LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik bij de Eneco smeken om te mogen betalen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wura

Moet ik bij de Eneco smeken om te mogen betalen?

Ongelezen bericht door wura »

Vanaf november vorig jaar betaal ik al geen rekeningen meer. Dit heeft niet te maken met onwil. Ik kwam ergens in januari erachter dat ik geen jaaroverzicht 2006 kreeg. Op dat moment constateerde ik (normaliter wordt het bedrag automatisch van mijn rekening afgeschreven) dat ik al een paar maanden geen rekeningen meer krijg van de Eneco. Ik belde dus op en er werd mij verteld dat er een computerstoring was. In Maart merkte ik dat ik nog steeds niet betaalde. Dus belde ik wederom op. Er werd mij toen verteld dat ze blij waren dat ik dit constateerde en ze zouden er direct werk van maken. Nu is het inmiddels april en nog steeds hoef ik geen rekeningen te betalen. Nu werd er mij verteld dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt. Ze behandelen mijn zaak nu als een klacht.

Het is toch raar dat je bij de Eneco moet smeken om de rekening te mogen betalen. Blijkbaar hebben ze geen behoefte aan mijn euro's.

Groet,

J.

jimmie

Re: Moet ik bij de Eneco smeken om te mogen betalen?

Ongelezen bericht door jimmie »

Uiteindelijk zul je blij zijn dat je het zelf ontdekt hebt en aangegeven. Eneco was er namelijk ooit zelf een keer achtergekomen, maar waarschijnlijk later dan nu. En dan was de rekening alleen maar hoger geweest.

Nu zal de rekening ook al hoog zijn, maar ik hoop dat je het geld op zij hebt gezet.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

@ Wura:

Weet je zeker dat je niet rond januari tegen je zin, of zonder je eigen medeweten, door een ander energiebedrijf bent "ingelijfd"? Met name OXXIO en de NEM zijn hier erg gewiekst in. Als ik jou was zou ik van Eneco zwart op wit willen hebben dat je nog steeds klant van hen bent, en dat er geen switch heeft plaatsgevonden naar een andere leverancier. Of kijk anders na op de Enecowebsite, of je contract nog loopt en geldig is (eerst aanmelden met je klantnummer). Je zou niet de eerste zijn die pas na maanden er achter komt dat je 'zomaar' van energiebedrijf bent gewisseld!

wura

Ongelezen bericht door wura »

Bedankt voor je reactie. Volgens Eneco neem ik nog steeds stroom van ze af. Dit probleem is al vanaf november vorig jaar. Zij hebben mij nog niet verteld dat ik bij een ander zit. Ik krijg binnen enkele dagen een formele brief waarin mijn klacht is opgenomen. Dus ik neem aan dat ik nog steeds bij hun sta geregistreerd. Trouwens als ik bij een ander zou zijn dan zou ik toch nu wel een rekening zien en anders zou ik van de Eneco een jaaropgave 2005 krijgen. Beiden heb ik nog niet gezien.

Groetjes,

J

Gesloten