LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meterijking vertrouwen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
danmich

meterijking vertrouwen

Ongelezen bericht door danmich »

Ik heb een huis in de verhuur ,en de huidige bewoonster (die bijna niet thuis is) moest na 8 maanden (ja de wintermaanden erbij) 1600 euro bijbetalen .
Nu ben ik van mei al bezig en van het kastje naar de muur gestuurd nee daar moet u voor bij essent zijn , nee hoor daar gaat enexis over,begin het aardig zat te worden. Ze had dus 3000m3 gas verbruikt terwijl iemand die in een zelfde soort huis woont (heel de dag thuis) nog net geen 1800m3 gas verbruikt( de vorige bewoonster klaagde hier ook over maar betaalde gewoon) . We hebben de ketel na laten kijken ,thermostaat nagekeken en gecontroleerd op een gaslek allemaal in orde, zeggen ze we hebben een strenge winter gehad, hoe kan het dan dat wij terugkrijgen en nog meerdere die ik gesproken heb.
Warm water hebben we van een boiler dus verbruikt ook geen gas .
Nu zouden ze een ijking doen ,wij 190euro vooruit betaald want anders kwamen ze niet (als mijn wasmachine kapot is hoef ik ook niet vooruit te betalen). Na drie weken nadat we het geld overgemaakt hadden eindelijk een afspraak gemaakt (dit was ook gebruikelijk) nemen ze de meter mee terwijl ik afgesproken heb dat ze met twee personen zouden komen en dat dit wel twee uur zou duren. hoe kan ik enexis nu vertrouwen ?
Nu twee weken later nog geen uitslag iedere keer uitstel van betaling aangevraagd bij essent (gelukkig doen die tot nu toe niet moeilijk) . wat moet ik nu nog doen als die meter niet kapot is en hoe heb ik bewijs in handen van enexis of ze de waarheid spreken?Tot nu toe heeft enexis zeker een koude douche verdiend.

troubleshooter

Re: meterijking vertrouwen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Zoals u het uitlegt zal er toch wat fout moeten zitten. Ik persoonlijk denk aan een administratieve fout maar goed, dat is afwachten.

h@rm@n

Re: meterijking vertrouwen

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Toepasselijke naam danmich. Dialect voor nu ik. Kun je het volgen? Een beetje warrig het verhaal. Indien het voorschot correct is geweest en gebaseerd op een normaal elektriciteitsverbruik en de 1800 m3 gas, zou er 1200 m3 gas bijbetaald moeten worden. dan spreken we over 1200 x ± €0,65 = € 780,00 en niet over € 1600,00. Precies zoals troubleshooter schrijft "zoals u het uitlegt zal er toch iets fout moeten zitten" maar dan in het verhaal? En afgelopen winter is niet strenger geweest dan voorgaande, alleen langer geduurd. Als je naar het aantal graaddagen kijkt zullen er niet veel verschillen zitten in de afgelopen 2 jaar. Om nu maar direct met een koude douche aan te komen voor Enexis gaat mij toch echt te ver danmich :shock: .

Gesloten