| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] meterstand nieuwe woning
-
corstiaannoels
meterstand nieuwe woning
Sinds 2 weken heb ik een nieuwe woning, een huurwoning.
Ik kreeg van de vorige bezoners de tip mee om mijn gasmeter in de gaten te houden.
Ik heb toen ik vanacht thuiskwam 02:00 van een verjaardag een foto genomen met mijn camera van mijn gasmeter.
Toen ik vanmorgen 10:30 wakker werd heb ik dit zelfde gedaan zonder tussendoor gebruik te maken van enig warmwater of gas.
02:00 stand: 24388 907
10:30 stand 24388 973
Is dit normaal?
Ik vind dit best een hoop.
Wie kan mij hier bij helpen?
mvg
Corstiaan Noels
Ik kreeg van de vorige bezoners de tip mee om mijn gasmeter in de gaten te houden.
Ik heb toen ik vanacht thuiskwam 02:00 van een verjaardag een foto genomen met mijn camera van mijn gasmeter.
Toen ik vanmorgen 10:30 wakker werd heb ik dit zelfde gedaan zonder tussendoor gebruik te maken van enig warmwater of gas.
02:00 stand: 24388 907
10:30 stand 24388 973
Is dit normaal?
Ik vind dit best een hoop.
Wie kan mij hier bij helpen?
mvg
Corstiaan Noels
-
Chanmaster
Re: meterstand nieuwe woning
Dat is ook een hoop. Raadpleeg een installateur en laat deze uw installatie afpersen op lekkage.
CM
CM
Ik neem aan dat de getallen 907 en 973 in het rode vla van de gasmeter staan?
Als dat zo is, is het helemaal niet veel.
Als dat zo is, is het helemaal niet veel.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Is ind dan niet veel als in rode veld staat......denk aan je verwarmingsketel ketel bv.
-
corstiaannoels
staan idd in het rode vlak, maar verwarming stond niet aan en ik heb niks gebruikt van warmwater. Zo snel gaat dat toch niet?
Ook het warme water op temperatuur houden kost gas. en zoveel heb je niet gebruikt, je hebt 0,066 m2 gebruikt.
Als je het gasverbruik wilt meten moet je de standen opschrijven en die in het rode vlak vergeten. dan krijg je een goed beeld van je verbruik.
Als je het gasverbruik wilt meten moet je de standen opschrijven en die in het rode vlak vergeten. dan krijg je een goed beeld van je verbruik.
-
corstiaannoels
Ok alles voor het rode dus... dan valt het wel mee..
Bedankt!
Bedankt!
-
CaptainSlow
Als de verwarmingsketel wat ouder is brandt er misschien een waakvlam.
Combiketels (c.v. en warm water) kunnen een zgn. comfortstand hebben, er wordt dan continu een paar liter water warm gehouden zodat je snel warm water hebt als je de kraan opent.
Die stand is vaak uit te schakelen, dat bespaart gas, maar je zal even moeten testen hoe lang je dan moet wachten voor het warm is.
Bij onze huurwoningen lag de handleiding van de cv altijd in de stookruimte, anders is deze misschien wel op internet te vinden.
Je kan natuurlijk ook de stekker van de cv er een dagje/nachtje uit halen (als de ketel geen waakvlam heeft), je hebt dan alleen even geen warm water.
Is er dan nog verbruik, dan klopt er iets niet en is in eerste instantie de woningbouw het aanspreekpunt, die is de eigenaar van alles wat ná de meter komt.
Combiketels (c.v. en warm water) kunnen een zgn. comfortstand hebben, er wordt dan continu een paar liter water warm gehouden zodat je snel warm water hebt als je de kraan opent.
Die stand is vaak uit te schakelen, dat bespaart gas, maar je zal even moeten testen hoe lang je dan moet wachten voor het warm is.
Bij onze huurwoningen lag de handleiding van de cv altijd in de stookruimte, anders is deze misschien wel op internet te vinden.
Je kan natuurlijk ook de stekker van de cv er een dagje/nachtje uit halen (als de ketel geen waakvlam heeft), je hebt dan alleen even geen warm water.
Is er dan nog verbruik, dan klopt er iets niet en is in eerste instantie de woningbouw het aanspreekpunt, die is de eigenaar van alles wat ná de meter komt.
Alle gaskranen een nachtje dicht zetten en kijken wat het verbruik is. Het rode vlak is het verbruik in dm³. 70 dm³ in één nacht in een kruipruimte....toch laten uitzoeken waar eventueel het lek zit.
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 14 jun 2011 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
CaptainSlow
Als je de gaskraan bij de meter dichtzet sluit je alles na de meter af en zie je niet of er lekt bij de ketel of in de leidingen er naartoe.Fiesiekus schreef:Alle gaskranen een nachtje dicht zetten en kijken wat et verbrui is. Het rode vlak is het verbruik in dm³. 70 dm³ in één nacht in een kruipruimte....toch laten uitzoeken waar eventueel het lek zit.
Ik zou alle kranen open laten en alleen de ketel en eventuele waakvlam uitschakelen.
Klopt, de hoofdkraan open houden.
-
corstiaannoels
Ik heb nu nog een keer sinds de laatse keer dat ik gepost heb de meterstand gecontroleerd.
op 14 juni 04388,907
op 28 juni 04407,078
1 pers huishouden met normaal verbruik.
groet, Corstiaan
op 14 juni 04388,907
op 28 juni 04407,078
1 pers huishouden met normaal verbruik.
groet, Corstiaan
Laat nu het toeval zijn dat ik in deze periode van 14 t/m 28 juni, afgerond op 1 decimale, ook 18,1 m3 gas heb verbruik. De temperaturen hebben toch iets geschommeld in deze periode met gisteren en vandaag tropische temperaturen, maar op zaterdag 25 juni weer “uitzonderlijk” lage temperatuur.
Op die dag heb ik in de namiddag zelfs de houtkachel aangemaakt en deze tot s’avonds gestookt. Had ik dit niet gedaan dan was het verbruik uiteraard hoger geweest.
In de genoemde periode schommelde het dagverbruik tussen de 0,2 m3 Gas en de 3 m3 gas. Ik vind jou verbruik dus niet aan de hoge kant, maar je moet het feitelijk afzetten tegen een aantal zaken zoals de grootte van het huis, de isolatie van het huis, de stand van de thermostaat, de CV ketel (HR/VR), de gezinssamenstelling en natuurlijk de buiten temperatuur.
Op die dag heb ik in de namiddag zelfs de houtkachel aangemaakt en deze tot s’avonds gestookt. Had ik dit niet gedaan dan was het verbruik uiteraard hoger geweest.
In de genoemde periode schommelde het dagverbruik tussen de 0,2 m3 Gas en de 3 m3 gas. Ik vind jou verbruik dus niet aan de hoge kant, maar je moet het feitelijk afzetten tegen een aantal zaken zoals de grootte van het huis, de isolatie van het huis, de stand van de thermostaat, de CV ketel (HR/VR), de gezinssamenstelling en natuurlijk de buiten temperatuur.
-
corstiaannoels
h@rm@n schreef:Laat nu het toeval zijn dat ik in deze periode van 14 t/m 28 juni, afgerond op 1 decimale, ook 18,1 m3 gas heb verbruik. De temperaturen hebben toch iets geschommeld in deze periode met gisteren en vandaag tropische temperaturen, maar op zaterdag 25 juni weer “uitzonderlijk” lage temperatuur.