LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NEM Stedin......een lekker stel onbenullen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
papa grob

NEM Stedin......een lekker stel onbenullen

Ongelezen bericht door papa grob »

Graag wil ik even mijn ervaring en mening geven over zowel de NEM dan wel Stedin.
In juni dit jaat ben ik verhuisd binnen mijn woonplaats.
Als leverancier had en heb ik nog steeds de NEM.
Heb dus mijn verhuizing doorgegeven zoals de NEM dat vraagt.
Echter tot vier weken geleden ging het goed.
Toen lag er een brief van de Stedin op de mat.
Volgens Stedin had ik geen leverancier.
Dit was dus wel het geval want ik zat/zit bij de NEM.
Hierop de NEM gebeld en met honderden excuses zeiden ze dat het inhuizen zoals ze dat noemen was fout gegaan.
Dat kan ook daar werken gewoon mensen.
Afgelopen maandag kwam ik uit mijn werk en wilde de verwarming wat hoger zetten.
Dat lukte wonderwel alleen het werd niet warm.
In mijn ooghoek zag ik een brief van Stedin.
Ze hadden mij afgesloten omdat ik geen leverancier had.
Wederom de NEM gebeld en weer honderd excuses want het inhuizen was fout gegaan.
Dus ik de Stedin gebeld met uitleg enzovoort enzovoort.
Pech voor u meneer was het antwoord.
Dinsdag dus dag twee geen gas wederom gebeld met de NEM en Stedin en inderdaad pech voor u meneer.
Woensdag dag drie wederom gebeld en het antwoord was hetzelfde.
We vinden het allemaal heel vervelend mar et is niet anders wij kunnen niets doen.
Inmiddels is het vrijdag en inderdaad pech voor mij want ik heb nog steeds geen gas.
Want dan komen wre bij het wereldbedrijf Stedin uit.
Een bedrijf wat in mijn ogen het recht niet heeft om te bestaan.
Die hebben dus inmiddels wel het contract van de NEM.
Alleen zeggen ze "Neee meneer pech voor u want wij werken alleen via afspraak en dat u zonder gas zit dat is niet ons probleem wij zitten er warmpjes bij"
Stedin int dus alleen en bepaald dus of je er wel of niet warmpjes bijzit of je nu wel betaald heb of niet.
In mijn geval is dit dus buiten mijn schuld omgegaan en heb er alles aan gedaan om het weer in orde te krijgen.
Nu is het vrijdag krijg ik zo voor het weekend mijn kinderen in huis owja koud huis zonder warm water omdat het wereldbedrijf Stedin dit bepaald heeft.
Wel is er inmiddels een afspraak......voor komende dinsdag dik een week later dus.
Al met al is de NEM fout geweest maar hebben ze er wel alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen.
Blijft het toch steken bij Stedin want wie je ook hebt Stedin schijnt te bepalen een waardelioos bedrijf dat in mijn ogen niet het recht heeft om te bestaan.

Dit is mijn mening geventileerd vanuit een tochtig koud huis dnkzij Stedin en als er meer mensen zijn die zoiets als dit hebben ervaren zet het hier neer misschien word er iets aan gedaan.

energie1984

Re: NEM Stedin......een lekker stel onbenullen

Ongelezen bericht door energie1984 »

papa grob schreef:Graag wil ik even mijn ervaring en mening geven over zowel de NEM dan wel Stedin.
In juni dit jaat ben ik verhuisd binnen mijn woonplaats.
Als leverancier had en heb ik nog steeds de NEM.
Heb dus mijn verhuizing doorgegeven zoals de NEM dat vraagt.
Echter tot vier weken geleden ging het goed.
Toen lag er een brief van de Stedin op de mat.
Volgens Stedin had ik geen leverancier.
Dit was dus wel het geval want ik zat/zit bij de NEM.
Hierop de NEM gebeld en met honderden excuses zeiden ze dat het inhuizen zoals ze dat noemen was fout gegaan.
Dat kan ook daar werken gewoon mensen.
Afgelopen maandag kwam ik uit mijn werk en wilde de verwarming wat hoger zetten.
Dat lukte wonderwel alleen het werd niet warm.
In mijn ooghoek zag ik een brief van Stedin.
Ze hadden mij afgesloten omdat ik geen leverancier had.
Wederom de NEM gebeld en weer honderd excuses want het inhuizen was fout gegaan.
Dus ik de Stedin gebeld met uitleg enzovoort enzovoort.
Pech voor u meneer was het antwoord.
Dinsdag dus dag twee geen gas wederom gebeld met de NEM en Stedin en inderdaad pech voor u meneer.
Woensdag dag drie wederom gebeld en het antwoord was hetzelfde.
We vinden het allemaal heel vervelend mar et is niet anders wij kunnen niets doen.
Inmiddels is het vrijdag en inderdaad pech voor mij want ik heb nog steeds geen gas.
Want dan komen wre bij het wereldbedrijf Stedin uit.
Een bedrijf wat in mijn ogen het recht niet heeft om te bestaan.
Die hebben dus inmiddels wel het contract van de NEM.
Alleen zeggen ze "Neee meneer pech voor u want wij werken alleen via afspraak en dat u zonder gas zit dat is niet ons probleem wij zitten er warmpjes bij"
Stedin int dus alleen en bepaald dus of je er wel of niet warmpjes bijzit of je nu wel betaald heb of niet.
In mijn geval is dit dus buiten mijn schuld omgegaan en heb er alles aan gedaan om het weer in orde te krijgen.
Nu is het vrijdag krijg ik zo voor het weekend mijn kinderen in huis owja koud huis zonder warm water omdat het wereldbedrijf Stedin dit bepaald heeft.
Wel is er inmiddels een afspraak......voor komende dinsdag dik een week later dus.
Al met al is de NEM fout geweest maar hebben ze er wel alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen.
Blijft het toch steken bij Stedin want wie je ook hebt Stedin schijnt te bepalen een waardelioos bedrijf dat in mijn ogen niet het recht heeft om te bestaan.

Dit is mijn mening geventileerd vanuit een tochtig koud huis dnkzij Stedin en als er meer mensen zijn die zoiets als dit hebben ervaren zet het hier neer misschien word er iets aan gedaan.
U geeft het verkeerde bedrijf de schuld. Wanneer een adres voor langere tijd zonder contract zit is de netbeheerder (in dit geval Stedin) wettelijk verplicht het adres af te sluiten.

De NEM heeft verzuimd u op tijd op het nieuwe adres aan te melden. U zegt dat de NEM er alles aan gedaan heeft maar dat is absoluut onwaar. De meeste leveranciers doen een aanmelding binnen een paar dagen terwijl de NEM er soms weken over doet.

En ja Stedin werkt met een planning, wat betekent dat wanneer het contract dan eindelijk is doorgegeven door de NEM het nog wel een aantal werkdagen kan duren voordat u heraangesloten wordt.

papa grob

Re: NEM Stedin......een lekker stel onbenullen

Ongelezen bericht door papa grob »

Goedendag,

In mijn optiek zijn beide bedrijven fout.
NEM heeft inmiddels een klacht met schadevergoeding op de mat liggen.
Heel de week junkfood is namelijk ook niet alles.
Buiten het feit dat ik keurig ter goede trouw mijn facturen netjes betaal.
Zal daar ook wel iets mee moeten lijkt me.
Wat Stedin betreft die hebben gewoon storingsmonteurs lopen en niemand kan mij wijs maken dat die de kraan niet mogen opendraaien.Stedin houd vol dat de fout niet bij hun of bij mij ligt maar bij de NEM wat ook zo is maar blijven in mijn ogen dan in gebreken om niet wat klantvriendelijker zijn daar waar ze nu WEL de nodige papieren hebben.
Wij hebben een protocol en daar wijken wij niet vanaf of het nu onze fout is of van de Koningin wij zijn Stedin.
En dat u een uitzonderlijk geval bent?
Wilt u na het gesprek even op toets twee van uw telefoon drukken dan kunt u mee doen aan een klanttevredenheids onderzoek?

U begrijpt dat ik gewoon erg boos bent omdat er dingen gebeuren waar ik helemaal niets aan kan doen maar ondertussen overal moet gaan douchen mijn kinderen beter even niet hier kan hebben en ga zo door.
En dat ik nu mijn pijlen richt op Stedin is nogal logisch lijkt me die mogen ook weten dat ze misschien wat menselijker mogen zijn.
Iets wat ze in hun grote kloptjacht op geld verloren zijn.

Wederom een mening vanuit een koud tochtig huis

Gesloten