Hallo beste lezers (en schrijvers),
Vandaag heb ik uit nieuwsgierigheid nogmaals mijn jaarafrekening van Main Energie bekeken (dec. 2010) en tot mijn verbazing zie ik dat er over de (te betalen) bedragen 2 x de BTW wordt berekend, klopt dat?
Mijn vraag is al keurig door de Main Energie beantwoordt (zie onderaan), bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Main Energie
Main Energie
Laatst gewijzigd door Anna-Z op 26 jan 2011 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Bob Schurkjens
Re: Main Energie
Over de energiebelasting wordt ook BTW geheven. Wellicht dat daar de verwarring ontstaat?
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sting.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sting.html
Bedankt voor je antwoord, ik ga even lezen. En ik weet idd dat je btw over enegriebelasting moet betalen, maar het staat zo 'raar' op de afrekening :/
Hierbij een kleine overzicht:
Omschrijving Tarief per m³ Verbruik in m³ Bedrag excl. BTW
Gas (periode) 0,31636 278,45 € 88,09
BTW-bedrag Bedrag incl. BTW
€ 16,74 € 104,83
Dat is een regel van de tabel. Vervolgens komen er onder de 'omschrijving' andere zaken zoal andere periodes vastrecht en energiebelasting (tot 5.000 m3). Over dat geheel bedrag (incl.btw, zie de laatste twee koppen van de tabel) wordt alsnog btw berekend:
Totaal
Totaal exlusief BTW € 682,18
Totaal BTW-bedrag Hoog 19% over €682,18 € 129,61
Totaal inclusief BTW € 811,80
Is dat nog steeds wat jij bedoelt met btw over de energiebelasting?
Hierbij een kleine overzicht:
Omschrijving Tarief per m³ Verbruik in m³ Bedrag excl. BTW
Gas (periode) 0,31636 278,45 € 88,09
BTW-bedrag Bedrag incl. BTW
€ 16,74 € 104,83
Dat is een regel van de tabel. Vervolgens komen er onder de 'omschrijving' andere zaken zoal andere periodes vastrecht en energiebelasting (tot 5.000 m3). Over dat geheel bedrag (incl.btw, zie de laatste twee koppen van de tabel) wordt alsnog btw berekend:
Totaal
Totaal exlusief BTW € 682,18
Totaal BTW-bedrag Hoog 19% over €682,18 € 129,61
Totaal inclusief BTW € 811,80
Is dat nog steeds wat jij bedoelt met btw over de energiebelasting?
Laatst gewijzigd door Anna-Z op 26 jan 2011 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
'K zal even antwoorden: Ja !
-
MAINEnergie
Geachte mevrouw Anna,
Hierbij reageren wij op uw vraag of MAINEnergie twee keer btw berekent.
Het is onjuist dat MAINEnergie twee keer btw in rekening brengt. De totaalbedragen die onderaan de factuur vermeld staan komen overeen met de optelsom van de bedragen in de betreffende kolommen.
Indien u nog vragen heeft of bepaalde zaken met betrekking tot uw jaarafrekening niet duidelijk zijn, vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met ons Accountteam via 0900 – BELMAIN (0900 – 235 6246, lokaal tarief) of per e-mail via [email protected].
Met vriendelijke groet,
MAINEnergie
Hierbij reageren wij op uw vraag of MAINEnergie twee keer btw berekent.
Het is onjuist dat MAINEnergie twee keer btw in rekening brengt. De totaalbedragen die onderaan de factuur vermeld staan komen overeen met de optelsom van de bedragen in de betreffende kolommen.
Indien u nog vragen heeft of bepaalde zaken met betrekking tot uw jaarafrekening niet duidelijk zijn, vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met ons Accountteam via 0900 – BELMAIN (0900 – 235 6246, lokaal tarief) of per e-mail via [email protected].
Met vriendelijke groet,
MAINEnergie
Ik denk dat het sowieso geen kwaad kan als je alles twee keer controleert, tegenwoordig wordt men overspoeld met allerlei informaties, alles wordt steeds meer gespecificeerd, met meer details en telkens dikkere bijlagen. Ik denk dat we van natuur graag het gevoel willen hebben dat we het goed doen en daarom willen we overal bij zijn en alles onder controle hebben. Zelf merk ik soms dat ik als ware 'verstrikt' raak in de bureaucratie, maar goed, zo zit de wereld eenmaal in elkaar en ik heb het gevoel dat het juist steeds complexer wordt.. 'jong geleerd, oud gedaan' toch?
Groeten, Anna
Groeten, Anna
Een reactie op een bericht die net verwijderd is (jean-jean):
En nog meer dan dat
Blijven lachen is op dit moment mijn enige uitweg..
En nog meer dan dat
Blijven lachen is op dit moment mijn enige uitweg..