LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederland in de top met zijn energie prijzen.
Re: Nederland in de top met zijn energie prijzen.
Ben ik effe blij de hele familie en veel kennissen bij een andere leverancier dan Nuon ondergebracht te hebben.
Puh, alleen de arrogantie al, welke telkens spreekt!
Banzai.
Puh, alleen de arrogantie al, welke telkens spreekt!
Banzai.
dit geld voor elke leverancier
gas water en licht zijn geen eerste levensbehoefte voor bovenstaande redenen
en dus kan er worden afgesloten
gas water en licht zijn geen eerste levensbehoefte voor bovenstaande redenen
en dus kan er worden afgesloten
Er wordt dus niet afgesloten indien iemand met de huidige leverancier ruzie heeft en snel overstapt naar een andere leverancier.
@CCC-agent: Is het echt nodig telkens semi-bijdehante opmerkingen n.a.v. mijn berichten te plaatsen?
Het voegt namelijk niets toe aan de discussie.
Wij weten inmiddels wel dat Nuon, Essent e.d. niet klantvriendelijk zijn.
Banzai.
@CCC-agent: Is het echt nodig telkens semi-bijdehante opmerkingen n.a.v. mijn berichten te plaatsen?
Het voegt namelijk niets toe aan de discussie.
Wij weten inmiddels wel dat Nuon, Essent e.d. niet klantvriendelijk zijn.
Banzai.
welnu, de reden dat ik reageer is op de inhoud (zoals beloofd)
je zegt dat als iemand ruzie heeft met zijn leverancier je gewoon kunt overstappen.
dit is niet correct, de netbeheerder kan je afsluiten
en in de praktijk gebeurd dit dan ook
dit heeft niets te maken met klant-onvriendelijkheid.
het heeft te maken met wanbetaling en de sanctie die daar op staat
je zegt dat als iemand ruzie heeft met zijn leverancier je gewoon kunt overstappen.
dit is niet correct, de netbeheerder kan je afsluiten
en in de praktijk gebeurd dit dan ook
dit heeft niets te maken met klant-onvriendelijkheid.
het heeft te maken met wanbetaling en de sanctie die daar op staat
Dan raad ik je aan het forum nog eens goed te lezen.
Waarom moet je telkens zo eigenwijs zijn?
Hoort dat ook bij je funktie?
Ik denk er inmiddels hard over Nuon eens te mailen, over jouw gedragingen, presentatie en valse voorlichting, half aan half uit naam van het bedrijf.
Banzai.
Waarom moet je telkens zo eigenwijs zijn?
Hoort dat ook bij je funktie?
Ik denk er inmiddels hard over Nuon eens te mailen, over jouw gedragingen, presentatie en valse voorlichting, half aan half uit naam van het bedrijf.
Banzai.
Dank. dank, CCC-agent,
Blij dat ik dat nu weet,..morgen/vandaag ga ik zeker gasflessen, accu's en ..hoeveel pakken water kopen..??
Dank, dank, dank!
Nu kan me dus niets meer gebeuren!
Heb niemand meer nodig...?? Heb alles zelf onder controle..!
Kan de hele energielevering via de reguliere weg me toch gestolen worden... of eh...?
Groetjes zonnetje.
Blij dat ik dat nu weet,..morgen/vandaag ga ik zeker gasflessen, accu's en ..hoeveel pakken water kopen..??
Dank, dank, dank!
Nu kan me dus niets meer gebeuren!
Heb niemand meer nodig...?? Heb alles zelf onder controle..!
Kan de hele energielevering via de reguliere weg me toch gestolen worden... of eh...?
Groetjes zonnetje.
Laatst gewijzigd door zonnetje2 op 21 feb 2006 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ok, ik laat me niet in deze discussie meezuigen
ik heb aangegeven dat er afsluiting dreigt als u de netbeheerder niet betaald
als u er voor kiest het advies van bonzai te volgen, dat is aan u
in elk gaval zijn de producten die u geleverd worden door de energiebedrijven niet aangemerkt als eerst levensbehoefte
daarmee heb ik mijn zegje gezegt
succes
ik heb aangegeven dat er afsluiting dreigt als u de netbeheerder niet betaald
als u er voor kiest het advies van bonzai te volgen, dat is aan u
in elk gaval zijn de producten die u geleverd worden door de energiebedrijven niet aangemerkt als eerst levensbehoefte
daarmee heb ik mijn zegje gezegt
succes
Je kan er geen genoeg van krijgen he?
Gefeliciteerd, de klacht over jou aan Nuon gaat nu zeer zeker de deur uit, omdat je weer valse informatie geeft!
Zullen we eens zien wie het laatste woord heeft.
Banzai.
Gefeliciteerd, de klacht over jou aan Nuon gaat nu zeer zeker de deur uit, omdat je weer valse informatie geeft!
Zullen we eens zien wie het laatste woord heeft.
Banzai.
ok moet je zeker doen
(aangezien ik hier anoniem ben sta ik te schudden in mijn schoenen)
maar om even op het onderwerp terug te komen
wat u zegt is in theory mogelijk
als u alleen de netbeheerderskosten betaald kunt u van leverancier naar leverancier overstappen en zo niet worden afgesloten.....
alleen praten deze bedrijven wel met elkaar en kunnen we dus gewoon zien wie waar een einde leveringsbrief heeft ontvangen
daardoor zullen steed meer leveranciers u niet accepteren
en uiteindelijk houd het dan echt op
wat mij opvalt is dat deze discussie niet gaat over een consumenten probleem maar gaat over de manieren om zonder te betalen niet te worden afgesloten
het bewust niet betalen van een geleverd product is in mijn ogen diefstal en daar zitten gevolgen aan
(aangezien ik hier anoniem ben sta ik te schudden in mijn schoenen)
maar om even op het onderwerp terug te komen
wat u zegt is in theory mogelijk
als u alleen de netbeheerderskosten betaald kunt u van leverancier naar leverancier overstappen en zo niet worden afgesloten.....
alleen praten deze bedrijven wel met elkaar en kunnen we dus gewoon zien wie waar een einde leveringsbrief heeft ontvangen
daardoor zullen steed meer leveranciers u niet accepteren
en uiteindelijk houd het dan echt op
wat mij opvalt is dat deze discussie niet gaat over een consumenten probleem maar gaat over de manieren om zonder te betalen niet te worden afgesloten
het bewust niet betalen van een geleverd product is in mijn ogen diefstal en daar zitten gevolgen aan
@CCC-agent:
Je haalt steeds zaken door elkaar, doordat je te pas en te onpas in de verdediging schiet!
Wie zegt dat ik wanbetaling goedkeur?
Echter, ik bespreek slechts de mogelijkheden je te kunnen wapenen tegen de terreur van energiebedrijven.
De (be)dreiging telkens de mensen in de kou of het donker te zetten is een z.g.n. recht welke de maatschappijen maar naar zich toegetrokken hebben.
Door de geliberaliseerde markt is de situatie anders geworden.
Energiebedrijven dienen zich - evenals ieder ander - netjes de wegen te gaan bewandelen welke een schuleiser dient te gaan.
Power to the people dus.
Da's precies alles waar ik voor sta.
Dus eigenlijk zou iedereen - uit voorzorg - sowieso bij een andere leverancier dan de regioleverancier moeten neerstrijken.
Want ruzie met een energieboer heb je mum van tijd.
Of je van goede wil (eigen ervaring) bent of niet.
Het maakt vaak niets uit.
Banzai.
Je haalt steeds zaken door elkaar, doordat je te pas en te onpas in de verdediging schiet!
Wie zegt dat ik wanbetaling goedkeur?
Echter, ik bespreek slechts de mogelijkheden je te kunnen wapenen tegen de terreur van energiebedrijven.
De (be)dreiging telkens de mensen in de kou of het donker te zetten is een z.g.n. recht welke de maatschappijen maar naar zich toegetrokken hebben.
Door de geliberaliseerde markt is de situatie anders geworden.
Energiebedrijven dienen zich - evenals ieder ander - netjes de wegen te gaan bewandelen welke een schuleiser dient te gaan.
Power to the people dus.
Da's precies alles waar ik voor sta.
Dus eigenlijk zou iedereen - uit voorzorg - sowieso bij een andere leverancier dan de regioleverancier moeten neerstrijken.
Want ruzie met een energieboer heb je mum van tijd.
Of je van goede wil (eigen ervaring) bent of niet.
Het maakt vaak niets uit.
Banzai.
wat is het verschil tussen nuon die een afsluiting doet van haar producten en een KPN die dat doet, of een UPC?
en wat is daar mis mee?
er is niet betaald, dus word er afgesloten
waar is dat tereur?
en hoe is dat bedreiging
als de klant kiest voor het niet betalen van de nota dan kiest deze toch ook voor het uiteindelijke resultaat
en wat is daar mis mee?
waar is dat tereur?
en hoe is dat bedreiging
als de klant kiest voor het niet betalen van de nota dan kiest deze toch ook voor het uiteindelijke resultaat
ccc-agent ben jij wel zo anoniem hier
Heb jij niet in een topic van jou die je nu verwijderd hebt eerder geschreven dat jij voor nuon op de afdeling incasso werkt?
Met hoeveel werken ze op de afdeling incasso?
Ook nooit op jou werk gesproken over wat voor goeds jij doet op het Internet voor tros/radar en nuon.
Als de directie alles leest over jou en wat jij in naam van nuon schrijft dan denk ik dat jij volgende week de bedrijfsauto`s mag wassen, denk je niet.
Heb jij niet in een topic van jou die je nu verwijderd hebt eerder geschreven dat jij voor nuon op de afdeling incasso werkt?
Met hoeveel werken ze op de afdeling incasso?
Ook nooit op jou werk gesproken over wat voor goeds jij doet op het Internet voor tros/radar en nuon.
Als de directie alles leest over jou en wat jij in naam van nuon schrijft dan denk ik dat jij volgende week de bedrijfsauto`s mag wassen, denk je niet.
precies the reden dat ik anoniem blijf
maar, ik heb nog nooit een topic of post verwijderd tenzij onmiddelijk voor een aanpassing.
maar van waar die interesse in mij?
het onderwerp is iets totaal anders en ik geloof dat ik hier ook mijn mening mag geven (ookal werk ik bij nuon)
wat vind jij, wat is het verschil tussen een afsluiting door nuon en een door KPN
en wat maakt het asosiaal om een wanbetaler de levering te ontzeggen?
maar, ik heb nog nooit een topic of post verwijderd tenzij onmiddelijk voor een aanpassing.
maar van waar die interesse in mij?
het onderwerp is iets totaal anders en ik geloof dat ik hier ook mijn mening mag geven (ookal werk ik bij nuon)
wat vind jij, wat is het verschil tussen een afsluiting door nuon en een door KPN
en wat maakt het asosiaal om een wanbetaler de levering te ontzeggen?
zegt: aanval op de persoon jou niets.
die heb ik niet weggehaald
ik denk dat trosradar dat heeft gedaan na mijn mail naar hun
ik denk dat trosradar dat heeft gedaan na mijn mail naar hun
Waar komen die hoge energieprijzen toch vandaan?
Nuon heeft over 2005 een winst van 416 miljoen euro geboekt.
Nuon heeft ongeveer één derde marktaandeel op de Nederlandse energiemarkt, volgens eigen zeggen rond de 2 miljoen klanten, particulier en zakelijk.
416 miljoen euro : 2 miljoen klanten = 208 euro per klant winst.
In december ruziede Zalm nog met Verhagen over 35 euro energiecompensatie. Eénmalig. Was de electriciteitsmarkt een NUTS-voorziening geweest, dan probeerde men de kosten voor de klant zo laag mogelijk te houden, niet om zoveel mogelijk winst te maken. Dat had 208 euro per klant, per jaar kunnen schelen. Brinkhorst wil nu verder privatiseren, met alle gevolgen vandien.
Nu ziet men waar al dat geprivatiseer en geliberaliseer toe leid, hogere prijzen, maar minister Brinkhorst had ons toch verteld dat alles goedkoper zou worden?
Nuon heeft over 2005 een winst van 416 miljoen euro geboekt.
Nuon heeft ongeveer één derde marktaandeel op de Nederlandse energiemarkt, volgens eigen zeggen rond de 2 miljoen klanten, particulier en zakelijk.
416 miljoen euro : 2 miljoen klanten = 208 euro per klant winst.
In december ruziede Zalm nog met Verhagen over 35 euro energiecompensatie. Eénmalig. Was de electriciteitsmarkt een NUTS-voorziening geweest, dan probeerde men de kosten voor de klant zo laag mogelijk te houden, niet om zoveel mogelijk winst te maken. Dat had 208 euro per klant, per jaar kunnen schelen. Brinkhorst wil nu verder privatiseren, met alle gevolgen vandien.
Nu ziet men waar al dat geprivatiseer en geliberaliseer toe leid, hogere prijzen, maar minister Brinkhorst had ons toch verteld dat alles goedkoper zou worden?
-
Beste CCC-agent ik zal U vertellen wat het uitmaakt wanneer men door KPN, UPC of Essent afgeloten wordt alsmede waar het verschil in zit.CCC-agent
Geplaatst op 21 Feb 2006 19:28 door CCC-agent
--------------------------------------------------------------------------------
wat is het verschil tussen nuon die een afsluiting doet van haar producten en een KPN die dat doet, of een UPC?
en wat is daar mis mee?
waar is dat tereur?
en hoe is dat bedreiging
Naar boven
Wie van KPN afgesloten wordt heeft gegaradeerd een rekening niet betaald.
Bij wie van UPC afgesloten wordt is dat nog maar de vraag.
Bij wie van energie afgesloten wordt is het zeer zeker de vraag!
Wat vindt U ervan afgesloten te worden van energie ondanks het feit dat U alles keurig aantoonbaar betaald te hebben met de boodschap "Betalen, wij hebben altijd gelijk"?
Dat hebben ze niet maar ik heb cliënten die momenteel zonder voorzieningen zitten ofschoon alles blijkt betaald te zijn!
Iemand die niet betaald kan er op rekenen dat er afsluiting plaats vindt en terecht maar ik heb het over administratieve wanprestatie en er is niet één energieleverancier welke zich daar aan al dan niet bewust schuldig maakt.
Chanmaster