| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse energie maatschappij + colportagewet = wat heb j
Nederlandse energie maatschappij + colportagewet = wat heb j
Nederlandse energie maatschappij + colportagewet = wat heb je er dan aan?
Donderdag 13 december belde er een verkoper van de NEM aan(ik heb overigens een Radar rode anti-colportage sticker hangen,maar ok).
Na een gesprek heb ik zeker 5 x heb gezegd dat ik niet wil overstappen, omdat ik dit soort dingen altijd in rust eerst uitzoek voordat ik vervolgens dan besluit.
Maar ik heb mij toch laten overhalen omdat het zoveel goedkoper zou zijn (ze lieten een lijstje zien, wat ik uiteraard niet zelf mocht hebben).
Ik heb meerdere malen gezegd dat ik het eerst goed wilde uitzoeken voordat ik iets teken, en dat ‘s avonds wel wilde doen.
De reactie was “dat hij er nu was”.
Toen werd mij verteld, dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ik kon het eerst rustig uitzoeken. En mocht ik om 1 of andere reden toch geen klant willen worden, dan kon ik de eerst volgende dag tegen lokaal tarief een 088 nummer bellen en was alles opgelost (zonder opgaaf van redenen).
Het verhaal met het bellen heb ik meerdere malen gevraagd.
Dit gold 8 dagen met vandaag erbij.
Nou dat kon ik wel doen dacht ik, mocht het werkelijk goedkoper zijn.
Ik kreeg een telefoon in me handen en moest overal ja op zeggen.
In het gesprek vroeg ik of ik wel het contract kon opzeggen, snauwerig werd gezegd dat dit later in het gesprek zou worden behandeld.
Die avond heb ik alles uit zitten zoeken, en kwam er achter dat ik een paar honderd euro duurder(op jaar basis) uit was dan mijn huidige aanbieder(waarschijnlijk vanwege de “groene”stroom).
Vrijdag 14 december gelijk het 088 nummer gebeld.
Toen ik iemand aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er van af zien nu niet kon, want het duurde meerdere dagen voordat het in het systeem stond.
Ik moest maar dinsdag terugbellen en het dan proberen.
Maar dan zit je al op zeker 6 dagen.
Ik heb vrijdag 14 dec ook gelijk een opzeg email gestuurd, maar hier krijg je geen bevestiging van of het verstuurd is en wat er verstuurd is.
Tevens krijg je pas later met de post(als alles is goed gegaan) een bevestiging.
Als het fout gaat weet je dat dus te laat en zit je aan de NEM vast.
Nu ik ook de vele slechte ervaringen van de Nederlandse energie maatschappij gelezen heb wordt ik huiverig, en hoop maar dat het niet al te slecht afloopt.
Aangezien ik ook lid ben van het radar test panel dacht ik dat ik mij verhaal het beste op het forum kon plaatsen.
Dit mede mochten er problemen ontstaan ik toch ergens nog een bewijs heb.
Mijn vraag(en) is dan toch : waarom op zo’n agressieve wijze verkopen en wat achteraf blijkt keihard liegen.
En wat heeft een colportage wet voor een nut, als je toch niet kunt opzeggen en er onwaarheden worden verteld.
Donderdag 13 december belde er een verkoper van de NEM aan(ik heb overigens een Radar rode anti-colportage sticker hangen,maar ok).
Na een gesprek heb ik zeker 5 x heb gezegd dat ik niet wil overstappen, omdat ik dit soort dingen altijd in rust eerst uitzoek voordat ik vervolgens dan besluit.
Maar ik heb mij toch laten overhalen omdat het zoveel goedkoper zou zijn (ze lieten een lijstje zien, wat ik uiteraard niet zelf mocht hebben).
Ik heb meerdere malen gezegd dat ik het eerst goed wilde uitzoeken voordat ik iets teken, en dat ‘s avonds wel wilde doen.
De reactie was “dat hij er nu was”.
Toen werd mij verteld, dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ik kon het eerst rustig uitzoeken. En mocht ik om 1 of andere reden toch geen klant willen worden, dan kon ik de eerst volgende dag tegen lokaal tarief een 088 nummer bellen en was alles opgelost (zonder opgaaf van redenen).
Het verhaal met het bellen heb ik meerdere malen gevraagd.
Dit gold 8 dagen met vandaag erbij.
Nou dat kon ik wel doen dacht ik, mocht het werkelijk goedkoper zijn.
Ik kreeg een telefoon in me handen en moest overal ja op zeggen.
In het gesprek vroeg ik of ik wel het contract kon opzeggen, snauwerig werd gezegd dat dit later in het gesprek zou worden behandeld.
Die avond heb ik alles uit zitten zoeken, en kwam er achter dat ik een paar honderd euro duurder(op jaar basis) uit was dan mijn huidige aanbieder(waarschijnlijk vanwege de “groene”stroom).
Vrijdag 14 december gelijk het 088 nummer gebeld.
Toen ik iemand aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er van af zien nu niet kon, want het duurde meerdere dagen voordat het in het systeem stond.
Ik moest maar dinsdag terugbellen en het dan proberen.
Maar dan zit je al op zeker 6 dagen.
Ik heb vrijdag 14 dec ook gelijk een opzeg email gestuurd, maar hier krijg je geen bevestiging van of het verstuurd is en wat er verstuurd is.
Tevens krijg je pas later met de post(als alles is goed gegaan) een bevestiging.
Als het fout gaat weet je dat dus te laat en zit je aan de NEM vast.
Nu ik ook de vele slechte ervaringen van de Nederlandse energie maatschappij gelezen heb wordt ik huiverig, en hoop maar dat het niet al te slecht afloopt.
Aangezien ik ook lid ben van het radar test panel dacht ik dat ik mij verhaal het beste op het forum kon plaatsen.
Dit mede mochten er problemen ontstaan ik toch ergens nog een bewijs heb.
Mijn vraag(en) is dan toch : waarom op zo’n agressieve wijze verkopen en wat achteraf blijkt keihard liegen.
En wat heeft een colportage wet voor een nut, als je toch niet kunt opzeggen en er onwaarheden worden verteld.
Re: Nederlandse energie maatschappij + colportagewet = wat heb j
U had meneer op de sticker moeten wijzen, hem een hele prettige ochtend/middag wensen en de deur dicht moeten doen!!!!!!
anita1971 schreef:U had meneer op de sticker moeten wijzen, hem een hele prettige ochtend/middag wensen en de deur dicht moeten doen!!!!!!
Dat had ik achteraf bekeken zeer zeker moeten ja, daar heeft u gelijk in.
Maar daar kan ik niks meer in veranderen,dat was ook niet het grote probleem voor mij.
Was er geen onzin verteld(NEM), had ik ook geen klacht gehad.
Sorry, ik kan u verder niet helpen, wij hebben ook zo'n soort sticker en daar wijs ik ze op en doe de deur dicht.
Als ik iets wil weten over energie o.i.d. kijk ik wel op internet.
Ik hoop dat anderen u kunnen helpen.
Als ik iets wil weten over energie o.i.d. kijk ik wel op internet.
Ik hoop dat anderen u kunnen helpen.
Beste de heerj,
Raadpleeg eens de consuwijzer site daar staan al uw rechten vermeld en ook vind u daar een voorbeeldbrief die u AANGETEKEND moet verzenden dus een mailtje helpt niet veel tenzij u meteen antwoord krijgt met bevestiging opzegging .
Ja een sticker helpt niet veel als u zwak in uw schoenen staat en toch gaat discusseren.
Ik heb geen sticker maar de nee en verder goede dag verder deur weer dicht methode, of gewoon laten bellen zonder open te doen.Ga nooit een discussie aan, deze methode helpt ook bij Jehova.
gr Henk
Raadpleeg eens de consuwijzer site daar staan al uw rechten vermeld en ook vind u daar een voorbeeldbrief die u AANGETEKEND moet verzenden dus een mailtje helpt niet veel tenzij u meteen antwoord krijgt met bevestiging opzegging .
Ja een sticker helpt niet veel als u zwak in uw schoenen staat en toch gaat discusseren.
Ik heb geen sticker maar de nee en verder goede dag verder deur weer dicht methode, of gewoon laten bellen zonder open te doen.Ga nooit een discussie aan, deze methode helpt ook bij Jehova.
gr Henk
en vergeet die hamer aan een haakje bij de deur niet, om op die voet te slaan als die per ongeluk tussen de deur blijkt te zittenhenk51 schreef:Beste de heerj,
gr Henk
Beste Henk.henk51 schreef:Beste de heerj,
gr Henk
De consuwijzer is een goede tip!
Het probleem was eigenlijk niet zo zeer de verkoop ,maar meer de onwaarheden.
Als voorbeeld
Als ik een product koop en er wordt 2 jaar garantie gezegd.
Vervolgens na 1jaar en 1maand gaat het stuk,maar u krijgt geen garantie.
Accepteert u ook niet de onwaarheden(u in het algemeen bedoeld).
En ik moet eerlijk zeggen , de jehova die hier komen zeggen vriendelijk dag en geven een boekje en gaan weer.
Maar ik hoor nu dus ook dat het niet overal hetzelfde is
ruud_a schreef: en vergeet die hamer aan een haakje bij de deur niet, om op die voet te slaan als die per ongeluk tussen de deur blijkt te zitten
Dat is inderdaad een zeer goed tip! Kijk daar heeft een mens wat aan
Beste deheerj,
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.
Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.
Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice
update:
Inmiddels heb ik al met meerdere personen contact gehad (NEM).
En ik moet zeggen dat dit zeer positief is geweest.
Er werd betreurd dat het zo is gelopen ,en vooral dat er maar dingen zijn gezegd die niet gezegd hadden(mogen) worden.
En de wijze waarop gaat onderzocht worden.
Verder hoefde ik mij niet druk te maken, het contract was gelijk ontbonden(bevestiging komt zsm via de post).
En mij werd ook verteld dat de NEM alleen klanten in hun systeem wilde die 100% klant wilde zijn,en dit soort praktijken niet gewenst waren.
Nu als ik zo "mans"genoeg om te klagen was , moet ik dit ook "mans"zijn om te zeggen dat het goed wordt opgelost.
Inmiddels heb ik al met meerdere personen contact gehad (NEM).
En ik moet zeggen dat dit zeer positief is geweest.
Er werd betreurd dat het zo is gelopen ,en vooral dat er maar dingen zijn gezegd die niet gezegd hadden(mogen) worden.
En de wijze waarop gaat onderzocht worden.
Verder hoefde ik mij niet druk te maken, het contract was gelijk ontbonden(bevestiging komt zsm via de post).
En mij werd ook verteld dat de NEM alleen klanten in hun systeem wilde die 100% klant wilde zijn,en dit soort praktijken niet gewenst waren.
Nu als ik zo "mans"genoeg om te klagen was , moet ik dit ook "mans"zijn om te zeggen dat het goed wordt opgelost.
-
bart.dejager
Methode is herkenbaar, de verkoper had zijn mobiele nummer gegeven en zou binnen 3 dagen terugbellen om te informeren of de overeenkomst akkoord was. Deze was helaas niet bereikbaar en reageerde niet op voicemail berichten. Door slechte bereikbaarheid van NEM icm vakantieperiode ben ik nu een 100% ontevreden klant.
Deze overstap had ik zeker niet gewild, van het contract kom ik echter niet af.
De volgende verkoper van NEM gaat met zijn kop tussen de deur.
Ik was een gelukkig afnemer van Electrabel met een lager tarief, de door NEM gehanteerde tarieven wijken sterk af van de rekenvoorbeelden van de verkoper.
Zijn documentatie was de laatste, deze zou na bezoek worden opgestuurd. Tot op heden nog aan het wachten.
NEM bedankt !
Deze overstap had ik zeker niet gewild, van het contract kom ik echter niet af.
De volgende verkoper van NEM gaat met zijn kop tussen de deur.
Ik was een gelukkig afnemer van Electrabel met een lager tarief, de door NEM gehanteerde tarieven wijken sterk af van de rekenvoorbeelden van de verkoper.
Zijn documentatie was de laatste, deze zou na bezoek worden opgestuurd. Tot op heden nog aan het wachten.
NEM bedankt !
-
Bob Schurkjens
Dat is maar de vraag.Deze overstap had ik zeker niet gewild, van het contract kom ik echter niet af.
-
Energiefreak
Als je binnen acht dagen een aangetekende brief stuurt een e-mail stuurt of ze belt. Dan wordt het ten alle tijde geannuleerd. Dat zijn ze verplicht. Ook als zij door bijvoorbeeld achterstanden je brief te laat behandelen. Ze moeten dan aan je verzoek voldoen. Ze hebben dan weliswaar het switchproces al in werking gezet, maar moeten dan je bij je huidige leverancier aangeven dat ze je ongewenst geswitched hebben. Dus zo snel mogelijk annuleren!
Beste bart.dejager,
Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice
Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice