LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] let op je jaarafrekening!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
cazmeleon

let op je jaarafrekening!!!!

Ongelezen bericht door cazmeleon »

Nadat ik met mijn buurvrouw onze jaarnota's vergeleken heb, kwamen wij tot onze schrik tot de conclusie dat haar eenheidsprijs van gas en elektra goedkoper is dan de mijne. Mijn ouders ( wonen in hetzelfde dorp) betalen minder voor kabeltv ( ook van essent ) dan wij!! Na getelefoneerd te hebben met essent ( daar moet je wel engelengeduld voor hebben) konden ze mij niet vertellen waar dat aan lag. Ze zeiden: Mevrouw, waar maakt u zich druk om, het gaat maar om 0,004 eurocent. Dit is wel per kuub....we hebben 2500 kuub verbruikt....dus maar 1 euro voor een heel jaar gas! Maar ben ik de enige, of zijn er duizenden waar ze een extra euro aftroffelen?? En dan heb ik het nog niet over de kabel en elektra gehad....hiervoor geld hetzelfde verhaal. Dit is toch niet legaal?????????? Wie kan mij vertellen wat ik hiermee moet?? Ineke

relasssa

Re: let op je jaarafrekening!!!!

Ongelezen bericht door relasssa »

De eenheidsprijs kan verschillen wanneer het verbruik anders is...bij een hoger verbruik kan de eenheidsprijs lager worden, omdat het gedeelte boven een bepaalde waarde, bv. 10.000 kwh, voor een lager tarief wordt afgerekend...geloof ik.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan hier ook gaan om een vast gesteld bedrag voor een aantal jaren.

krissie

Ongelezen bericht door krissie »

het gaat juist om het verbruiksjaar, als die ook maar en dag verschilt kan de eenheidsprijs verschillen zoals het mij is uitgelegd.
de prijzen kunnen in een jaar op een vaste datum veranderen en je betaalt het gemiddelde van die prijs over jou verbruiksjaar.

Gesloten