LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
leendert.a

jaarafrekening

Ongelezen bericht door leendert.a »

ik heb gas van intergas, mijn vragen via de mail blijven onbeantwoord
de volgende vraag heb ik ze voorgelegd
hoe kan men nou spreken van een jaarafrekening, vorig jaar heb ik de gasmeterstand op 19 feb door gegeven nu zitten we al over 19 maart, dus al 13 maanden, in 13 maanden verbruik je toch meer als in 12 maanden dus heb je toch ook een hogere rekening, geen reactie

vorig jaar had ik een verbruik van 894 m3, op de rekening stond een verbruik van 770 m3 is toch 124 m3 minder, lekker zou je zeggen maar nu is het gas duurder geworden en betaal ik een hoger bedrag voor het gas welk ik vorig jaar verbruikt heb, toen ik daar over reageerde zei intergas, is niet onze fout maar van de net beheerder, en wie is de netbeheerder juist ja intergas
ik zei ik heb toch goed doorgegeven maar zeiden zij, er is niets aan te doen u hoeft de standen niet door te geven want we maken toch schattingen
leuk klant bij intergas, bek houden en betalen

jimmie

Re: jaarafrekening

Ongelezen bericht door jimmie »

Intergas heeft het opnemen van de meterstanden sinds kort uitbesteed aan Essent. Wanneer neemt essent normaal gesproken je meterstanden voor elektriciteit op?

Ik kan me zo voorstellen dat je inderdaad een rekening krijgt over een periode van meer dan 12 maanden. Omdat je echter ook meer dan 12 maanden voorschot betaalt zal het verschil meevallen.

Voor wat betreft de meterstanden van je vorige jaarrekening zou je ten eerste intergas netbeheer eens kunnen bellen waarom de standen niet zijn doorgegeven aan intergas energie (de leverancier). Telefoonnummer netbeheer is (0162) 48 15 07.

Overigens is in dit geval het uiteindelijke verschil op je rekening miniem. Twee euro ofzo. Energiebedrijven willen vaak alleen bij grotere bedragen gaan corrigeren, gezien de hoge kosten van een correctie. Als intergas energie (de leverancier) dit niet wil herstellen, ook als je er op staat, dan kun je intergas netbeheer aansprakelijk stellen, mits je kunt aantonen dat zij een fout hebben gemaakt met het doorgeven van de meterstanden (en niet jij het formulier te laat teruggestuurd hebt of zoiets). Maar of je die moeite wil doen voor zo'n klein bedrag....

leendert.a

ik neem aan dat wat je schrijft waar is. maar dan intergas zoiets toch aan haar klanten moeten melden.
mijn electra is in oktober opgenomen dus dan zou ik weer tot oktober moeten wachten en dan nemen ze b.v gelijk electra en gas op dat is dan toch niet meer overzichtelijk krijg je toch altijd administrative zooi, maar misschien willen ze dat wel zodat het voor de klant helemaal niet meer te begrijpen is en ze nog meer fouten kunnen maken, nou ik weet wel dat elke fout van hun, mij geld kost
ik ben toch wel benieuwed hoe intergas (als ze reageren) reageerd. ik zal het laten weten
Laatst gewijzigd door leendert.a op 20 mar 2006 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nou, als wij per mail reageren krijgen we keurig bericht terug van Intergas!

Chanmaster

leendert.a

ik heb al een paar keer geprobeerd via de side van intergas mijn bericht te versturen maar krijg steeds door dat bericht niet verstuurd kan worden, ik doe het nu via ,,, [email protected],,, maar reactie homaar
als dit het verkeerde adres is heeft u dan voor mij het juiste

jimmie

Ongelezen bericht door jimmie »

Er staat geen email adres op de site die ik zo kan vinden. Wel kun je je vraag via het volgende webform stellen:

http://www.intergas.nl/dynamicform_incl ... nt=contact

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het E-mailadres staat op de facturen Jimmie.
Daar reageren ze meestal niet direct op.

Chanmaster

leendert.a

beste chanmaster naar welk e-mail adres stuurt u dan uw post ik krijg, op welk adres dan ook, geen reactie

Gesloten