LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafreking nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tking

jaarafreking nuon

Ongelezen bericht door Tking »

Wie heeft dit meegemaakt? Blijkt dat na 8,5 jaar dat de meternummer die ze in hun bestand hadden niet overeenkomt met mijn meter.Blijkt sinda het begin een nieuwe meter te zijn die op 0 stond Dit wisten ze allang want elk jaar komen ze zelf de meter opnemen en konden ze de stand niet plaatsen dus al 8.5 was de stand geschat. Dus afgelopen october heeft de meter opnemer maar de stand ingevuld bij de onjuiste meternummer. Kreeg de schrik van mijn leven toen ik de jaarafreking kreeg en volgens hun even 9500,- bij moest betalen. Had meteen contact gehad met nuon dat dit niet kon kloppen. De medewerker verzekerde mij dat deze factuur voorlopig niet afgeschreven zou worden. Wat schets mij verbazing 1 week later was mijn rekening geblokkeerd want ze hadden diet afgeschreven. meteen de volgende dag ongedaan laten maken. Ze geven toe dat de meter niet klopte en hebben een nieuwe jaarafrekening gestuurd. Maar dit klopt weer niet. Ik heb in de 8.5 jaar voor ruim 18620 KWH energie betaald tot 2006. Nu staat er op de nieuwejaarafrekening een geschatte beginstand van 12000 kWh dus ruim een verschil van 6620 kWh.
Via klantenservice krijg ik maar geen naam van de medewerker die mijn zaak behandeld en excuses ho maar.

chat

Re: jaarafreking nuon

Ongelezen bericht door chat »

Als je zelf geen gegevens op papier kunt overleggen dan zal het niet mee vallen.

Aan het gemiddelde te zien is het ook niet extreem vreemd. De afrekening van Nuon is net geen 3000kwh per jaar.
De 2200 kwh die je zelf aangeeft klinkt minder plausibel.

Dat dit in 8,5 jaar flink kan oplopen is niet zo vreemd.
Maar wat moet je uiteindelijk bijbetalen na hun correctie?
66000kwh kost namelijk geen 9500 euro.

Tking

Ongelezen bericht door Tking »

Ik ben bang dat ik niet duidelijk ben geweest. Na hun correctie hoef ik niet te betalen maar krijg ik ongeveer 250 euro terug. Het gaat mij erom dat ik al 8.5 jaar teveel heb betaald. met 2007 erbij heb ik al voor 20.795 kWh betaald terwijl de meter staat op 14.175 kWh. Dus ruim 6620 Kwh. teveel betaald. De 9500 euro was berekend op een bijbetaling van 56.340 Kwh,dus als ik hun bereking gebruikt zou ik voor het teveel betaalde ruim 1120 euro terug moeten krijgen. Het lijkt erop dat wanneer Nuon geld van de consument krijgt het wel 8.5 jaar terug gaat maar wanneer de consument geld terug moet krijgen we het wel kunnen vergeten. Kopien van de jaarafrekeningen heb ik hun ook opgestuurd bij mijn eerste bezwaar dus alle voorschotten staan degelijk op papier

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

beter op je afrekeningen per jaar letten, elk jaar heb je zo,n overzicht ontvangen.

chat

Ongelezen bericht door chat »

TKing is toch al 8,5 jaar geschat Henri dan krijg je toch geen exacte jaarafrekening met relevante gegevens.

Gebruik je dan ongeveer 1700kwh per jaar aan elektra?

(14175kwh/8.5jaar)

Gesloten