| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] meters op de radiatoren
meters op de radiatoren
hallo
ik heb ook al dikwijls naar ista gemailt en krijg als antwoord
wij zijn altijd juist
heb nu juist nog eens een straffe mail gedaan naar ista ben eens beniuwd wat ze nu weer gaan zeggen
ik woon in een huurhuis heb 2 radiators aanstaan en moet van de periode van 16/03/2010 tot 9/03/2011 1503,76 euro betalen dat kan dus niet vindt ik
mijn huurbaas heeft dat ook op zijn radiatoren staan maar ik geloof dat ik zijn verwarming ook betaal
ik krijg zijn rekening wel niet te zien hoor
de verwarming met mij gaat op mazout
ik weet niet hoe hij dat uittelt
weet iemand of ik bij ista per maand men verwarming kan betalen
en weet iemand waar ik voor klachten ergens terecht kan behalve bij ista want die hebben toch altijd gelijk
groetjes vanuit limburg
ik heb ook al dikwijls naar ista gemailt en krijg als antwoord
wij zijn altijd juist
heb nu juist nog eens een straffe mail gedaan naar ista ben eens beniuwd wat ze nu weer gaan zeggen
ik woon in een huurhuis heb 2 radiators aanstaan en moet van de periode van 16/03/2010 tot 9/03/2011 1503,76 euro betalen dat kan dus niet vindt ik
mijn huurbaas heeft dat ook op zijn radiatoren staan maar ik geloof dat ik zijn verwarming ook betaal
ik krijg zijn rekening wel niet te zien hoor
ik weet niet hoe hij dat uittelt
weet iemand of ik bij ista per maand men verwarming kan betalen
en weet iemand waar ik voor klachten ergens terecht kan behalve bij ista want die hebben toch altijd gelijk
groetjes vanuit limburg
Re: meters op de radiatoren
Wat staat op de verwarming?mijn huurbaas heeft dat ook op zijn radiatoren staan
Groeten uit Belgisch Limbrug?de verwarming met mij gaat op mazout, groetjes vanuit limburg
langs de radiator hangt een metertje van ista en da is met een kabeltje naar verwarmings ellement daar ingeschroeft
Hoeveel kuub gas hoort er bij die €1500?
ik heb mazout geen gas
huggie schreef:ik heb mazout geen gas
Voor ons domme Ollanders: dat is toch stookolie, niet?
Dat is inderdaad diesel/stook olie 
ja mazout = stookolie 
'k Dacht aan typfout in combi met out (uit).
Huggie, eerste woning? Of eerder stookoliekosten betaald?
Wow, dan moet ik bekennen dat ik géén enkel idee heb hoe dat werkt. Sorry TS, géén hulp van mijn kant - het spijt me 
de stookolie kosten wat ista berekent
wij kan mij zeggen wat dat betkend een mail dat ik van ista heb gehad
het bedrag doen we maal de eenheidsprijs de eenheidsprijs is het bedrag van de verwarmingskosten van het gebouw die we krijgen verhuurder gedeeld door de eenheden van het hele gebouw
dat snap ik dus niet ik woon onder en huis woont boven mij
kan mij iemand dat tegoei uitleggen a u b
mvg huggie
het bedrag doen we maal de eenheidsprijs de eenheidsprijs is het bedrag van de verwarmingskosten van het gebouw die we krijgen verhuurder gedeeld door de eenheden van het hele gebouw
dat snap ik dus niet ik woon onder en huis woont boven mij
kan mij iemand dat tegoei uitleggen a u b
mvg huggie
-
renevandijk0964
Ik heb net de eindafrekening gekregen van mijn verhuurder via ista. Ik ben behoorlijk geschrokken van deze rekening. Ik woon vanaf 1 december 2010 in een flat met blokverwarming. En heb nu de eindafrekening gekregen van maar liefst € 811. Waarvan mijn voorschot van € 498 er bij in is begrepen. Of ik nog een bedrag van € 313 wil betalen. Dit is echt belangrijk. Ik heb zelf de verwarming nauwelijks aan en ga er heel economisch mee om . Het is toch werkelijk belachelijk. Ik moet maar liefst meer dan 75% bijbetalen. Dit kan gewoon niet waar zijn. Ik heb het forum bekeken en het blijkt dat dit onderwerk steeds weer terug komt. Radar HELP. Alleen zal ik er niet uitkomen, maar hier is wel wat aan de hand. Of de meters kloppen niet, of ik betaal gewoon voor de andere bewoners mee. Ik vind dit erg onrechtvaardig!!!
dat is echt waar
ik moet nu uit het huis want de verhuurder komt er in wonen ik ben blij dat ik hier weg ben ik betaal me blauw
en ista kan geen uitleg geven oplichters zijn het
en mijn huisbaas ook
ik moet nu uit het huis want de verhuurder komt er in wonen ik ben blij dat ik hier weg ben ik betaal me blauw
en ista kan geen uitleg geven oplichters zijn het
en mijn huisbaas ook
Onze huisvestiging maatschappij gaat nu ook in zee met ISTA, 9000 gezinnen krijgen eletronische watermeters, ze hebben dit aan de bewoners gemeld zonder ook maar iets van informatie. De maatschappij wist mij te vertellen dat ze altijd de laagste sociale tarieven gebruiken, de bewoners hebben er niet veel vertrouwen in
Tot op heden zat de verwarming is de huurprijs berekent en iedereen betaalde evenveel, nu zullen we nog altijd een maandelijkse provisie betalen en éénmaal per jaar een afrekening krijgen.
Veel mensen denken dat dit eerlijk zal gaan, eerlijke verdeling, persoonlijk denk ik dat iedereen uiteindelijk meer zal betalen. Gezien dit sociale woningen zijn en het over gezinnen gaat met een laag inkomen, zijn we zeer ongerust wat dit zal brengen, sommige zullen hun verwarming nauwelijks durven open draaien
Ik zie hier op dat forum dat er heel wat problemen zijn met ISTA, wij gaan nu vergaderingen leggen en we gaan dit materiaal van hier gebruiken, we gaan dat hier zeker opvolgen
Het is natuurlijk wel zo dat wij hier dus pas binnen een jaar gaan zien wat het resultaat is, we gaan het er zeker niet bij laten en er tegen aan gaan
Alle raad is welkom
Tot op heden zat de verwarming is de huurprijs berekent en iedereen betaalde evenveel, nu zullen we nog altijd een maandelijkse provisie betalen en éénmaal per jaar een afrekening krijgen.
Veel mensen denken dat dit eerlijk zal gaan, eerlijke verdeling, persoonlijk denk ik dat iedereen uiteindelijk meer zal betalen. Gezien dit sociale woningen zijn en het over gezinnen gaat met een laag inkomen, zijn we zeer ongerust wat dit zal brengen, sommige zullen hun verwarming nauwelijks durven open draaien
Ik zie hier op dat forum dat er heel wat problemen zijn met ISTA, wij gaan nu vergaderingen leggen en we gaan dit materiaal van hier gebruiken, we gaan dat hier zeker opvolgen
Het is natuurlijk wel zo dat wij hier dus pas binnen een jaar gaan zien wat het resultaat is, we gaan het er zeker niet bij laten en er tegen aan gaan
Alle raad is welkom
U bedoelt warmte meters ipv watermeters neem ik aan?
Ik zou ze graag hebben ,die metertjes op de (centraal gestookte)verwarming maar er zit nog een nadeel aan; Mensen op bv de elfde verdieping hebben veel meer zon in hun appartement ,die huizen zijn dus al veel warmer, de metertjes zullen daar al eerder gaan tellen terwijl juist die mensen het minst stoken. wij gaan waarschijnlijk naar eigen verwarmingsketels, gaat ons allen een lieve cent kosten (koopwoningen).
Ik zou ze graag hebben ,die metertjes op de (centraal gestookte)verwarming maar er zit nog een nadeel aan; Mensen op bv de elfde verdieping hebben veel meer zon in hun appartement ,die huizen zijn dus al veel warmer, de metertjes zullen daar al eerder gaan tellen terwijl juist die mensen het minst stoken. wij gaan waarschijnlijk naar eigen verwarmingsketels, gaat ons allen een lieve cent kosten (koopwoningen).
ik bedoel ind warmtemeters, 'doprimo 3 radio'
Als ik bovenstaand verkeer lees, is die firma niet helemaal zuiver, jaag ze de mensen het geld uit de zakken, persoonlijk zou ik nog eens goed nadenken voor ik die zou plaatsen.
Als ik bovenstaand verkeer lees, is die firma niet helemaal zuiver, jaag ze de mensen het geld uit de zakken, persoonlijk zou ik nog eens goed nadenken voor ik die zou plaatsen.
Van de week een rekening gehad van ista maar liefst ruim 1069,- euro oververbruik ik woon in een apartament van 55 vierkante meter dubbel glas etc.
betaal al eeen voorschot tesamen met de vve bijdrage.
Je voelt je zo machteloos want dit is gewoon oplichting!!!
Ista zegt dat hun meters kloppen er is geen stok tussen te krijgen heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken ?
En is er bij de wet geen verplichting dat de meters geijkt moeten zijn net zoals bij een benzine pomp?
Want heb het idee dat het gewoon het bekende natte vinger werk is.
VOEL ME ZWAAR OPGELICHT DOOR ISTA!!!!
betaal al eeen voorschot tesamen met de vve bijdrage.
Je voelt je zo machteloos want dit is gewoon oplichting!!!
Ista zegt dat hun meters kloppen er is geen stok tussen te krijgen heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken ?
En is er bij de wet geen verplichting dat de meters geijkt moeten zijn net zoals bij een benzine pomp?
Want heb het idee dat het gewoon het bekende natte vinger werk is.
VOEL ME ZWAAR OPGELICHT DOOR ISTA!!!!
ik ben naar de huurdersbond geweest om inlichtingen te vragen over ISTA, daar zeggen ze dat het niet zozeer ISTA is die in fout is maar de beheerders, geven verkeerde eenheden door, vb: 3000 eenheden worden 5000, maar ik kan dat moeilijk geloven,
hier bij ons zijn ze nog maar geplaatst, dus zal nog een jaar duren voor we weten waar we aan toe zijn
hier bij ons zijn ze nog maar geplaatst, dus zal nog een jaar duren voor we weten waar we aan toe zijn
de berekening is als volgt: alle facturen worden samen gerekend dit bedrag wordt gedeeld door het aantal eenheden en dat is dan de eenheids prijs vervolgens wordt die dan vermenigvuldigd met de de individuele eenheden en dat is dan het persoonlijke aandeel in de variabele kost,