LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nepcontract...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wiebie

nepcontract...

Ongelezen bericht door wiebie »

Beste mensen

Ook ik ben ZEER tegen mijn zin in aanraking gekomen met het ongelofelijke wanbeleid van Essent. Ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

In februari kreeg ik geheel uit het niets 2 acceptgiro's a 427 euro in de bus of ik de voorschotten van januari en februari voor groene stroom van Essent wilde betalen. Ik had mij hier echter nooit voor aangemeld! Dit is ook compleet onlogisch aangezien ik in een studentenhuis woon waarin ik ínclusief' huur. Waarom moet ik dan groene stroom hebben? Ik heb natuurlijk meteen gebeld en toen bleek dat Essent in het bezit was van een contract die ik zou hebben ondertekend. Nou, ik was natuurlijk wel benieuwd naar dat contract en heb daar een kopie van gevraagd. Kreeg ik een kopie van een of andere scheurfolder waarop een handtekening stond die zogenaamd van mij zou moeten zijn. Oftewel: betalen! Maar mag ik jullie meenemen in de wondere wereld van Essent en de vodjes die zij als 'contract' aanmerken:

- er is geen datum opname meterstand ingevuld
- er zijn geen meterstanden ingevuld
- er is geen geboortedatum ingevuld (ik had wel 10 kunnen zijn...)
- het telefoonnummer klopt niet
- er is geen emailadres ingevuld

En natuurlijk klopt de handtekening van geen kant.

Werd aan mij gevraagd of ik een handgeschreven brief wilde opsturen zoadat ze het contract en de handgeschreven brief konden vergelijken. Krijg ik vandaag iemand van essent aan de telefoon (insert smerige woord hier) die mij verteld dat ze MIJ NIET GELOVEN! Het moge duidelijk zijn dat die invulkaart een hele slechte grap van iemand is, maar nee hoor: Essent ziet dat als een contract en verlant van mij dat ik nu een jaar hun klant ben.

Heft iemand ervaring hiermee of kan iemand mij vertellen of dit ‘contract’ rechtsgeldig is?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Mark

Helper

Re: nepcontract...

Ongelezen bericht door Helper »

Hallo,

Vervelend voor je dat dit zo is gegaan. Helaas is het wel rechtsgeldig. Het is een contract die wegenercontract wordt genoemd. Inderdaad kan een ieder dan stroom (groen of normaal) voor jou aanvragen.
Jij betaalt inclusief dus kun je er ook onderuit aangezien de huisbaas op dat adres staat ingeschreven voor stroom en/of gas bij Essent.
Dus dan kan het ook weer met terugwerkende kracht worden beëindigd.

Hopelijk ben je zo meer geholpen.

Gesloten