Met de eindafrekening ging eigenlijk altijd alles goed (kreeg altijd geld terug), totdat ISTA de eindafrekening ging verzorgen.
Ik woon in een appartementencomplex en heb blokverwarming.
Ik heb mijn appartement 2 jaar geleden in de verkoop gezet en mijn huis heeft een jaar leegestaan. Nou volgens ISTA niet want ik mocht over 2010 euro 500 bijbetalen. Na heel veel discussie en gezeur met de Vve en Ista (die alleen maar naar elkaar wezen), besloten om toch maar de rekening te voldoen.
Nu kreeg ik op 16 mei 2012 de eindafrekening over 2011.
Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg........of ik even euro 2971, 42 wilde bijbetalen.
Daar kan ik toch het hele appartementencomplex een jaar lang van verwarming mee voorzien!
Meteen weer gebeld met de Vve en ISTA die net zoals de vorige keer naar elkaar wezen. Maar gelukkig voor mij waren er dit maal meer bewoners met klachten over de eindafrekening, niet alle bewoners want het blijkt (dit heeft een medewerkster van de Vve mij vertelt) dat hoewel het blokverwarming is, een gedeelte van de bewoners ontzettend veel heeft teruggekregen en een gedeelte flink heeft bij moeten betalen.
Naar aanleiding van deze klachten heeft zowel Ista als de Vve een afgevaardigde gestuurd, (lekker onafhankelijk maar niet heus) om te kijken of alles in orde was met de meters en de CV. Deze meters kan ISTA namelijk op afstand uitlezen (wie zegt mij dat dit allemaal klopt)?
U raadt het al......alles was natuurlijk prima in orde Oh ja, de CV was niet goed geisoleerd waardoor er veel warmte kwijtgaat. DIT WAS VOORDAT ISTA KWAM OOK AL HET GEVAL en toen kreeg ik nog geld terug!!!!!!!!!!
Ik kan u vertellen dat ik altijd op tijd mijn rekeningen betaal en nog nooit een klacht heb ingediend bij geen enkele instantie maar dit gaat mij echt te ver.
Ik heb even wat research gedaan over ISTA en daar werd ik niet vrolijk van. Veelal dezelfde klachten als het gaat om blokverwarming.
Als je mij vorig jaar had gevraagd of het bij mij ooit zover zou komen dat ik een rekekening niet zou betalen zou het antwoordt nee zijn maar ik ben hier helemaal klaar mee.
Ik ben me nu al aan het afvragen hoe hoog mijn rekening volgend jaar zal zijn dan ga ik er nu alvast voor sparen.
Nee, in deze hou ik mijn poot stijf en ik bgetaal geen cent.
Als dit niet snel opgelost wordt dan is waarschijnlijk de Kantonrechter de laatste stap, maar die zal ik nemen!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Natte vingerwerk ISTA
Re: Natte vingerwerk ISTA
En ook de kantonrechter zal zeggen dat je moet betalen. Weet niet hoe het met de meter zit, heb geen ervaring met deze vorm van verwarming, maar is er geen mogelijkheid dat deze meter door een echt onafhankelijk persoon nagekeken danwel geijkt wordt?
De VvE bent u en de andere bewoners zelf, als u daar een bedrijf voor inschakeld, bent u de opdrachtgever van dit bedrijf, die mensen werken voor uw geld, dus deze zijn, zoals u in uw verhaal al aangeeft ook zeker niet partijdig richting ista, als ze al ergens partijdig in zijn, is het richting u.
De VvE bent u en de andere bewoners zelf, als u daar een bedrijf voor inschakeld, bent u de opdrachtgever van dit bedrijf, die mensen werken voor uw geld, dus deze zijn, zoals u in uw verhaal al aangeeft ook zeker niet partijdig richting ista, als ze al ergens partijdig in zijn, is het richting u.
-
Alphavista
Dit bedrijf doet aan oplichtingspraktijken. Ik moet opeens 20 euro per maand meer betalen, terwijl ik precies hetzelfde heb gebruikt. De apparatuur en afrekeningen lijken expres onduidelijk te zijn gemaakt, waardoor je het moeilijk kunt controleren. Als de meteropnemer komt moet je je handtekening plaatsen, zodat je later geen poot hebt om op te staan. Hier moet wat aan gedaan worden!
In de volgende uitzending van Kanniewaarzijn wordt er aandacht besteed aan dit bedrijf.
In de volgende uitzending van Kanniewaarzijn wordt er aandacht besteed aan dit bedrijf.
Ista Nederland heeft mij met een individueel gerichte berekening in 2010 benadeeld. Dit terwijl een leidinggevende aangaf dat Ista Nederland geen individuele situaties betreft de stookkosten van blokverwarming kan berekenen.
Na bezwaar van mij werd de berekening recht gezet, geen excuses niks vanuit Ista, wel een boze leidinggevende van Ista. Verschil in de kosten: honderden euro's. Ista Nederland komt ermee weg.
Tevens is het zo dat in ons appartementencomplex de Ista rekeningen van bewoners fors uiteenlopen (honderden euro's per) Ik las tevens op Internet zeer veel klachten over Ista Nederland bv en eveneens over de zogenaamde ''stille meters'' van Ista die wij ook in ons complex hebben zitten. http://www.woonbond.nl/nieuws/2569 (er zijn al veel meer klachten over deze Ista meters online geplaatst en opgepakt door de woonbond)
Ik heb de verhuurder Lefier gevraagd om een transparante eindafrekening maar dat wordt geweigerd, van Ista krijg ik deze ook niet. Ik vertrouw de situatie niet en heb medewerkers van Ista erop gewezen dat ze bij onjuist handelen van leidinggevenden een melding bij het ACM kunnen maken.
Vervolgens meldt Ista dit bij de politie? (geen aangifte maar een melding zo mailde een teamleider mevrouw P.S van Ista mij) Wonen we in de DDR? Vind u dit normaal Ista Nederland?
En: indien Ista Nederland niks te verbergen heeft, waarom zouden ze zich druk maken om het aanzetten, door mij, van medewerkers van Ista om onjuistheden te melden bij de ACM?
Ook kreeg ik ineens bezoeken op mijn LinkedIn van dappere medewerkers van Ista Nederland, voelen ze natigheid en willen ze weten met wie ze te maken hebben?
Ista komt over als een ''eng'' bedrijf.
Nu begrijp ik ook alle online klachten over Ista Nederland.
Ista Nederland ik verwacht excuses.
Na bezwaar van mij werd de berekening recht gezet, geen excuses niks vanuit Ista, wel een boze leidinggevende van Ista. Verschil in de kosten: honderden euro's. Ista Nederland komt ermee weg.
Tevens is het zo dat in ons appartementencomplex de Ista rekeningen van bewoners fors uiteenlopen (honderden euro's per) Ik las tevens op Internet zeer veel klachten over Ista Nederland bv en eveneens over de zogenaamde ''stille meters'' van Ista die wij ook in ons complex hebben zitten. http://www.woonbond.nl/nieuws/2569 (er zijn al veel meer klachten over deze Ista meters online geplaatst en opgepakt door de woonbond)
Ik heb de verhuurder Lefier gevraagd om een transparante eindafrekening maar dat wordt geweigerd, van Ista krijg ik deze ook niet. Ik vertrouw de situatie niet en heb medewerkers van Ista erop gewezen dat ze bij onjuist handelen van leidinggevenden een melding bij het ACM kunnen maken.
Vervolgens meldt Ista dit bij de politie? (geen aangifte maar een melding zo mailde een teamleider mevrouw P.S van Ista mij) Wonen we in de DDR? Vind u dit normaal Ista Nederland?
En: indien Ista Nederland niks te verbergen heeft, waarom zouden ze zich druk maken om het aanzetten, door mij, van medewerkers van Ista om onjuistheden te melden bij de ACM?
Ook kreeg ik ineens bezoeken op mijn LinkedIn van dappere medewerkers van Ista Nederland, voelen ze natigheid en willen ze weten met wie ze te maken hebben?
Ista komt over als een ''eng'' bedrijf.
Nu begrijp ik ook alle online klachten over Ista Nederland.
Ista Nederland ik verwacht excuses.