LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kabelafsluiting door Essent
kabelafsluiting door Essent
Geacht forum,
Maandag 25 april j.l. ontdekte wij 's avonds na het legen van brievenbus een kaartje, waarop stond dat er geen signaal meer was op de kabel voor TV en Radio.
Wij waren dus afgesloten zonder voorkennis.
Vervolgens het nationale storingsnummer 0800-9009 gebeld, maar die verwezen ons naar 0800-O340, speciaal voor storingen kabel. Ook daar weer doorverwezen naar 0800-330, de administratie.
Ik meldde mij met de vraag wat de reden was, waarom ik van de kabel was afgesloten. Ik had naar mijn mening geen achterstand en had ook nooit een aanmaning c.q. betalingsherinnering gehad.
Daar kreeg ik contact en vervolgens werd mij naar mijn postcode en huisadres gevraagd.
Vervolgens werd mij even geduld gevraagd. Even later kwam de medewerker terug met de vraag of ik het pand pas had gekocht c.q. de nieuwe bewoner van het pand was.
Daarop heb geantwoord nee en verteld dat ik 11 jaar op het adres woon en reeds 10 jaar kabelabonnement heb van Essent.
Vervolgens werd mij naar mijn naam gevraagd en werd het stil aan de andere kant van de lijn.
Toen vertelde de medewerker van Essent mij dat de kabel bij opdracht van 14 oktober 2004 door de erven, die inmiddels de nalatenschap regelde wegens overlijden van de bewoner van dit huisadres, moest worden afgesloten.
Ik was verbaasd en vroeg de medewerker wie die erven waren en waar die dan woonde, want ik ben dan degene die dan overleden moet zijn, omdat ik noch verhuisd ben, noch nieuwe bezitter van het pand ben.
Ik was met stomheid geslagen te horen dat ik overleden gewaand werd door Essent sedert oktober 2004.
Na veel vragen werd mij schoorvoetend duidelijk dat de opdrachtgeven in Nieuwendijk zou moeten wonen, maar door wie nou eigenlijk de opdracht was gegeven en of waar en door wie er ergens een fout gemaakt is blijft onduidelijk c.w. wordt gewoonweg niet gezegd.
De afspraak dat een en ander zou worden uitgezocht en dat ik dinsdag 26 april 2005 zou worden teruggebeld. Dat gebeurde inderdaad, maar de reden van de afsluting bleef gelijk, maar vond men het zelf wel onbegrijpelijk en storend, maar de echte dader ligt blijkbaar wel op het kerkhof.
Hiermee was ik niet geholpen en ik ben daarvan niet gediend en heb de medewerker een genoegdoening gevraagd voor deze handelwijze en directe heraansluiting.
Nou dat kon dus niet en hij had een voorstel en dat was, dat hij beter voor mij een nieuwe aanvraag tot aansluting kon indienen, omdat dat sneller zou werken. Ik hem wel gezegd dat ik natuurlijk geen aansluitkosten ga betalen. Hij zei mij toe dat dat niet hoefde, want de fout lag bij Essent. Maar ik betwijfel dat, want het is daar een slechtdraaiende molen.
Door de medewerker werd toegezegd dat de heraansluiting binnen 1 tot 5 dagen tot stand zou komen.
Donderdag 28 april 2005 heb wederom via 0800-0330 afdeling kabelstoring getracht te achterhalen wanneer ik aangesloten zou worden, maar daar kreeg ik te horen dat de aanvraag pas 2 dagen binnen was en het nog een tijdje kon duren voordat de aansluiting er zou zijn. Tevens maakte deze medewerkster er ook nog kond van, dat zij niets meer voor mij kon betekenen.
Dus moeten wij maar afwachten hoe lang dat wij geen TV kunnen kijken en radio luisteren?? Met de festiviteiten rondom koninginnedag op TV en verder ook met de feestdagen voor de deur is onverteerbaar dat Essent op deze wijze reageert en handelt.
Ik ben van mening dat Essent dezelfde dag nog de fout had moeten herstellen en op een heel fatsoenlijke wijze een gebaar had moeten maken richting ons, want het is toch wel erg vreemd te moeten vernemen dat je al een half jaar dood bent.
Wel heb ik een klachtenformulier ontvangen, dat ik kan invullen en indienen bij de Geschhillencommissie Openbare Nutsbedrijven te Den Haag.
Dat zal ik zeker doen.
Mijn vraag aan u is of wij een dergelijke handelijlwijze moeten accepteren en wat wij er eventueel tegen kunnen ondernemen, buiten het invullen va het klachtenformulier?
Met vriendelijke groeten
Fam Schoutens
Hoogerheide
Maandag 25 april j.l. ontdekte wij 's avonds na het legen van brievenbus een kaartje, waarop stond dat er geen signaal meer was op de kabel voor TV en Radio.
Wij waren dus afgesloten zonder voorkennis.
Vervolgens het nationale storingsnummer 0800-9009 gebeld, maar die verwezen ons naar 0800-O340, speciaal voor storingen kabel. Ook daar weer doorverwezen naar 0800-330, de administratie.
Ik meldde mij met de vraag wat de reden was, waarom ik van de kabel was afgesloten. Ik had naar mijn mening geen achterstand en had ook nooit een aanmaning c.q. betalingsherinnering gehad.
Daar kreeg ik contact en vervolgens werd mij naar mijn postcode en huisadres gevraagd.
Vervolgens werd mij even geduld gevraagd. Even later kwam de medewerker terug met de vraag of ik het pand pas had gekocht c.q. de nieuwe bewoner van het pand was.
Daarop heb geantwoord nee en verteld dat ik 11 jaar op het adres woon en reeds 10 jaar kabelabonnement heb van Essent.
Vervolgens werd mij naar mijn naam gevraagd en werd het stil aan de andere kant van de lijn.
Toen vertelde de medewerker van Essent mij dat de kabel bij opdracht van 14 oktober 2004 door de erven, die inmiddels de nalatenschap regelde wegens overlijden van de bewoner van dit huisadres, moest worden afgesloten.
Ik was verbaasd en vroeg de medewerker wie die erven waren en waar die dan woonde, want ik ben dan degene die dan overleden moet zijn, omdat ik noch verhuisd ben, noch nieuwe bezitter van het pand ben.
Ik was met stomheid geslagen te horen dat ik overleden gewaand werd door Essent sedert oktober 2004.
Na veel vragen werd mij schoorvoetend duidelijk dat de opdrachtgeven in Nieuwendijk zou moeten wonen, maar door wie nou eigenlijk de opdracht was gegeven en of waar en door wie er ergens een fout gemaakt is blijft onduidelijk c.w. wordt gewoonweg niet gezegd.
De afspraak dat een en ander zou worden uitgezocht en dat ik dinsdag 26 april 2005 zou worden teruggebeld. Dat gebeurde inderdaad, maar de reden van de afsluting bleef gelijk, maar vond men het zelf wel onbegrijpelijk en storend, maar de echte dader ligt blijkbaar wel op het kerkhof.
Hiermee was ik niet geholpen en ik ben daarvan niet gediend en heb de medewerker een genoegdoening gevraagd voor deze handelwijze en directe heraansluiting.
Nou dat kon dus niet en hij had een voorstel en dat was, dat hij beter voor mij een nieuwe aanvraag tot aansluting kon indienen, omdat dat sneller zou werken. Ik hem wel gezegd dat ik natuurlijk geen aansluitkosten ga betalen. Hij zei mij toe dat dat niet hoefde, want de fout lag bij Essent. Maar ik betwijfel dat, want het is daar een slechtdraaiende molen.
Door de medewerker werd toegezegd dat de heraansluiting binnen 1 tot 5 dagen tot stand zou komen.
Donderdag 28 april 2005 heb wederom via 0800-0330 afdeling kabelstoring getracht te achterhalen wanneer ik aangesloten zou worden, maar daar kreeg ik te horen dat de aanvraag pas 2 dagen binnen was en het nog een tijdje kon duren voordat de aansluiting er zou zijn. Tevens maakte deze medewerkster er ook nog kond van, dat zij niets meer voor mij kon betekenen.
Dus moeten wij maar afwachten hoe lang dat wij geen TV kunnen kijken en radio luisteren?? Met de festiviteiten rondom koninginnedag op TV en verder ook met de feestdagen voor de deur is onverteerbaar dat Essent op deze wijze reageert en handelt.
Ik ben van mening dat Essent dezelfde dag nog de fout had moeten herstellen en op een heel fatsoenlijke wijze een gebaar had moeten maken richting ons, want het is toch wel erg vreemd te moeten vernemen dat je al een half jaar dood bent.
Wel heb ik een klachtenformulier ontvangen, dat ik kan invullen en indienen bij de Geschhillencommissie Openbare Nutsbedrijven te Den Haag.
Dat zal ik zeker doen.
Mijn vraag aan u is of wij een dergelijke handelijlwijze moeten accepteren en wat wij er eventueel tegen kunnen ondernemen, buiten het invullen va het klachtenformulier?
Met vriendelijke groeten
Fam Schoutens
Hoogerheide
Re: kabelafsluiting door Essent
Ook nu weer met verbazing dit verhaal zitten lezen. Ze kunnen je dus wel van het een op het andere moment afsluiten zonder voorkennis, maar het aansluiten moet dagen, zo niet weken duren!
Ik maak het hier in de buurt ook mee. Een kennis van mij heeft al 2 maanden geen tv aansluiting, omdat haar betaling niet op tijd binnen zou zijn geweest. Alles proberen te regelen via mail, fax en telefoon en ze blijven volhouden dat hun computer de achterstand nog niet heeft kunnen verwerken. Heb het al meerdere malen hier op het foum geschreven. Nu vraag ik je? Waar zijn die lui in hemelnaam mee bezig?
Ik maak het hier in de buurt ook mee. Een kennis van mij heeft al 2 maanden geen tv aansluiting, omdat haar betaling niet op tijd binnen zou zijn geweest. Alles proberen te regelen via mail, fax en telefoon en ze blijven volhouden dat hun computer de achterstand nog niet heeft kunnen verwerken. Heb het al meerdere malen hier op het foum geschreven. Nu vraag ik je? Waar zijn die lui in hemelnaam mee bezig?
Re: kabelafsluiting door Essent
Ook in dit afsluitverhaal, het zelfde advies.
Energie en 'meerdere' instellingen krijgen bovenaardse gevoelens en denken nu blijkbaar de schepper zelf te zijn.
Men heeft géén behoefte meer om de klant als klant te beschouwen, maar meer als een melkkoe.
Ik heb mijn eigen denkbeelden ten aanzien van deze ontwikkeling en ga een maar stapje terug in de tijd (en dat is niet alleen financieel zo, maar ook ten aanzien van alternatieve mogelijkheden).
Nu heb ik een 60 cm schotel in de tuin staan en kan zeker enkele honderden vrije zenders ontvangen.
Voor het ontvangen van Nederlandse zenders is het plaatsen van een buitenantenne ook weer voldoende (antenneverbod of niet, ik heb zeker nog rechten)
Ik heb nu gelukkig veel andere zenders waarna ik kijk en word nu ook niet overvloedig overspoeld met gerichte reclame en dat is heel prettig.
Succes met de strijd en laat een asociaal energiebedrijf blijken dat je niet om deze verlegen zit, ze kijken alleen naar het geld!.
Energie en 'meerdere' instellingen krijgen bovenaardse gevoelens en denken nu blijkbaar de schepper zelf te zijn.
Men heeft géén behoefte meer om de klant als klant te beschouwen, maar meer als een melkkoe.
Ik heb mijn eigen denkbeelden ten aanzien van deze ontwikkeling en ga een maar stapje terug in de tijd (en dat is niet alleen financieel zo, maar ook ten aanzien van alternatieve mogelijkheden).
Nu heb ik een 60 cm schotel in de tuin staan en kan zeker enkele honderden vrije zenders ontvangen.
Voor het ontvangen van Nederlandse zenders is het plaatsen van een buitenantenne ook weer voldoende (antenneverbod of niet, ik heb zeker nog rechten)
Ik heb nu gelukkig veel andere zenders waarna ik kijk en word nu ook niet overvloedig overspoeld met gerichte reclame en dat is heel prettig.
Succes met de strijd en laat een asociaal energiebedrijf blijken dat je niet om deze verlegen zit, ze kijken alleen naar het geld!.
Re: kabelafsluiting door Essent
Ook ik zit dit verhaal met enige verbazing te lezen. Uiteraard is het zo dat als ik u aan de telefoon had gehad, ook ik mijn uiterste best had gedaan om u per direkt weer aan te laten sluiten. Toch staan wij als medewerkers ook wel een met de rug tegen de muur omdat wij geen inzicht hebben in de route van de monteurs die aansluiten. Hierdoor bestaat inderdaad de kans dat een heraansluiting een aantal dagen duurt.
Nu is het voor mij niet echt mogelijk om de situatie in te schatten, maar ik heb het gevoel dat er ergens bij de aanvraag van de afsluiting iets fout is gegaan. Het gebeurd namelijk nog wel eens dat klanten geen klantnummer kunnen geven.
Bij kleine dingen, zoals meterstanden doorgeven, worden de klantgegevens erbij gezocht via de postcode en het huisnummer. Ik heb het idee dat de collega die het heeft doorgevoerd, ter goede trouw is afgegaan op de klant die hij/zij aan de telefoon had en via postcode en huisnummer de gegevens op heeft gezocht.
Ik en veel collega's met mij dringen ook altijd aan op een klantnummer als er iets veranderd dient te worden in het contract. Veel klanten vinden dit erg vervelend omdat ze deze vaak niet bij de hand hebben en hier vaak naar moeten zoeken.
Ik zou u ook zeker aanraden om uw verhaal in een klachtenformulier te vermelden.
Nu is het voor mij niet echt mogelijk om de situatie in te schatten, maar ik heb het gevoel dat er ergens bij de aanvraag van de afsluiting iets fout is gegaan. Het gebeurd namelijk nog wel eens dat klanten geen klantnummer kunnen geven.
Bij kleine dingen, zoals meterstanden doorgeven, worden de klantgegevens erbij gezocht via de postcode en het huisnummer. Ik heb het idee dat de collega die het heeft doorgevoerd, ter goede trouw is afgegaan op de klant die hij/zij aan de telefoon had en via postcode en huisnummer de gegevens op heeft gezocht.
Ik en veel collega's met mij dringen ook altijd aan op een klantnummer als er iets veranderd dient te worden in het contract. Veel klanten vinden dit erg vervelend omdat ze deze vaak niet bij de hand hebben en hier vaak naar moeten zoeken.
Ik zou u ook zeker aanraden om uw verhaal in een klachtenformulier te vermelden.
Re: kabelafsluiting door Essent
Beste EssenterIk zou u ook zeker aanraden om uw verhaal in een klachtenformulier te vermelden.
Het klinkt erg aardig, maar ik denk dat uw direktie en ook de aandeelhouders er een andere kijk op hebben gekregen, dit betreffende goede administratieve afhandeling en eventuele sancties.
Wat betreft 'klachten', Essent probeert zonder dit formeel op schrift te zetten er met een Jantje van Leiden van af te komen en is tactisch de lachende partij.
Een klagende klant is er toch één teveel en dit had men niet zover mogen laten komen.
Ik raad mensen aan, die toch getracht hebben zaken op te lossen met Essent of een ander energiebedrijf en hierbij tegen een muur liepen, zonder pardon over te stappen naar een andere energieleverancier (ik betaal liever iets meer, dan dat ik de dupe moet zijn van deze 'nieuwe' Europees houding.
Kort weg vind ik dit meer dan asociaal en totaal niet klant gericht, dit is een typische bevestiging in deze huidige graaicultuur.
Re: kabelafsluiting door Essent
Beste Essenter.
Hier hebben we het over tv aansluiting
Als men van de èèn op andere dag geen tv meer kan kijken, hebben ze je bij, in dit geval "Essent" dus afgesloten. Je probeert er van alles aan te doen met betalings bewijzen en dergelijke, dat het weer goed komt.
Dan wordt men met een kluitje in het riet gestuurd, kastje naar de muur, zoals ik hieboven al vermelde.
Hoezo moet er dan een monteur komen om je weer aan te sluiten? Ze zijn er ook niet geweest bij het afsluiten. Dat doen jullie naar ik aanneem intern? Dan kunnen jullie haar toch ook zo weer aansluiten?
Nu, ik lees het graag van u Essenter!
Hier hebben we het over tv aansluiting
Als men van de èèn op andere dag geen tv meer kan kijken, hebben ze je bij, in dit geval "Essent" dus afgesloten. Je probeert er van alles aan te doen met betalings bewijzen en dergelijke, dat het weer goed komt.
Dan wordt men met een kluitje in het riet gestuurd, kastje naar de muur, zoals ik hieboven al vermelde.
Hoezo moet er dan een monteur komen om je weer aan te sluiten? Ze zijn er ook niet geweest bij het afsluiten. Dat doen jullie naar ik aanneem intern? Dan kunnen jullie haar toch ook zo weer aansluiten?
Nu, ik lees het graag van u Essenter!
Re: kabelafsluiting door Essent
Sorry, dat bericht van daarnet hierboven, is van mij! Hoopvol dus!
Re: kabelafsluiting door Essent
Ze sluiten je wel degelijk via het kabelkasje af ik heb er namelijk een
voor het huis staan.
Het is mij ook overkomen briefle in de briefenbus dat ik was af gesloten van de kabel omdat ik de rekeningen van jan.feb. niet zou hebben betaald, Ik was met stomheid geslagen ik heb sinds februari
2002 stroom van evolta en ik heb vanaf augustus 2004 gas van rendo
en ik kijk al 7 jaar de nederlandse en andere zenders via de schotel.
Ja lekker bedrijf dat ESSENT.
voor het huis staan.
Het is mij ook overkomen briefle in de briefenbus dat ik was af gesloten van de kabel omdat ik de rekeningen van jan.feb. niet zou hebben betaald, Ik was met stomheid geslagen ik heb sinds februari
2002 stroom van evolta en ik heb vanaf augustus 2004 gas van rendo
en ik kijk al 7 jaar de nederlandse en andere zenders via de schotel.
Ja lekker bedrijf dat ESSENT.
Re: kabelafsluiting door Essent
Da's ook vaak het mooie als je de kabel opzegt. Is het ze vaak teveel moeite om de verbinding fysiek eruit te gooien in de wijkverdeling en kan je nog jaren gratis gebruik maken van de kabelZe sluiten je wel degelijk via het kabelkasje af ik heb er namelijk een
voor het huis staan