is de prijs van gas met 5% gestegen en zijn de kosten voor netbeheer gestegen met maar liefst 32%. Puur voor het duidelijk maken aan de klant waar je wat aan uitgeeft. (dat wat ze in het verleden ook hadden moeten doen, maar dus nooit goed hebben gedaan)
Bellen heeft weinig zin, het Customer Care Centre kijkt alleen naar de totalen over 2002 en 2003. De prijs van Gas is nog wel behoorlijk uit te rekenen, maar voor de kosten van netbeheer moet je toch echt even ervoor gaan zitten.
In 2002 was dat gewoon vastrecht, voor 0.144076 per dag
In 2003 is dat vastrecht levering gas voor 0.018457 per dag,
vastrecht transport voor 0.184629 per dag,
vastrecht aansluiting voor 0.049258 per dag,
meetdienst voor 0.040564 per dag.
Daar gaat dan een compensatie vaste vergoeding vanaf, met 0.100956 per dag.
Totaal aan kosten: 0.191952 per dag.
Dat is dus even ruim 30%. En als ik aan geef dat ik dat veel vind is de medewerker bij het CCC van Nuon een andere mening toegedaan.
Als ik wil weten hoe het kan dat deze verhoging niet is meegenomen in het vaststellen van de termijn bedragen kan de arme persoon daar geen antwoord op geven, hij is immers van een andere afdeling......
Ik dacht dat het termijnbedrag als volgt is berekend, volgens de toelichting van de NUON:
Het nieuwe termijnbedrag voor de komende periode. Dit bedrag is zorgvuldig geschat op basis van uw verbruik over de afgelopen jaren en een eventuele stijging van de heffingen die Nuon voor derden factureert.
Neem daar dan in het vervolg ook de kostenstijging van het netbeheer in op, scheelt een hoop ergenis.
Tevens valt het op een jaar bij gas van 10-02-2003 tot 18-02-2004 337 dagen telt.
Daar kan die arme persoon van het CCC ook geen antwoord op geven, dat is weer een andere afdeling. De persoon zit er alleen maar voor vragen mbt de jaarnota en niet blijkbaar niet over de inhoud ervan.
Op de jaarafrekening van 2003 zijn deze punten vanuit overhiedsoverwegingen gesplitst.
Helaas kost dit de consument weer eens geld.
Zo is de prijs van gas met 5% gestegen en zijn de kosten voor netbeheer gestegen met maar liefst 32%. Puur voor het duidelijk maken aan de klant waar je wat aan uitgeeft. (dat wat ze in het verleden ook hadden moeten doen, maar dus nooit goed hebben gedaan)
Bellen heeft weinig zin, het Customer Care Centre kijkt alleen naar de totalen over 2002 en 2003. De prijs van Gas is nog wel behoorlijk uit te rekenen, maar voor de kosten van netbeheer moet je toch echt even ervoor gaan zitten.
In 2002 was dat gewoon vastrecht, voor 0.144076 per dag
In 2003 is dat vastrecht levering gas voor 0.018457 per dag,
vastrecht transport voor 0.184629 per dag,
vastrecht aansluiting voor 0.049258 per dag,
meetdienst voor 0.040564 per dag.
Daar gaat dan een compensatie vaste vergoeding vanaf, met 0.100956 per dag.
Totaal aan kosten: 0.191952 per dag.
Dat is dus even ruim 30%. En als ik aan geef dat ik dat veel vind is de medewerker bij het CCC van Nuon een andere mening toegedaan.
Als ik wil weten hoe het kan dat deze verhoging niet is meegenomen in het vaststellen van de termijn bedragen kan de arme persoon daar geen antwoord op geven, hij is immers van een andere afdeling......
Ik dacht dat het termijnbedrag als volgt is berekend, volgens de toelichting van de NUON:
Het nieuwe termijnbedrag voor de komende periode. Dit bedrag is zorgvuldig geschat op basis van uw verbruik over de afgelopen jaren en een eventuele stijging van de heffingen die Nuon voor derden factureert.
Neem daar dan in het vervolg ook de kostenstijging van het netbeheer in op, scheelt een hoop ergenis.
Tevens valt het op een jaar bij gas van 10-02-2003 tot 18-02-2004 337 dagen telt.
Daar kan die arme persoon van het CCC ook geen antwoord op geven, dat is weer een andere afdeling. De persoon zit er alleen maar voor vragen mbt de jaarnota en niet blijkbaar niet over de inhoud ervan.