Zie onderstaand schrijven voor uitleg, een en ander heeft betrekking op de zeer slinkse werkwijze van bovengenoemd bedrijf.
"Vanmorgen (16/5) werd ik (op mijn werk) gebeld door "Westbespaarcoach" met de vraag of ik 2 minuten tijd had. Ik was aan het werk maar kon wel 2 minuten vrij maken. Het gesprek had betrekking op mijn energieleverancier Eneco, volgens de medewerkster van eerder genoemd bedrijf kon ik enkele honderden euro's besparen door van energieleverancier te wisselen.
Er werd mij een voorstel gedaan bij "ENGIE Nederland" juist omdat ik niet veel tijd had zou het voorstel per mail naar mijn huisadres worden gestuurd zodat ik een en ander thuis rustig kon doornemen en bespreken.
Het zou hier gaan om een "aanbieding" waarvoor ik 14 dagen bedenktijd zou hebben.
Met geen woord werd gesproken over het feit dat het hier al zou gaan om een officieel contract welke direct al zou ingaan!
Nadat ik mijn Emailadres had doorgegeven vroeg de medewerkster of ik nog wel even op bijgevoegde link wilde drukken, dit om te bevestigen dat de mail was aangekomen.
Ik heb daarop geantwoord dat ik dat vanavond thuis wel even zou doen, de medewerkster van genoemd bedrijf echter was er op gebrand dat ik direct de mail zou bevestigen, dit kon ik " immers ook gewoon doen met mijn mobiele telefoon" !
Om een lang verhaal kort te maken.......ik ben er gewoon ingetuind! ik heb die link aangeklikt en zag tot mijn spijt enkele minuten later in mijn mail dat ik de aan mij toegestuurde offerte al geaccordeerd had. Nog geen 2 minuten later kreeg ik een volgende mail waaruit bleek dat "mijn contractaanvraag" al was doorgestuurd naar ENGIE Nederland!.
Nu koste mij dit al meer dan die beloofde 2 minuten! , ik was aan het werk maar wilde dit toch eerst opgelost hebben.
Via een bijgevoegd telefoonnummer zou ik een en ander direct kunnen annuleren......maar daar kreeg ik direct een bandje aan de lijn.
Ik heb daaropvolgend direct telefonisch contact opgenomen met Eneco, daar was bovenstaand verhaal en werkwijze ruimschoots bekend en zij adviseerden mij om direct het contract te annuleren. Op Internet zijn talloze klachten te vinden met betrekking tot de werkwijze van dit bedrijf.........naar mijn mening is dat niet voor niets!.
Later op de middag heb ik toch nog een medewerker van Westbespaarcoach aan de telefoon gekregen.
Het gesprek heb ik ondanks het feit dat ik absoluut niet gecharmeerd ben van de asociale werkwijze van dit bedrijf kort gehouden, ik wilde slechts het contract ongedaan maken!
Ik heb wel een mail ontvangen waaruit blijkt dat het contract geannuleerd was......maar ik blijf dit wel volgen.
Dit verslag wordt overigens ook geplaatst op de diverse andere forums.....zodat niet nog meer mensen intrappen in de slinkse manier van zaken doen van dit bedrijf!"
Vriendelijke groet,
Jan
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding Westbespaarcoach
Misleiding Westbespaarcoach
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jan 2019 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam medewerker uit bericht gehaald
Reden: naam medewerker uit bericht gehaald
-
NeoDutchio
Re: Misleiding Westbespaarcoach
Bedankt voor de zoveelste waarschuwing. Helaas helpt waarschuwen niets aangezien mensen het pas zien als het te laat is. Net als voor u, fora staan er al vol mee.