LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
madrid86

Jaarafrekening

Ongelezen bericht door madrid86 »

Ik huur wat samen met mijn vriendin, wonen op 65m2 met zo'n twee elementen. Boven ons wonen nog twee mensen 65m2, onder ons ook twee 65m2 en daaronder een kantoor 85m2. Ik betaal gwl 105 euro per maand. Ik zag laatst dat de termonstaat nogal hoog stond en vroeg me af of ik geen hoge jaarafrekening tegemoet kan zien. Wie bepaalt het maandelijkse bedrag eigenlijk? Doet dat de eigenaar van de woning of wordt dit zelf ingeschat door de energiebedrijven? en lijkt 105 euro een goed bedrag of is dit te laag?

Ron58

Re: Jaarafrekening

Ongelezen bericht door Ron58 »

Het voorschot hoort een gemiddelde te zijn wat berekend wordt aan de hand van je werkelijke verbruik van voorgaande jaren. Als je er pas woont of de woning nieuw is hebben ze die verbruikscijfers nog niet en moeten ze schatten.
Niemand kan zeggen of het bedrag wat je noemt reeel is, voor de grootte van het appartement zou dat m.i. best wel kunnen, maar je werkelijke verbruik bepaalt uiteindelijk of je bij moet betalen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

met warmte meters wordt het verbruik geregistreerd en de stookkosten verrekend, als je een thermostaat hebt is de link digitaal eenvoudig te maken

madrid86

hoe bedoel je dit? Hoe kan ik het uitrekenen mbv de thermostaat?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Om op uw vraag een antwoord te kunnen geven is het noodzakelijk dat u eerst vertelt of u beschikt over een eigen warmtemeter of dat er op uw radiatoren metertjes zitten.

madrid86

er zit een stand van 1 tm5 op de radiatoren bedoelt u dit?

Gesloten