Hallo Allemaal,
Ik heb mijn jaarrekening gehad van de Nuon. Ik heb dit jaar 300 KWH meer verbruikt dan we hadden afgestemd.
Daarin tegen heb ik 200m3 gas minder verbruikt. Toch komt het er op neer dat ik €400,- moet gaan bijbetalen.
Ik heb contact gehad met Nuon via de chat aangezien het te laat was om te bellen.
Daarin zeggen ze dat het gastarief vorig jaar lager was dan dat het dit jaar is geweest.
Ze hebben dus zelf de prijzen in mijn contract aangepast. Ik hoor geld terug te krijgen ipv €400,- bij te betalen.
Als ik een jaarcontract afsluit en daarin mijn verbruik voor dat jaar doorgeef geven hun mij een termijnbedrag voor dat jaar zodat ik verder niks bij hoef te betalen lijkt mij.
Ik zal morgen nog telefonisch contact met hun opnemen maar ik hoop dat iemand mij hier al mee zou kunnen helpen.
mvg Stefan
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarrekening van Nuon
Re: Jaarrekening van Nuon
U bent abuis. De termijnbetalingen zijn voorschotten, pas na een jaar krijgt u de afrekening.
Maar uiteraard moeten ze wel de tarieven hanteren die in het afgesloten contract staan.
Maar uiteraard moeten ze wel de tarieven hanteren die in het afgesloten contract staan.
Re: Jaarrekening van Nuon
Er vindt vooraf geen afstemming plaats over uw energieverbruik, het verbruik wordt pas aan het einde van het verbruiksjaar bekeken door de begin en eindstand met elkaar te verrekenen.Stefan89 schreef:Hallo Allemaal,
Ik heb mijn jaarrekening gehad van de Nuon. Ik heb dit jaar 300 KWH meer verbruikt dan we hadden afgestemd.
Daarin tegen heb ik 200m3 gas minder verbruikt. Toch komt het er op neer dat ik €400,- moet gaan bijbetalen.
Ik heb contact gehad met Nuon via de chat aangezien het te laat was om te bellen.
Daarin zeggen ze dat het gastarief vorig jaar lager was dan dat het dit jaar is geweest.
Ze hebben dus zelf de prijzen in mijn contract aangepast. Ik hoor geld terug te krijgen ipv €400,- bij te betalen.
Als ik een jaarcontract afsluit en daarin mijn verbruik voor dat jaar doorgeef geven hun mij een termijnbedrag voor dat jaar zodat ik verder niks bij hoef te betalen lijkt mij.
Ik zal morgen nog telefonisch contact met hun opnemen maar ik hoop dat iemand mij hier al mee zou kunnen helpen.
mvg Stefan
Welk soort jaarcontract heeft u afgesloten, met vaste tarieven of met variabele tarieven.
Het maandelijkse voorschotbedrag is meestal een bedrag berekend over het gemiddelde verbruik van de afgelopen drie jaar, maar het is en blijft altijd een inschatting van het mogelijke verbruik en uw werkelijke verbruik bepaald de eindafrekening.
Ook is er een wijziging geweest in de belastingtarieven op energie en ook de netwerkkosten zijn verhoogd.