LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleidende reclame Energie Direct (=essent)
misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Energiedirect houdt er wel erg vreemde verkooppraktijken op na.
Ik werd deze week gebeld met de boodschap dat ik 11% korting krijg op mijn rekening.
Dus vraag ik "Op mijn totale rekening (dus inclusief netbeheer en belastingen?". Antwoord: "Nou, eh, dat weet ik niet"
Blijkt dus dat je 11% krijgt op levering van Elektriciteit en 0,27% op Gas. Op mijn totale energienota is dat een besparing van net iets meer dan 3,8%!!!! Dat is wel wat anders dan de beloofde 11%. Dat is alleen op levering van energie. Het is naar mijn mening nogal misleidend om net te doen of ik 11% korting krijg op mijn rekening.
Ter vergelijking: je krijgt 10% korting opauto. Oh ja, maar dan wel op de nettoprijs zonder BTW en BPM. Dat zou toch ook niemand tolereren?
En dat door een dochter van Essent. Schande!!!
Ik werd deze week gebeld met de boodschap dat ik 11% korting krijg op mijn rekening.
Dus vraag ik "Op mijn totale rekening (dus inclusief netbeheer en belastingen?". Antwoord: "Nou, eh, dat weet ik niet"
Blijkt dus dat je 11% krijgt op levering van Elektriciteit en 0,27% op Gas. Op mijn totale energienota is dat een besparing van net iets meer dan 3,8%!!!! Dat is wel wat anders dan de beloofde 11%. Dat is alleen op levering van energie. Het is naar mijn mening nogal misleidend om net te doen of ik 11% korting krijg op mijn rekening.
Ter vergelijking: je krijgt 10% korting opauto. Oh ja, maar dan wel op de nettoprijs zonder BTW en BPM. Dat zou toch ook niemand tolereren?
En dat door een dochter van Essent. Schande!!!
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ik ben ook deze wwek gebeld net na ik mijn evolta heb opgezegd, dus dat vond ik al raar. Als ik 2 jaar lid bij hen zou worden zou ik een dvd speler krijgen. Nee hoor nuon i smisschien niet nummer 1 maar met hun heb ik het minst problemen mee gehad en ga dan nu ook weer volledig terug naar nuon.
meld dit eens bij de reclame code commissie.
Veel bedrijven maken zich hier schuldig. Mensen denken dat ze goedkoper uit zijn,maar dan blijken er allelei toevoegingen te worden toegevoegd.
Een bedrijf mag toch ook geen reclame maken dat het zonder BTW is tenzij het er nadrukelijk bijstaat,anders niet.
Veel bedrijven maken zich hier schuldig. Mensen denken dat ze goedkoper uit zijn,maar dan blijken er allelei toevoegingen te worden toegevoegd.
Een bedrijf mag toch ook geen reclame maken dat het zonder BTW is tenzij het er nadrukelijk bijstaat,anders niet.
na een zeer verleidelijk telefoontje van; 20% bespraren enz enz. dachten wij dat dit ons goed zou helpen, wonen net samen, kindje dus al genoeg onkosten! Maar dit heeft ons alleen maar problemen opgeleverd, hoge telefoonrekeningen omdat ik er constant achteraan moest bellen omdat maanden niets klopte van de gegevens, veel hogere rekeningen dan eerder bij nuon, enz enz enz. Zodra ons contract is afgelopen zijn wij razendsnel terug bij de nuon, wij zijn nog nooit zou onbeschroft behandeld! Wij zitten meer in de problemen alleen door een overstap!
IK HEB OP 8/3 EEN E-MAIL GEZONDEN AAN ENECO DAT IK HET NIET EENS WAS MET DE JAARAFREKENING 2005.OP 18/3 HEB IK CONTACT GEHAD MET DE TEL.HELPDESK ( NA SLECHTS 1 MINUUT WACHTEN) MET DE VRAAG OP MIJN E-MAIL WAS AANGEKOMEN EN OPNIEUW HET PROBLEEM
OPGEGEVEN.ALS ANTWOORD KREEG IK :
]
WIJ ZIJN CA. 3 MAANDEN ACHTER MET HET BEHANDELEN VAN DE E-MAIL POST.IK KRIJG ELKE DAG NA WERKTIJD 90 E-MAIL BERICHTEN TER BEHANDELING DIE DAG NOG.IK WEET DAT HET ENORM WORDT GEPROPAGANDEERD ECHTER ER IS GEEN PERSONEEL VOOR.
]
DE AFWIKKELING VAN DOORGAVENS VAN BIJV:ENERCEN LOOPT EVENEENS CA. 3-4 MAANDEN ACHTER.dIT IS VOOR MIJ VAN BELANG DAAR IK BELAST WORDT VOOR BOILERHUUR TOT 26.01.05 TERWIJL IK DEZE REEDS OP 30 NOVEMBER 2004 HEB INGELEVERD( INFO INLEVERSTATION SOEST ""BONNETJE GOED BEWAREN VOOR PROBLEMEN )
DE IN DE UITZENDING VAN GISTEREN VERMELDEN AFWIKKELING VOOR 1 JULI KAN DUS NU AL NOOIT MEER GEHAALD WORDEN.
OPGEGEVEN.ALS ANTWOORD KREEG IK :
]
WIJ ZIJN CA. 3 MAANDEN ACHTER MET HET BEHANDELEN VAN DE E-MAIL POST.IK KRIJG ELKE DAG NA WERKTIJD 90 E-MAIL BERICHTEN TER BEHANDELING DIE DAG NOG.IK WEET DAT HET ENORM WORDT GEPROPAGANDEERD ECHTER ER IS GEEN PERSONEEL VOOR.
]
DE AFWIKKELING VAN DOORGAVENS VAN BIJV:ENERCEN LOOPT EVENEENS CA. 3-4 MAANDEN ACHTER.dIT IS VOOR MIJ VAN BELANG DAAR IK BELAST WORDT VOOR BOILERHUUR TOT 26.01.05 TERWIJL IK DEZE REEDS OP 30 NOVEMBER 2004 HEB INGELEVERD( INFO INLEVERSTATION SOEST ""BONNETJE GOED BEWAREN VOOR PROBLEMEN )
DE IN DE UITZENDING VAN GISTEREN VERMELDEN AFWIKKELING VOOR 1 JULI KAN DUS NU AL NOOIT MEER GEHAALD WORDEN.
Het is niet de bedoeling om alleen maar hoofdletters te gebruiken.
TROS Radar Internetredactie
TROS Radar Internetredactie
euhm..... je hebt het wèl over 2 verschillende bedrijven hoor .... het bedrijf waar jij het over hebt is gèèn dochterbedrijf van Essent...
Door dit soort vervuil berichten, kunnen echte klachten niet goed in behandeling genomen worden....
Door dit soort vervuil berichten, kunnen echte klachten niet goed in behandeling genomen worden....
ik ben net gebeld door energiedirect,maar ik wil dat helemaal niet,ik heb wel mijn gegevens en giro gegeven(omdat hij zei dat hij samen met eneco werkt en hij wist mijn naam en adres en telefoonnummer,hoe komen ze daar nou aan) maar toen hij vroeg om alles nog een keer te herhalen en ik moest het ook nog een keer herhalen heb ik opgehangen.kunnen ze mij nu een contract aan smeren?ze zouden het eerst opsturen en dan moest ik bellen of ik het wou, wat moet ik nu doen? ze hebben toch geen handtekening?
Oh, oh, oh, Sjaan, hoe heb je dat nou kunnen doen?
Je moet NOOIT een bank of giro nummer aan iets of iemand door de telefoon geven, al helemaal als je niet weet wie ze zijn.
Ik hoop voor jou, dat je nu nergens aan vast zit, maar ik vrees van wel!
Je moet NOOIT een bank of giro nummer aan iets of iemand door de telefoon geven, al helemaal als je niet weet wie ze zijn.
Ik hoop voor jou, dat je nu nergens aan vast zit, maar ik vrees van wel!
maar ik heb nog geen toestemming gegeven moet ik doen als ik de papieren heb zei hij.en hoe kunnen ze nu iets doen zonder handtekening.
Als ze je al bellen dan zijn het wel erg sneue figuren toch?
weet je ik geef toch nergens toestemming voor dat kunnen ze toch niet zomaar doen met een telefoongesprek.ik ben benieuwd wat eneco zegt want dat is de eerste die ik bel maandag en desnoods ga ik naar een advocaat
energie direct
ik ben ook net gebeld door dit vreselijke bedrijf,
wie gaat ze stoppen, ze belazeren de boel en gaan gewoon door,
ze misbruiken de naam van Nuon en de consumentenbond en proberen je
ze liegen over de kortingen en dwingen je middels een bandje een contract af te nemen,
welke organisatie pakt dit aan??
bartjan
ik ben ook net gebeld door dit vreselijke bedrijf,
wie gaat ze stoppen, ze belazeren de boel en gaan gewoon door,
ze misbruiken de naam van Nuon en de consumentenbond en proberen je
ze liegen over de kortingen en dwingen je middels een bandje een contract af te nemen,
welke organisatie pakt dit aan??
bartjan
Ik hang dus ook net Energie direct op aan de telefoon. Die man probeert je echt iets aan te smeren zoals die zgn. overeenkomst. Ze praten vaag over de kosten die je gaat besparen maar ze proberen je te pushen om een vrijblijvende overeenkomst aan te vragen maar inderdaad een bandopname loopt dan en willen ze je bankrekening nummer. Ik heb gevraagd of ik kon terugbellen maar dat kon niet. Ik ben op deze site terecht gekomen en helemaal genezen. Het erge van allemaal is dat ik binnen 10 minuten weer werd teruggebeld door dit keer een dame van Energie Direct of ik interesse had. Ik snap niet hoe ze zomaar aan een mobiel nummer kunnen komen en blijven bellen. Ik blijf lekker zitten waar ik zit en geen Energie Direct voor mij....er zal vast een adder(tje)onder het gras zitten.
Ik heb ze dus ook net aan de telefoon gehad en heb ze erg aggressief moeten afwinpelen omdat ze gewoon maar door bleef praten over wat voor voordelen eraan zouden zitten. En ook al zeg je 3x dat je er geen interesse in hebt, ze blijven maar douwen met die voordelen. Ik vond de telefoniste hoogst irritant en vooral bijdehand. Ik ben 25, dus ik kan wel wat hebben qua taalgebruik en manieren, maar ik vond dat dit niet de manier is om een klant binnen te halen.
Ze vond het ook erg raar dat ik vroeg naar een site waar de informatie op staat. "Waarom heeft u dat nodig? Ik kan dat u toch ook vertellen?" En ja deze site is net zo vaag als het telefoongesprek. Staan alleen maar lokkertjes op om je gegevens achter te laten.
Dus mensen stink er nou niet in! Dit is klinklare onzin!
En inderdaad, kan hier niet wat aan gedaan worden? Héb je een mobiel, wordt je daar ook nog op lastig gevallen
Ze vond het ook erg raar dat ik vroeg naar een site waar de informatie op staat. "Waarom heeft u dat nodig? Ik kan dat u toch ook vertellen?" En ja deze site is net zo vaag als het telefoongesprek. Staan alleen maar lokkertjes op om je gegevens achter te laten.
Dus mensen stink er nou niet in! Dit is klinklare onzin!
En inderdaad, kan hier niet wat aan gedaan worden? Héb je een mobiel, wordt je daar ook nog op lastig gevallen
Hallo allemaal,
Vorige week werd ook ik gebeld door Energiedirect. Alsof ze het konden ruiken, ik had net de dag ervoor problemen gehad met mijn leverancier Nutsmaas omdat ze mij 83 euro teveel hadden geincasseerd.
Dus ik had er wel oor naar. Achteraf bleek dat het hele telefoongesprek op een band was opgenomen. Ik heb ook duidelijk gezegd op die band dat het mogelijk was om van gedachten te veranderen binnen 5 dagen en daarop was het antwoord van hun JA.
Nu zijn we 7 dagen verder en ik heb niets ontvangen met de post. Ik gisteren gebeld naar hun. Ze zouden me terugbellen. Is dus niet gebeurd! Vandaag een mail gestuurd. Ook nog geen reactie.
Nu begin ik mij toch wel zorgen te maken. Zit ik nu aan hun vast terwijl ik niets met de post heb ontvangen en ze geen handtekening van me hebben? En eerlijk gezegd weet ik niet meer of ik mijn bankrekeningnummer heb doorgegeven
Naar boven
Vorige week werd ook ik gebeld door Energiedirect. Alsof ze het konden ruiken, ik had net de dag ervoor problemen gehad met mijn leverancier Nutsmaas omdat ze mij 83 euro teveel hadden geincasseerd.
Dus ik had er wel oor naar. Achteraf bleek dat het hele telefoongesprek op een band was opgenomen. Ik heb ook duidelijk gezegd op die band dat het mogelijk was om van gedachten te veranderen binnen 5 dagen en daarop was het antwoord van hun JA.
Nu zijn we 7 dagen verder en ik heb niets ontvangen met de post. Ik gisteren gebeld naar hun. Ze zouden me terugbellen. Is dus niet gebeurd! Vandaag een mail gestuurd. Ook nog geen reactie.
Nu begin ik mij toch wel zorgen te maken. Zit ik nu aan hun vast terwijl ik niets met de post heb ontvangen en ze geen handtekening van me hebben? En eerlijk gezegd weet ik niet meer of ik mijn bankrekeningnummer heb doorgegeven
Naar boven
Tja, ik zit met hetzelde probleem. Vorige week ben ik gebeld door Energie direct. En vond het ook al apart dat ze mijn mobiele nummer wisten. Ik vind het behoorlijk stom dat ik ook mijn rekening nummer heb doorgegeven. Ik heb wel papieren thuis gestuurd gekregen. Maar ik ga morgen ochtend meteen bellen om me af te melden. Dat kon binnen 7 dagen. Ik hoop dat ik nergens aan vast zit. Hopelijk. Ik vertrouw die lui toch niet echt meer, nu ik overal op het internet klachten over deze leverancier heb gelezen.
Ben ik weer. Heb vanmorgen meteen om 9.00 gebeld, om me af te melden. Nou, wat een vreselijke mensen werken daar. Ik vroeg dus om me af te melden. Ik moest een totale verantwoording afleggen waarom. En dan wordt je ook nog afgekat. Ik heb wel een kwartier met dat stomme mens aan de telefoon gezeten. Maar op het laast heeft ze toch wel mijn gegevens geannuleerd en ik heb ook een bevestigins email gekregen waar het instaat. Nou, ik ben ook voorgoed genezen van die telefoontjes. Ik blijf gewoon lekker bij NUON. Mensen, trap er niet in. Je zit er anders mooi aan vast en komt er moeilijk vanaf.
Met dank aan de regering die verantwoordelijk is voor het vrijgeven van de energiemarkt...
Gelukkig heb ik een geheim telefoonnummer.
Gelukkig heb ik een geheim telefoonnummer.
ik ben er ook in getrapt dat stomme telefoontje dat was in november 2004. ik zou over gaan met inderdaad die maandelijkse korting op me rekening. Nu zijn we half april en nog is het niet goed geregeld eerst was ik bij essent weg nu zit ik weer bij essent met ingang van 1 april ik word er dood ziek van. vanaf 1 april zit ik te wachten op een antwoord van energiedirect nog steeds niks heb nu maar een mail gestuurt dat ik maar terug ga naar essent en hoop dan ook maar dat het kan.
wat moet ik anders
groeten jolanda
wat moet ik anders
groeten jolanda