Geachte,
Ik heb 10 zonnepanelen en en slimme meter, deze staat niet aangemeld om uitgelezen te mogen worden.
Als ik per telefoon de meterstanden doorgeef, krijg ik maanden later te horen dat deze helemaal niet kloppen, de verbruikt is veel te veel en de teruglevering veel te laag.
Om deze probleem niet meer te hoeven hebben, wil ik via de website van de energie leverancier de meterstanden invullen, alleen de meterstanden uit de zoon opgewekte energie kan ik nergens invullen
De energieleverancier is heel erg vaag en ik ben al meer dan een jaar bezig deze probleem op te lossen.
Wie weet hoe het moet???
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten,
Rosa Campanyá
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meterstanden invullen uit zoon opgewekte energie
-
stofzuigertje
Re: Meterstanden invullen uit zoon opgewekte energie
De nieuwe panelen bij mijn buren:
Als ik tijdens zonnig weer de stofzuiger aan zet kan ik hun oude meter door de zuigkracht te regelen zowel voor als achteruit laten draaien dus heen en weer!
Afhankelijk hoeveel je gebruikt word niet het gebruik of geleverde gemeten maar alleen de verschillen!
Daarom zal er een verschil komen in op mijn digitale meter en de Inverter.
De Inverter geeft alle ooit geleverde stroom info, de meterkast alleen het verschil tussen geleverde en gebruikte tijdens zonnige uren.
Verder is niet je Stroom leverancier maar Netbeheerder, die moet weten of en hoeveel panelen er zijn en kan dan in jou wijk of straat bepalen of en hoeveel stroom daar naartoe moet.
Daarom ook bij Netwerk Beheerder altijd aanmelden.
Verder is digitale meter dus 4 standen en heb je die in juiste vakje ingevuld.
De oude meters hadden er maar 2 maar als je gebruik en geleverde en vaak nog ook hoog & laag tarief door elkaar haalde...
Ook de meterstanden kaarten hebben soms een andere volgorde dan de meters zelf...
Meld je dus aan en laat het automatisch doen, makkelijker en minder fouten want bij handmatige invoer is zowel door jou als hun een fout mogelijk die digitaal nihil is, alleen een netwerk storing is die GSM verbinding voor de uitlezing is mogelijk maar dan krijgen ze niets en doen nieuwe poging!
Als ik tijdens zonnig weer de stofzuiger aan zet kan ik hun oude meter door de zuigkracht te regelen zowel voor als achteruit laten draaien dus heen en weer!
Afhankelijk hoeveel je gebruikt word niet het gebruik of geleverde gemeten maar alleen de verschillen!
De Inverter geeft alle ooit geleverde stroom info, de meterkast alleen het verschil tussen geleverde en gebruikte tijdens zonnige uren.
Verder is niet je Stroom leverancier maar Netbeheerder, die moet weten of en hoeveel panelen er zijn en kan dan in jou wijk of straat bepalen of en hoeveel stroom daar naartoe moet.
Daarom ook bij Netwerk Beheerder altijd aanmelden.
Verder is digitale meter dus 4 standen en heb je die in juiste vakje ingevuld.
De oude meters hadden er maar 2 maar als je gebruik en geleverde en vaak nog ook hoog & laag tarief door elkaar haalde...
Ook de meterstanden kaarten hebben soms een andere volgorde dan de meters zelf...
Meld je dus aan en laat het automatisch doen, makkelijker en minder fouten want bij handmatige invoer is zowel door jou als hun een fout mogelijk die digitaal nihil is, alleen een netwerk storing is die GSM verbinding voor de uitlezing is mogelijk maar dan krijgen ze niets en doen nieuwe poging!
Ja, zeg dat wel!!, ik bel heel vaak om de meterstanden te laten corrigeren omdat het nooit klopt.
In de website van mijn energie leverancier (Woonenergie), zijn er 2 vakken te zien waar de meterstanden voor verbruikte energie ingevuld kunnen worden, maar waar staan de andere 2 vakken waar ik de meterstanden kan invullen uit de zoon opgewekte energie??
Die kan ik nergens vinden.
In de website van mijn energie leverancier (Woonenergie), zijn er 2 vakken te zien waar de meterstanden voor verbruikte energie ingevuld kunnen worden, maar waar staan de andere 2 vakken waar ik de meterstanden kan invullen uit de zoon opgewekte energie??
Die kan ik nergens vinden.
Dat is dus een oude meter als er wat in draait, aangezien een digitale meter niet draait. Bij de oude meters kon je inderdaad de meter achteruit laten lopen. Digitale meters registeren beide gebruiken, de opname van het stroomnet en de afgifte aan het stroomnet. Het venijn voor de bezitters van zonnepanelen zit hem er in dat je voor geleverde stroom minder betaalt krijgt dan opgenomen stroom van je leverancier, in tegenstelling tot je oude meter waarbij het gewoon 1 op 1 verrekend werd.stofzuigertje schreef:Als ik tijdens zonnig weer de stofzuiger aan zet kan ik hun oude meter door de zuigkracht te regelen zowel voor als achteruit laten draaien dus heen en weer!
De zonnepanelen zijn meteen na de plaatsing aangemeld bij de netbeheerder en de energie leverancier is daar op de hoogte, maar op hun website kan ik de meterstanden uit de zon opgewekte energie niet invullen omdat er alleen 2 vakken staan voor de verbruikte energie.
Ik weet niet of deze probleem zicht voordoet bij alle energie leveranciers??
Ik weet niet of deze probleem zicht voordoet bij alle energie leveranciers??