LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanse Energie Maatschappij, contract breuk.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
niekfox

Nederlanse Energie Maatschappij, contract breuk.

Ongelezen bericht door niekfox »

Twee en een half jaar geleden heb ik mij bij de Nederlandse Energie Maatschappij aangemeld voor een 3 jarig contract met stroom 3 jaar vast.
Vanwege de overstap is toen ook gas mee gegaan naar genoemde leverancier. Echter gewoon variabel kosten voor gas.

Nu ik ’n half jaar eerder opzeg weet ik dat er ’n boete zou komen van ten hoogste 50 euro voor contract breuk.
Alleen brengen ze nu ‘doodleuk’ 2 x de boete (= 100 euro) in rekening éénmaal voor elektriciteit en éénmaal voor gas. Terwijl ik gewoon gas variabel had, geen contract geen vaste kosten.

Voor variabele kosten ga je immers geen contract aan ! En dat wordt ook niet aangeboden als contract.

Als ik terug zoek naar mijn aanmelding tref ik het volgende aan:
Product: Groene stroom en/of gas
Contract: 3 jaar vast en/of gas 3 jaar variabel.

Door dat en/of heb ik toen waarschijnlijk geen aandacht besteed aan het contract. Nu stelt men dus dat het variabel ook een contract van 3 jaar zou zijn? Ik noem dat bedrog en zeg
NEDERLANSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ? NIET DOEN.

Bovendien was mijn eind nota niet correct (terug lever van stroom zonpaneel niet meegenomen) maar daarover moet ik nu met mijn nieuwe maatschappij en de maatschappij die de kabel bij mij binnen heeft in overleg, aldus hen. Maar ik neem aan dat dit goed komt.

Met groet, Niek

NLEnergie
Contacteer:

Re: Nederlanse Energie Maatschappij, contract breuk.

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Niekfox

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

niekfox

Naar aanleiding van de publicatie hier heb ik van de Nederlandse Energie Maatschappij te horen gekregen dat zij in hun recht staan, maar de verwarring bebrijpen. Daarvoor krijg ik de boete van 'gas' terug. Niemand neemt immers een 3 jarig contract voor variable kosten !

M.b.t. de meterstanden, ik heb van Enexis gehoord dat de door mij gehanteerde meterstanden juist zijn, de standen die de Nederlanse Energie Maatschappij in rekening heeft gebracht NIET.

Zojuist weer een E-mail van de Nederlanse Energie Maatschappij:

Onlangs heeft u ons verzocht de juistheid van uw verbruik en meterstanden te onderzoeken om hier, indien nodig, een correctie op uit te voeren. Wij hebben uw verzoek opgepakt en koppelen hieronder onze bevindingen aan u terug.

Terugkoppeling
Wij zullen uw verbruik op korte termijn analyseren. Houdt u rekening met een maximale doorlooptijd van 6 weken. In afwachting van de uitkomst zullen wij de betreffende nota blokkeren.

Weer maar even 6 weken wachten omdat ze zelf een fout hebben gemaakt, wat ik dus al via Enexis (kabel beheerder) bevestigd heb gekregen. In augustus bij hen weggegaan, het is nu bijna november.

Wat 'n bedrijf...

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

niekfox schreef:Naar aanleiding van de publicatie hier heb ik van de Nederlandse Energie Maatschappij te horen gekregen dat zij in hun recht staan, maar de verwarring bebrijpen. Daarvoor krijg ik de boete van 'gas' terug. Niemand neemt immers een 3 jarig contract voor variable kosten !

M.b.t. de meterstanden, ik heb van Enexis gehoord dat de door mij gehanteerde meterstanden juist zijn, de standen die de Nederlanse Energie Maatschappij in rekening heeft gebracht NIET.

Zojuist weer een E-mail van de Nederlanse Energie Maatschappij:

Onlangs heeft u ons verzocht de juistheid van uw verbruik en meterstanden te onderzoeken om hier, indien nodig, een correctie op uit te voeren. Wij hebben uw verzoek opgepakt en koppelen hieronder onze bevindingen aan u terug.

Terugkoppeling
Wij zullen uw verbruik op korte termijn analyseren. Houdt u rekening met een maximale doorlooptijd van 6 weken. In afwachting van de uitkomst zullen wij de betreffende nota blokkeren.

Weer maar even 6 weken wachten omdat ze zelf een fout hebben gemaakt, wat ik dus al via Enexis (kabel beheerder) bevestigd heb gekregen. In augustus bij hen weggegaan, het is nu bijna november.

Wat 'n bedrijf...
Ze bevriezen de rekening, dus hoef je nog niets te betalen.
En over het verhaal van je begin opening: je had idd een contract van 3 jaar voor zowel gas als electra, dat is inderdaad 2x 50 euro = 100 euro. Toch kreeg je daar 50 euro van terug.

Wat is je probleem nu eigenlijk?

yvonne kroesen

Ongelezen bericht door yvonne kroesen »

die probleem ken ik nu helaas ook,
ik heb stroom en gas geleverd gekregen van maart 2012 tot juni 2012 dan was de bedoeling om over te gaan stappen naar greencouce
bij nl energie moest ik 103 euro per maand betalen.

voor dat ik werkelijk nieuwe klant werd van greengouse ging ik samen wonen dus ik was geen stroom en gas meer nodig.
ik heb voor de zekerheid nl energie gebeld en gezegt voor de zekerheid ik hoef helemaal geen stroom en gas meer ,nee vertelde zij mij klopt toch ,u werd nieuwe klant van greencouce waarop ik antwoorde nou die ben ik ook niet meer nodig.
greencouse op gebeld en het zelfde verhaal ik hoefde de meterstanden maar door te geven net zo als die van nl engergie.

nu valt er bij mij een giga rekening in de brieven bus
ik gebeld van wat is dit nou??? jah vertelde ze uw moet een boete betalen wegens contrakt breuk van nl enegrie .
dat is toch niet normaal meer .

NLEnergie
Contacteer:

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Yvonne Kroesen,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

niekfox

Update 16 november 2012:

Uit coulance heeft men nu toch de 50 euro boete van het variabel gas kwijt gescholden. Men zag in dat ik voor een VAST stroom tarief een contact had aangegaan en dat gas gewoon was mee verhuist en die gewoon op variabel stond en je voor variabel kosten natuurlijk geen contact aangaat. :D DANK U WEL.

MAAR, :( net voor dat ik bij de NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ wegging is mijn meter nog vervangen door ENEXIS omdat ik PV-panelen heb genomen en deze zoals het hoort netjes heb aangemeld via http://www.zelfenergieproduceren.nl . Hoewel de vorige meter ook één terug lever stand had moest er toch een nieuwe (met afstand uitlezing worden geplaatst, aldus Enexis) . Nu beweert de NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ dat ten tijde van de meterwisseling (7 aug 2012) de terug leverstand van de oude meter niet is overgenomen.

De avond voor de wisseling heb ik de stand genoteerd en mijn vrouw heeft de standen tijdens de wisseling doorgekregen van de monteur, die echter geen bon of kwitantie heeft achtergelaten maar mijn vrouw de standen wel liet noteren. De oude meter (merk Actaris) is door de monteur meegenomen.

De terug leverstand daarop van 207 kWh heeft men mij dus nog niet terug betaald. Ik heb wel een mailtje van ENXIS waarin men de standen bevestigd, ook die terug lever stand. :!:

Als kleine consument moet je steeds achter je gelijk aan, eerdere mailtjes waarin alle standen steeds zijn vermeld , zijn waarschijnlijk niet eens goed gelezen? Steeds kwamen standaard antwoorden terug waar je niks mee kan. Via prive berichten op dit forum kom je in contact met ze, de mailtjes kwamen steeds zonder beantwoord mogelijkheid no reply..

Enfin.. wordt vervolgd..

niekfox

Update 15 december:

Uiteindelijk alles geregeld, toch bedankt Nederlandse Energie Maatschappij.

Als consument moet je altijd controleren of een en ander goed wordt afgewerkt, als dat niet zo is val je eerst in ongeloof en protest en we weten het niet… van de Energie Maatschappij.
Men neemt de tijd niet om een klacht ook echt goed te lezen. Al snel krijg je een standaard antwoord dat klaar staat om verzonden te worden. En daar moet je dan steeds op reageren.

Eerlijkheid duurt het langst dus … uiteindelijk is alles geregeld.

Kost alleen ergernis, moeite en tijd.

Einde verhaal.

Gesloten