LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarrekening essent...HELP
Jaarrekening essent...HELP
Hallo
ik heb dit jaar een jaarrekening van essent ontvangen en moet 1500 euro bijbetalen. Mijn verbruik was in 2004 456 kwh en in 2005 5200 kwh. Na vele telefoontjes en bezoekjes aan de klantenbalie kan/wil niemand me daar helpen. Ik moet nu in termijnen aflossen en heb nu een maandelijks voorschot van 178. Dit komt op ene totaal van 428 per maand aan essent te moeten betalen. Ter informatie: ik woon in een studentenhuis ( kamer en minislaapkamer voor mezelf) en heb studiefinanciering als enige inkomst. Dit is toch niet normaal. Ik heb alle stekkers uit mijn stopcontact getrokken en toen stond mijn verbruik stil. Dus ik word momenteel niet afgetapt. Wat moet ik doen?
ik heb dit jaar een jaarrekening van essent ontvangen en moet 1500 euro bijbetalen. Mijn verbruik was in 2004 456 kwh en in 2005 5200 kwh. Na vele telefoontjes en bezoekjes aan de klantenbalie kan/wil niemand me daar helpen. Ik moet nu in termijnen aflossen en heb nu een maandelijks voorschot van 178. Dit komt op ene totaal van 428 per maand aan essent te moeten betalen. Ter informatie: ik woon in een studentenhuis ( kamer en minislaapkamer voor mezelf) en heb studiefinanciering als enige inkomst. Dit is toch niet normaal. Ik heb alle stekkers uit mijn stopcontact getrokken en toen stond mijn verbruik stil. Dus ik word momenteel niet afgetapt. Wat moet ik doen?
Re: Jaarrekening essent...HELP
Dit soort klachten hebben wij meer gehad.
Controleer of de meterstanden overeen komen.
Mocht U hieromtrent problemen blijven ondervinden kunt U mailen aan Essent [email protected]
Geeft het verdere problemen laat dan weer van U horen.
Controleer of de meterstanden overeen komen.
Mocht U hieromtrent problemen blijven ondervinden kunt U mailen aan Essent [email protected]
Geeft het verdere problemen laat dan weer van U horen.
Op de bijlage van Essent netwerk staat of de standen geschat zijn door Essent Netwerk of dat deze volgens klant zijn opgegeven.
@timefa
Wie zijn die wij waar jij het iedere keer over hebt? Leg dat eens nader uit. of ben jij een Majesteit? Die praten namelijk ook altijd in de wij-vorm.
De meterstanden zijn blijkbaar gecontroleerd want het verbruik is bekend. Dus lees eerst eens iets voor je reageerd.
En een advies kan ik hier vast geven, reageer niet op mensen die allerlei privegegevens vragen je weet nooit wat iemand daar mee doet.
Wie zijn die wij waar jij het iedere keer over hebt? Leg dat eens nader uit. of ben jij een Majesteit? Die praten namelijk ook altijd in de wij-vorm.
De meterstanden zijn blijkbaar gecontroleerd want het verbruik is bekend. Dus lees eerst eens iets voor je reageerd.
En een advies kan ik hier vast geven, reageer niet op mensen die allerlei privegegevens vragen je weet nooit wat iemand daar mee doet.
@didi21:
Als je even verder kijkt op dit forum dan vind je een aantal suggesties voor de oorzaken van teveel verbruik.
Als je die allemaal even naloopt dan kom je er waarschijnlijk wel achter wat er in werkelijkheid aan de hand is.
Als je even verder kijkt op dit forum dan vind je een aantal suggesties voor de oorzaken van teveel verbruik.
Als je die allemaal even naloopt dan kom je er waarschijnlijk wel achter wat er in werkelijkheid aan de hand is.
@puma73:
Ik geloof dat de strategie van timefa weer gewijzigd is:
ondanks eerdere uitspraken toch gewoon af en toe op dit forum een losse flodder afvuren, en zich verder maar niks meer aantrekken van vragen of commentaren. Zou het een verslaving kunnen zijn?
Zielig vind ik het in ieder geval wel.......
Ik geloof dat de strategie van timefa weer gewijzigd is:
ondanks eerdere uitspraken toch gewoon af en toe op dit forum een losse flodder afvuren, en zich verder maar niks meer aantrekken van vragen of commentaren. Zou het een verslaving kunnen zijn?
Zielig vind ik het in ieder geval wel.......
Helemaal correct Flappie. De factuur is niet gebaseerd op de werkelijke meterstanden maar herleid uit de bij de netwerkbeheerder bekende gegevens welke vaak te ruim zijn ingeschat en waarvan de gevolgen nu door de consument betaald moeten worden.Geplaatst op 14 Apr 2006 21:09 door flappie
--------------------------------------------------------------------------------
Op de bijlage van Essent netwerk staat of de standen geschat zijn door Essent Netwerk of dat deze volgens klant zijn opgegeven.
Teken bezwaar aan tegen de nota alsmede de wijze waarop deze gebaseerd is en zend Uw actuele meterstanden mee.
Opmerking ten aanzien van Puma, doe geen moeite, ik reageer alleen op het item en niet op commentaar.
Het is nu een beetje warrig geworden, ik heb ook vragen omtrent Essent zie het nieuwe onderwerp met jaarafrekening, kan ik de tip van timefa niet serieus nemen want ik wil graag mijn vragen bij Essent neerleggen?
Je kunt altijd je klacht bij essent neerleggen, ik raad je alleen af om met timefa in zee te gaan die zet hier alleen maar wat onzinverhalen neer en doet een beetje dik.
Ook adviseer ik je om nooit persoonlijke gegevens te geven via mail, want je weet nooit wat ze er mee doen
Ook adviseer ik je om nooit persoonlijke gegevens te geven via mail, want je weet nooit wat ze er mee doen
Ja ik zal zeker naar Essent stappen maar het is telefonisch een heel gedoe en Groningen ligt niet naast de deur dus ik hoopte eigenlijk dat ik via de pc mijn gegevens kan doorgeven en ook mijn klantnummer, wat moet men met mijn klantnummer daar valt toch weinig mee te 'rommelen'. Ik las dat hier ook deskundigen aanwezig zijn van desbetr. bedrijven.
Zou het niet mogelijk zijn dat een echte deskundige zich op de één of andere manier kan onderscheiden van neplui?
Zou het niet mogelijk zijn dat een echte deskundige zich op de één of andere manier kan onderscheiden van neplui?
Alleen "De Mederwerker" is hier aanwezig en die werkt bij Nuon, van Essent heeft zich hier nog nooit iemand gemeld. Je kunt dus het beste zelf in de pen klimmen en je probleem per brief of e-mail voorleggen aan Essent.
Uiteraard wel eerst betalen ivm mogelijke afsluiting en daarna een aangetekende brief sturen, bellen met het call center heeft geen zin.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat bellen geen zin heeft. Essent is gratis bereikbaar, dus proberen kan altijd, wie weet heb je geluk en tref je iemand die slim genoeg is het probleem te ontleden.
Een brief sturen kan altijd nog als bellen niet werkt.
Ik heb beide gedaan. Veel vragen waren eenvoudig via de telefoon te beantwoorden. Toen dat een keer niet lukte heeft het schrijven van een brief (uiteindelijk) geholpen.
Een brief sturen kan altijd nog als bellen niet werkt.
Ik heb beide gedaan. Veel vragen waren eenvoudig via de telefoon te beantwoorden. Toen dat een keer niet lukte heeft het schrijven van een brief (uiteindelijk) geholpen.
@didi21: ik weet niet of je dit nog leest, maar als ik naar je vebruik kijk denk ik dat er in 2004 iets niet goed is gegaan met je meterstanden:
456 kwh is namelijk erg weinig, een gemiddeld huishouden gebruikt 3500 kwh, laat een gemiddeld een-persoons-huishouden dan eens 2000 kwh gebruiken.
Hebben ze met jou bij de klantenbalie ook naar de meterstanden gekeken? Wat was de verklaring daar?
456 kwh is namelijk erg weinig, een gemiddeld huishouden gebruikt 3500 kwh, laat een gemiddeld een-persoons-huishouden dan eens 2000 kwh gebruiken.
Hebben ze met jou bij de klantenbalie ook naar de meterstanden gekeken? Wat was de verklaring daar?
Mijn ervaring met het call center van Essent is behoorlijk negatief,
Drukke dames
Gauw kwaad
Weten eweinig of hebben geen machtigingen, zeker als het over financiee zaken gaat.
Een aangetekende brief is een bewijsstuk van verzending en heeft juridische waarde.
Drukke dames
Gauw kwaad
Weten eweinig of hebben geen machtigingen, zeker als het over financiee zaken gaat.
Een aangetekende brief is een bewijsstuk van verzending en heeft juridische waarde.