LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende reclame Energie Direct (=essent)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Walt

Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)

Ongelezen bericht door Walt »

Energie direct belde ook mij of ik geïnteresseerd was in hun aanbieding. Ik zei nee en vroeg hoe ze aan mijn mobiele nr kwamen. Die hadden ze "uit een bestand" en ik moest klanten service bellen om te vragen exact WELK bestand. Klanten service op 0900-3347328 à 70 cent per minuut (belachelijk) moest 10 minuten wachten en nou krijg ik een mailtje. Hoe komen ze aan mijn nr? Ik ben hier echt wel voorzichtig mee n.l.

Wat een afzetterij. Wanneer gaat Radar hier iets mee doen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het begon als volgt, werd gebeld door iemand van de callcenter met acties van Energie Direct. Ik was op mijn werk, kon niet dieper ingaan op het gesprek en daarom had ik die mevrouw gevraagd of ze me thuis informatie wilde opsturen, zodat ik het op mijn gemak kon doorlezen.

Aantal dagen later ligt er thuis een contract, Gefeliciteerd!!!, Er stond ook nog bij dat je je kon afmelden binnen 5 dagen, dan zou dit contract niet gelden.

Ik GELIJK gebeld, gezegd dat ik niets met hun te maken wilde hebben en gelijk afgemeld wil worden. ik had om informatie gevraagd, niet om een contract. Een meneer vertelde me dat ik was afgemeld. Kreeg keurig erna een email met de afmelding.

Ik dacht dat ik ervan af was, niet dus!
Twee weken erna ongeveer kreeg ik een email met gebruikersnaam en wachtwoord voor de energiedirect website!

Ik heb ze daarna weer gebeld, toen vertelde mij een mevrouw dat het misschien in de mailinglist nog niet verwerkt was, goed oke ik hing weer op. Ze zouden het afhandelen.

In april kreeg ik tot mijn grote schrik een brief van Eneco dat vanaf 1 april electra etc via energie direct zou gaan!

Ik gelijk Eneco gebeld, dat dit niet de bedoeling was. Situatie uitgelegd, mevrouw zei dat het SCHOFTEN waren en dat ik zeker niet de enige was bij wie ze dit hadden gedaan!

Ik weer BOOS energie direct gebeld, ze zagen inderdaad dat ze in de gegevens konden zien dat ik me tijdig had afgemeld! Duizendmaal excuses, maar wat heb ik hieraan.

Die meneer vertelde me dat hij het zou switchen. Energie direct beeindigen en via eneco weer electra etc krijgen.
Hij vertelde me erbij dat wij vanaf 1 april (tot de omzetting) niets hoefden te betalen. Het is immers niet mijn fout.
Hier was ik wel blij mij.

27 april werd er een bedrag van 76 euro van mijn rekening afgeschreven!!!!!!!!!!!!
Ik was zo booos, niet te geloven. Ik weer gebeld, ja klopt dat bedrag had er niet afgehoeven. Ze zouden het weer terugstorten. Ik heb ze verteld dat ik ZELF wel naar de postbank zou gaan en het bedrag terug laten boeken, want wie zegt mij dat energie direct echt dat bedrag terug zou storten.

Het bedrag heb ik van postbank terug gekregen.

10 mei is er weer een bedrag afgeschreven van Energie direct, 17 euro, half april stond erbij.
Weer naar postbank gegaan teruggeboekt en heb gelijk de automatische afschrijving van energie drect laten be eindigen!!

En dit allemaal alleen maar omdat je vriendelijk vraagt of je informatie thuis opgestuurd kan krijgen!!!!!

Ze zijn nu nog steeds bezig met sitchen, een maand later!!

steefsyellows

Ongelezen bericht door steefsyellows »

Hoe komen ze aan je rekeingnummer dan?
Geef jij dat altijd als je om informatie vraagt?

Gast

Waarom ik mijn rekeningnummer gegeven heb?

Nou telefonisch, zei die mevrouw, vind u het goed dat wat u net gezegd heeft (informatie opvragen) op een bandje vastleggen.

Ja zei ik toen!

Toen vroeg ze, herhaal uw naam adres, plaats, en rekeningnummer. Bij rekeningnummer zei ik wat???? Ik wil alleen maar informatie.
Ze zei er zou niks mee gebeuren, en het ging heel vluchtig allemaal.

dit kunnen ze toch niet zo maar doen!!

Ik ga ze zo weer bellen, alleen ik vind de kosten per minuut wel erg hoog en je mag vast weer een half uur wachten!

Gast

Die hadden ze "uit een bestand" en ik moest klanten service bellen om te vragen exact WELK bestand. Klanten service op 0900-3347328 à 70 cent per minuut
waarom zou je uberhaupt dat nummer bellen om te kijken waar je nummer vandaan komt? Als jij verder nooit van dit soort verkooptelefoontjes hebt ontvangen en er zit er nu 1 tussen, laat toch gaan joh. Is mij ook paar keer overkomen, daarbij nog als er hackers zijn die pc's openbreken van bedrijven zijn ook al je gegevens openbaar dus kan best zijn dat ze zo aan je nummer gekomen zijn.

Byke

Ongelezen bericht door Byke »

Tjah, ook ik ben het slachtoffer geworden van de telefonische opdringerigheid van EnergieDirect. En maar hameren op het voordeel wat er te halen is; wel ruim 70 euro per jaar!!! Maar dat je op dit moment groene stroom hebt, en zij alleen grijze stroom leveren vertellen ze je er voor het gemak maar niet bij!

Nou moet me iemand maar eens vertellen van wie EnergieDirect nu een dochter is, want ik heb alle maatschappijen hierboven wel een keer langs zien komen als moedermaatschappij van EnergieDirect...

Byke

Ongelezen bericht door Byke »

Oh ja, nog iets, als je op de site van energie:direct kijkt, geven ze een mooi overzicht van de tarieven. Als je ook gas afneemt, dan is het tarief per kWh lager dan wanneer je alleen stroom van ze afneemt. Wil je echter een welkomstCADEAU (!!), dan is het tarief per kWh veel hoger.

Denken ze nu echt dat we gek zijn en ons eigen welkomstCADEAU gaan betalen??

En dan van die lokkers roepen: als je je nu aanmeld (telefonisch dus), krijg je een cruise naar Engeland, een dinercheque of een dagje verwennen in een beautycentre... Als ik daar behoefte aan heb, regel ik die dingen zo wel, dat hoeft geen enkele energieleverancier voor mij te doen hoor!

topery

Ongelezen bericht door topery »

krijg vandaag een mooie folder in de bus, ik ben geen contractklant, maar mag dat wel worden want de tarieven gaan fors omhoog.... joepie, maar dan moet ik wel meteen zowel stroom als gas bij essent afnemen, met een contract.....ik heet geen geriit en ben niet gek.
Mijn gas loopt via een ander en daar heb ik nix over te klagen!!
En met het huidige ge.....ver over Essent, mogen ze blij zijn dat ik er nog zit :evil:

Gesloten