via via hoorde ik dat wanneer een energie bedrijf na een bepaalde tijd geen energie/jaarrekening stuurd. het bedrag kwijt gescholden kan worden. dit omdat een consument 'moet' weten waar hij/zij aan toe is.
aangezien ik nog nooit een rekening/voorschot heb ontvangen, terwijl ik al sinds 2002 afnemer van stroom ben zie ik zo'n kwijtschelding wel zitten. natuurlijk heb ik, zoals velen, uren met essent aan de telefoon gezeten. maar nog steeds niets.
de via via persoon kon me helaas niet meer vertellen vanwaar hij de informatie (kwijtschelding) had. weet iemand hier meer over te vertellen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarrekenig, kwijtschelding na bepaalde tijd?
Re: jaarrekenig, kwijtschelding na bepaalde tijd?
Verjaringstermijn is strikt genomen 5 jaar; de GC Openbare Nutsbedrijven is van mening dat minimaal iedere drie jaar een meteropnemer dient langs te komen en oordeelt daarom wel eens dat de verjaring drie jaar is (twijfelachtig of dit houdbaar is)
draai je de kraan dan ook even dicht?
ok dat je niks ontvangt klopt van geen kant, maar dat je denkt niks te hoeven betalen is gewoon onzin.
JIJ NEEMT AF dus dan BETAAL JE HOE DAN OOK.
stelletje leipos tegenwoordig zeg, denken omdat ze niks ontvangen ook niks hoeven te betalen. je neemt toch af man dan dok je dus ook ff fijn.
ok dat je niks ontvangt klopt van geen kant, maar dat je denkt niks te hoeven betalen is gewoon onzin.
JIJ NEEMT AF dus dan BETAAL JE HOE DAN OOK.
stelletje leipos tegenwoordig zeg, denken omdat ze niks ontvangen ook niks hoeven te betalen. je neemt toch af man dan dok je dus ook ff fijn.
maar volgende week dan niet aankomen zeuren dat je een naheffing hebt gekregen een paar 1000€.