LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ik ben vorig jaar ook benaderd door Energie Direct, door hun enthousiasme en gedrevenheid heeft die telefoniste mij weten te overtuigen. Inderdaad, niet alles is in één keer goed gegaan. Maar tot de dag van vandaag ben ik een tevreden klant bij Energie Direct. Ik ben er dan ook van overtuigd dat veel van de onderstaande reactie te overdreven zijn, hou dus gewoon eens op met zeuren. We leven niet in een perfecte wereld, maar dat continue geklaag draagt niets positiefs bij, besteed je tijd eens aan iets anders, iets positiefs.
Groeten, Chris Kuijpers
Groeten, Chris Kuijpers
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Dan ben jij èèn van die wienigen waar het WEL goed is gegaan.
Wat zal jij een gelukkig mens zijn. Nooit iets te klagen. Ziet alles van de positieve kant, zelfs al zouden ze je dreigen met afsluiting of dat ze je rekening leeg plunderen. Komt allemaal weer goed toch?
Gelukkig dat er toch nog gelukkige mensen hier op het forum zitten.
Wat zal jij een gelukkig mens zijn. Nooit iets te klagen. Ziet alles van de positieve kant, zelfs al zouden ze je dreigen met afsluiting of dat ze je rekening leeg plunderen. Komt allemaal weer goed toch?
Gelukkig dat er toch nog gelukkige mensen hier op het forum zitten.
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
hallo
heeft er iemand ervaring met het product homesafety van essent. ze vertellen hier thuis dat als er geen gehoor wordt gegeven op de waarschuwingsadressen de politie wordt ingeschakeld. krijgen we het contract thuis gestuurt en blijkt dit niet waar te zijn. kan iemand me hier iets meer over vertellen, kan ik daar iets aan doen het is tenslotte misleidende reclame maar wel hun woord tegen het mijne. kan ik hier dan nog onderuit. want zo heeft die homesafety geen nut natuurlijk.
ben ik dan veel te goed van vertrouwen en stink overal in. zo word je wel het vertrouwen in de mensheid kwijt. (het is namelijk niet de eerste keer dat me dit overkomt) alvast heel hartelijk bedankt.
met vriendelijke groet jacquelene
heeft er iemand ervaring met het product homesafety van essent. ze vertellen hier thuis dat als er geen gehoor wordt gegeven op de waarschuwingsadressen de politie wordt ingeschakeld. krijgen we het contract thuis gestuurt en blijkt dit niet waar te zijn. kan iemand me hier iets meer over vertellen, kan ik daar iets aan doen het is tenslotte misleidende reclame maar wel hun woord tegen het mijne. kan ik hier dan nog onderuit. want zo heeft die homesafety geen nut natuurlijk.
ben ik dan veel te goed van vertrouwen en stink overal in. zo word je wel het vertrouwen in de mensheid kwijt. (het is namelijk niet de eerste keer dat me dit overkomt) alvast heel hartelijk bedankt.
met vriendelijke groet jacquelene
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ik heb ook net zo een door een grammafoonnaald ingeente mans persoon aan de mobile telefoon gehad. Leek sinterklaas wel.
Ik heb hem naar hun site gevraagd en zelf doorgdramd dat ik daar eerst eens op mijn gemak naar zou kijken. Vond hij niet leuk.
Belt over een week wel eens terug.
De vraag over hoe hij aan mijn tel. nr. kwam omzeilde hij.
Dit zou verboden moeten worden. Ook zou hij mij wel even een contract sturen. Dit heb ik zeer assertief afgewilpelt.
Wie kan dit stoppen???
Ik heb hem naar hun site gevraagd en zelf doorgdramd dat ik daar eerst eens op mijn gemak naar zou kijken. Vond hij niet leuk.
Belt over een week wel eens terug.
De vraag over hoe hij aan mijn tel. nr. kwam omzeilde hij.
Dit zou verboden moeten worden. Ook zou hij mij wel even een contract sturen. Dit heb ik zeer assertief afgewilpelt.
Wie kan dit stoppen???
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Over Energie:Direct kan ik meepraten, hier zijn we helaas ingetrapt toen we in februari telefonisch benaderd werden.
De rekening zou automatisch geïncasseerd worden, dit lukte niet.
Toen ik in maart online zag dat energierekening opliep (er was nog geen betaling was voldaan) en berekende dat het uiteindelijke te moeten betalen bedrag hoger is dan bij mijn vorige leverancier, heb ik een e-mail gestuurd. -Tot op heden geen antwoord-
Begin april begon ik me af te vragen of het dan jaarlijks geïncasseerd wordt, omdat ik maar geen bericht kreeg. Weer een e-mail gestuurd. -Tot op heden geen antwoord-
Midden april ligt er een brief van een incassobureau bij de post, deze was ingeschakeld door EnergieDirect. Lekker is dat: geen antwoord op je vragen over de betaling geven, geen enkele tussentijdse herinnering/aanmaning versturen, maar wel de moeite nemen om een incassobureau in te schakelen!
We hebben bezwaar ingediend tegen de te betalen buitengerechtelijke kosten, deze hadden vermeden kunnen worden door het simpelweg toesturen van een herinnering... Nu nog afwachten op antwoord en het liefst stap ik vandaag nog terug naar mijn vorige leverancier!
De rekening zou automatisch geïncasseerd worden, dit lukte niet.
Toen ik in maart online zag dat energierekening opliep (er was nog geen betaling was voldaan) en berekende dat het uiteindelijke te moeten betalen bedrag hoger is dan bij mijn vorige leverancier, heb ik een e-mail gestuurd. -Tot op heden geen antwoord-
Begin april begon ik me af te vragen of het dan jaarlijks geïncasseerd wordt, omdat ik maar geen bericht kreeg. Weer een e-mail gestuurd. -Tot op heden geen antwoord-
Midden april ligt er een brief van een incassobureau bij de post, deze was ingeschakeld door EnergieDirect. Lekker is dat: geen antwoord op je vragen over de betaling geven, geen enkele tussentijdse herinnering/aanmaning versturen, maar wel de moeite nemen om een incassobureau in te schakelen!
We hebben bezwaar ingediend tegen de te betalen buitengerechtelijke kosten, deze hadden vermeden kunnen worden door het simpelweg toesturen van een herinnering... Nu nog afwachten op antwoord en het liefst stap ik vandaag nog terug naar mijn vorige leverancier!
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
bedrijven moeten toch wettelijk vermelden als een dochter bedrijf zijn ? dat was toendertijd met meeus/aegon toch ook het geval ?
energiedirect rapt er geen woord over dat ze een dochter zijn van essent, welke stappen kun je dan nemen als je geen zaken wenst te doen met essent? dus ook niet via dochter leveranciers.
is verzwijgen van zoiets een geldige reden tot het stopzetten van het contract ?
energiedirect rapt er geen woord over dat ze een dochter zijn van essent, welke stappen kun je dan nemen als je geen zaken wenst te doen met essent? dus ook niet via dochter leveranciers.
is verzwijgen van zoiets een geldige reden tot het stopzetten van het contract ?
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Dit bericht is voor alle bovengenoemde zeurpieten,zeiksnorren
en bovenal klepmutsen. Altijd zeuren over essent ga leven!! doe wat met je leven.Klagen klagen essent is top. Ik kan goed mijn brood verdienen met beveiligingssystemen verkopen dikke provisie.Geen kopzorgen en als een rekeningetje te hoog is betaal ik hem gewoon
Zoek een baan ga werk zoeken,stop met je hand ophouden dat doen er al genoeg.doe iets met deze informatie bye bye losers
en bovenal klepmutsen. Altijd zeuren over essent ga leven!! doe wat met je leven.Klagen klagen essent is top. Ik kan goed mijn brood verdienen met beveiligingssystemen verkopen dikke provisie.Geen kopzorgen en als een rekeningetje te hoog is betaal ik hem gewoon
Zoek een baan ga werk zoeken,stop met je hand ophouden dat doen er al genoeg.doe iets met deze informatie bye bye losers
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Hallo, zeikers zeurpieten klepmutsen en slappe ouwehoeren.Zeuren over een paar euro'tjes per maand meer betalen.tjonge jonge zoek een baan. Ga werken je raad het al ik werk bij essent.ik betaal gewoon mijn rekeningen. probeer het ook eens zonder altijd maar te klagen!ik kom graag jullie miezerige huisjes beveiligen oh kunnen jullie dat wel betalen. dahag
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
dat zal essent leuk vinden dat hun personeel zo"n taal gebruikt.
hopelijk doe je dat niet tegen de klanten
pluisje
hopelijk doe je dat niet tegen de klanten
pluisje
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
ook ik werd begin dit jaar gebeld door Energiedirect. het 11% verhaal dat niet klopt werd mij al gauw duidelijk, maar al met al bleken ze toch goedkoper dan de NUON. Ik heb alleen afgelopen december mer NUON een contract gesloten dat ik nog een jaar van hun af zou nemen. Was geen probleem zeiden ze van Energiedirect. Ik kon gewoon het contract met hun afsluiten per december 2005.
Kreeg ik vandaag een bankrekening waarop stond dat ze €7.303,33 van mij hadden afgeschreven als voorschotafrekening mei 2005...zucht...zal morgen eerst de RABO bellen en ikdenk helaas daarna voor €0.70 p/m energiedirect...
Kreeg ik vandaag een bankrekening waarop stond dat ze €7.303,33 van mij hadden afgeschreven als voorschotafrekening mei 2005...zucht...zal morgen eerst de RABO bellen en ikdenk helaas daarna voor €0.70 p/m energiedirect...
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ik werd net op mijn mobiel gebeld door energiedirect.
Meteen gevraagd hoe ze aan mijn nummer kwamen, aangezien ik een geheim nummer heb en alleen mijn familie dit nummer heeft.
Kreeg een heel vaag antwoord over een informatiebureau waar zij die nummers van kregen. En volgens haar zou ik dan mijn 06nummer ergens achter gelaten hebben.
Als er iets is wat ik niet doe is mijn 06nummer achterlaten.
Maar goed.
Begon ze te vertellen over hun samenwerking met de nuon en dat je 11% korting bij hun kan krijgen op je rekening, terwijl je in principe gewoon klant blijft bij de nuon. erg vaag allemaal.
Na een aantal keer gezegd te hebben dat ik hier geen tijd voor had (ik zit immers op me werk) en dat ik dat niet wou begon ze te zeuren over dat ik er nog maar even over na moest denken en dan zou ze me van de week wel weer terug bellen. Ik heb haar gezegd dat dat niet hoefde want ik wil het toch niet. Maar volgens mij kwam dat nog niet duidelijk over. Ben bang dat ze van de week weer terugbelt.
Dan zal ik nogmaals duidelijk maken dat ik niks van hun wil.
Meteen gevraagd hoe ze aan mijn nummer kwamen, aangezien ik een geheim nummer heb en alleen mijn familie dit nummer heeft.
Kreeg een heel vaag antwoord over een informatiebureau waar zij die nummers van kregen. En volgens haar zou ik dan mijn 06nummer ergens achter gelaten hebben.
Als er iets is wat ik niet doe is mijn 06nummer achterlaten.
Maar goed.
Begon ze te vertellen over hun samenwerking met de nuon en dat je 11% korting bij hun kan krijgen op je rekening, terwijl je in principe gewoon klant blijft bij de nuon. erg vaag allemaal.
Na een aantal keer gezegd te hebben dat ik hier geen tijd voor had (ik zit immers op me werk) en dat ik dat niet wou begon ze te zeuren over dat ik er nog maar even over na moest denken en dan zou ze me van de week wel weer terug bellen. Ik heb haar gezegd dat dat niet hoefde want ik wil het toch niet. Maar volgens mij kwam dat nog niet duidelijk over. Ben bang dat ze van de week weer terugbelt.
Dan zal ik nogmaals duidelijk maken dat ik niks van hun wil.
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ik werd (Let op!!) op 1 maart door energie direct gebeld (mobiel) Met het volledige verhaal van 11% korting! Ik had wel oren naar een vrijblijvend contract. Als het niet zou bevallen kon je binnen 7 werkdagen (uitsluitend)telefonisch contact opnemen om je af te melden. Dit heb ik dus gedaan en hierbij dacht ik het boek energie direct afgesloten te hebben. Niet dus Op 13 maart ontving ik een bericht over de voortgang van mijn registratie!? Meteen gereageerd met de melding dat ik mezelf netjes en op tijd had afgemeld.. Op 20 maart ontving ik het volgende bericht: Wegens een technisch probleem heeft energie:direct uw aanmelding alsnog verwerkt. U heeft echter destijds tijdig opgegeven uw aanmelding te willen annuleren. Wij hebben dan ook per direct een terugswitch verzoek ingediend bij uw netbeheerder. Zodra dit bericht volledig verwerkt is, zullen wij uw gegevens alsnog uit onze administratie verwijderen.
Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak.
Dacht ik... ondertussen gebeurde er dus niks en kreeg ik brieven van Nuon dat ik tot hun spijt was overgestapt naar een andere leverancier. Wel blijft Nuon het vastrecht en onderhoud van het netwerk in rekening brengen. (Wat neerkomt op meer kosten dan stroom en gas via Nuon)
Vervelend dacht ik, dus heb ik weer een bericht aan energie direct gestuurd, met het volgende antwoord ontvangen op 27 maart:
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
Wij hebben reeds een terugswitch verzoek ingediend bij uw netbeheerder. Deze switchverzoeken worden verstuurd via een ander systeem. Hierdoor kunnen de afmelding en het terugswitchverzoek elkaar gekruist hebben. Wij zullen er echter voor zorgdragen dat u weer zo spoedig mogelijk elektra en gas van uw vorige leverancier zal ontvangen. Tot die tijd ontvangt u de diensten van energie:direct. Hiervoor brengen wij u uiteraard geen kosten voor in rekening.
Onze excuses voor de ontstane vertraging.
Goed bericht dacht ik nog...
ondertussen is er reeds 2x een voorschot van mijn rekening afgeschreven en heeft Nuon 1x netbeheerkosten in rekening gebracht.
Op het moment begin ik redelijk en te worden.
Hoe dit gaat aflopen??? Echt een vervelende zaak.
Onze welgemeende excuses voor het ervaren ongemak.
Dacht ik... ondertussen gebeurde er dus niks en kreeg ik brieven van Nuon dat ik tot hun spijt was overgestapt naar een andere leverancier. Wel blijft Nuon het vastrecht en onderhoud van het netwerk in rekening brengen. (Wat neerkomt op meer kosten dan stroom en gas via Nuon)
Vervelend dacht ik, dus heb ik weer een bericht aan energie direct gestuurd, met het volgende antwoord ontvangen op 27 maart:
In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:
Wij hebben reeds een terugswitch verzoek ingediend bij uw netbeheerder. Deze switchverzoeken worden verstuurd via een ander systeem. Hierdoor kunnen de afmelding en het terugswitchverzoek elkaar gekruist hebben. Wij zullen er echter voor zorgdragen dat u weer zo spoedig mogelijk elektra en gas van uw vorige leverancier zal ontvangen. Tot die tijd ontvangt u de diensten van energie:direct. Hiervoor brengen wij u uiteraard geen kosten voor in rekening.
Onze excuses voor de ontstane vertraging.
Goed bericht dacht ik nog...
ondertussen is er reeds 2x een voorschot van mijn rekening afgeschreven en heeft Nuon 1x netbeheerkosten in rekening gebracht.
Op het moment begin ik redelijk en te worden.
Hoe dit gaat aflopen??? Echt een vervelende zaak.
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
geheime mobiele nr´s zijn er niet voor personen zoals jij en ik.Ik werd net op mijn mobiel gebeld door energiedirect.
Meteen gevraagd hoe ze aan mijn nummer kwamen, aangezien ik een geheim nummer heb en alleen mijn familie dit nummer heeft.
er zijn er wel een paar maar die kan een normaal mens niet betalen dat loopt in de 1000en uero´s per nr.
dat je je nr niet door hebt gegeven behalve aan je familie dat kan, maar dat wil niet zeggen dat jij een geheim nr hebt (mobiel)
thuis nr kan wel maar kost je ook geld
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Met geheim nummer bedoel ik dat hij nergens vermeld staat zoals in de telefoongids en dergelijke.
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Mijn vrouw is ook gebeld door energie direct. Die vertelde dat zij voor Eneco de levering gingen doen. En dat er dus niets zou veranderen. Herhaaldelijk heeft mijn vrouw gevraagd: "Wilt u mij iets verkopen?" waarop keer op keer ontkennend is geantwoord. Op een gegeven moment meldde de callcenter-dame dat ze vanaf dat moment het gesprek op ging nemen voor de administratie. En is op slinkse wijze een soort van overstap ontfutseld, in de trant van: "Dus u gaat akkoord met de levering van 11% goedkopere energie?"
Inmiddels de brief thuisgehad, en daarin staat dat ja tot 7 dagen na dagtekening een nummer kan bellen met een speciale code om e.e.a. weer ongedaan te maken. Korting of niet, dit doen we maandag absoluut!
Inmiddels de brief thuisgehad, en daarin staat dat ja tot 7 dagen na dagtekening een nummer kan bellen met een speciale code om e.e.a. weer ongedaan te maken. Korting of niet, dit doen we maandag absoluut!
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Vandaag ben ook IK gebeld. Inderdaad erg opdringerig. Ik heb na lang volhouden toch iets op papier gekregen. Gelukkig heb ik niks toegezegd en ook geen rekeningnummer gegeven. Ze bellen nog een keer terug, maar ik trap er niet in dankzij dit forum! Bedankt allemaal
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Ja hoor, ik kan me ook scharen onder de "dommerikjes". Een poos geleden werd ik met het hele verhaal van Energie-Direct gebeld door een ontzettend vriendelijke mevrouw. Ja, ik zou informatie gestuurd krijgen. Wat bleek? Het was direct een overeenkomst... Gelukkig heb ik me in de tussentijd wat verder verdiept en kan iedereen die van Energie-Direct af wil een tip geven: bellen alleen is niet voldoende. In de brief staat letterlijk dat telefonisch kenbaar kan maken dat je ervan af wilt. Dit is echter niet genoeg. Achterop staat nl. dat je het schriftelijk moet doen. Doe dit dus, niet per e-mail maar stuur binnen 7 dagen een aangetekende brief. Dit heb ik gedaan en daardoor ben ik er (bijna) vanaf... Uiteraard stuurden ze nog een overeenkomst... zucht... Ik heb direct weer gebeld en alles zou in orde komen... Bel dus niet alleen maar schrijf ook aangetekend!
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
even aan iedereen die op deze walgelijke manier gebeld worden. als je gebeld wordt hoef je maar een ding te doen. meteen volmondig nee zeggen en gelijk ophangen. onbeschoft of niet , zij doen dat ook als het hun niet zint. de gesprekken worden namelijk vanaf het begin opgenomen, en mondeling is bindend dus hebben ze je handtekening niet nodig. en hoe ze aan de nummers komen : die worden door de telefoniebedrijven aan hun verkocht. er bestaat een telefoonnummer die je kan bellen als je niet meer door een callcenter gebeld wil worden . mijn vriendin werkt daar. zodra ik dat nummer heb zal ik het hier plaatsen.
Re: misleidende reclame Energie Direct (=essent)
Houden ze nooit op? Ik ben deze week meerdere keren gebeld door deze schoften. Ik heb de eerste keer al gezegd dat ik het niet wil, dat ik niet meer woon waar hun zeggen en dat ik niet wil dat ze me ooit nog bellen. Belde ze net weer met hetzelfde verhaal... stalking dat is het. Ik heb ze nooit mijn nummer gegeven of iets met energie willen wijzigen wat is dit voor een onzin??? Vanaf het begin opgenomen moeten ze dat niet zeggen dan? Hoe kom ik hier vanaf??? Ze zouden hier op tv eens aandacht aan moeten schenken zodat ze met deze praktijken stoppen WIE LAAT ENERGIE DIRECT STOPPEN MET STALKEN????