LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag Essent dit doen? eindafrekening van bijna 4 jaar

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kennethhover

Mag Essent dit doen? eindafrekening van bijna 4 jaar

Ongelezen bericht door kennethhover »

In 2010 hebben we een meterstand aan essent doorgegeven, nu zijn we in de tussentijd nog overgestapt 2x naar nuon... elk jaar kregen we bij de eindafrekening geld terug dus ons maandelijks voorschot stond relatief laag. nu in 2013 waren we weer bij essent en januari dit jaar zijn we noodgedwongen over moeten stappen naar oxxio.

wat krijgen we nu in 1 keer een eindafrekening van 2378 euro waarbij de beginstand van 2010 was ingevuld en dit dus met het huidige meterstand berekent is. op de brief staat dat het ging over d eperiode van mei 2013 tot jan 2014 wat erg kort is.
na een telefoontje met essent zeiden ze dat we maandelijks sinds 2010 dus te weinig betaalt hadden en nu dit moeten betalen voor verrekening alleen wat mijn vraag is mag dit? want een eind afrekening elk jaar is toch de verrekening in het geheel en nu kunnen ze na 3 jaar toch niet met nog 1 eindafrekening komen over die hele periode aangezien we elk jaar al een eindafrekening hebben gehad!?

ben ik nu gek of essent?

Jantje7

Re: Mag Essent dit doen? eindafrekening van bijna 4 jaar

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Nee, natuurlijk kan Essent dit niet maken, zoals u beschrijft. Essent moet als beginstand de eindstand van Nuon gebruiken. Begrijp alleen niet dat u gedwongen moest overstappen.
Als de jaarafrekeningen van Nuon wel oké zijn, staan daar de meterstanden op vermeld.

kennethhover

Ongelezen bericht door kennethhover »

door de invoering van de iban nummers zijn vaak op het eind van jaar 2013 onze betaling terug gestort en wij iedere te laat keken of het verrekend was dus doordat dit een paar keer voorgekomen was wilden ze ons contract ontbinden :(

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kennethhover schreef:In 2010 hebben we een meterstand aan essent doorgegeven, nu zijn we in de tussentijd nog overgestapt 2x naar nuon... elk jaar kregen we bij de eindafrekening geld terug dus ons maandelijks voorschot stond relatief laag. nu in 2013 waren we weer bij essent en januari dit jaar zijn we noodgedwongen over moeten stappen naar oxxio.

wat krijgen we nu in 1 keer een eindafrekening van 2378 euro waarbij de beginstand van 2010 was ingevuld en dit dus met het huidige meterstand berekent is. op de brief staat dat het ging over d eperiode van mei 2013 tot jan 2014 wat erg kort is.
na een telefoontje met essent zeiden ze dat we maandelijks sinds 2010 dus te weinig betaalt hadden en nu dit moeten betalen voor verrekening alleen wat mijn vraag is mag dit? want een eind afrekening elk jaar is toch de verrekening in het geheel en nu kunnen ze na 3 jaar toch niet met nog 1 eindafrekening komen over die hele periode aangezien we elk jaar al een eindafrekening hebben gehad!?

ben ik nu gek of essent?
Als er uit die tijd nog rekening openstaan wel lijkt me?

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Kenneth,

Ik begrijp dat je ontevreden bent over de Eindafrekening vanwege je overstap naar een andere leverancier.

Ik wil graag genoemde Eindafrekening voor je nakijken, met de nadruk op het verbruik dat wij in rekening hebben gebracht. Ik heb hier wel meer gegevens voor nodig. Stuur in een e-mail naar [email protected] je klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van deze klacht. Ik zal dan zo spoedig mogelijk een terugkoppeling geven.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
kennethhover schreef:In 2010 hebben we een meterstand aan essent doorgegeven, nu zijn we in de tussentijd nog overgestapt 2x naar nuon... elk jaar kregen we bij de eindafrekening geld terug dus ons maandelijks voorschot stond relatief laag. nu in 2013 waren we weer bij essent en januari dit jaar zijn we noodgedwongen over moeten stappen naar oxxio.

ben ik nu gek of essent?
Als er uit die tijd nog rekening openstaan wel lijkt me?
Dat klinkt niet erg logisch. Ik kan me niet voorstellen dat Essent heeft gewacht met openstaande facturen sturen tot de klant een keer weer terug kwam bij Essent.

Gesloten